Welke quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Beun
Toeschouwer
Toeschouwer

Welke quad

Bericht door Beun »

Hoi, ik ben nieuw hier :)

Al een tijdje ben ik aan het kijken naar een quad. We hebben een aardig stuk land (ongeveer 350 meter lang), waarover dagelijks rondjes worden gelopen. Soms moet ik snel op en neer of willen oudere mensen mee naar achter. Hiervoor zou ik graag een quad gebruiken.

Nu zijn hier best quads voor te vinden heb ik gemerkt, je kan daar met zn tweeen opzitten en hebben ook een trekhaak, voor evt een karretje, om hout ed mee te nemen (of een karretje om mensen mee te nemen?).

Probleem is een beetje dat ik ook gewoon een vette en snelle quad wil. Leuk voor ritjes om wat te halen in het dorp en misschien wat wheelies mee te maken. Ik ben ook vervent motorrijder en ga graag met mn racer knallen. Zou leuk zijn om daarvoor af en toe een quad te pakken (korte stukjes).

Misschien een onmogelijke vraag, maar zijn er ook quads die mijn, ver uit elkaar liggende, wensen combineren?

Budget doet er niet zo veel toe, als het heel mooi is wil ik er wel voor betalen :)
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Re: Welke quad

Bericht door cyberdrone »

Ik denk dat je eerst een keuze gaat moeten maken of je een sportquad wil of een utility, als je nu en dan eens iets wil trekken en iemand achterop namen zou ik voor een utility gaan (4x4). Deze quads hebben dan ook bijna altijd een automatische versnallingsbak waardoor ze in snelheid wat moeten onderdoen voor de sportquads, maar je zit er dan ook weer wat comfortabeler op en kan als een werkpaard dienen.

Als geld geen probleem is, ga dan voor een degelijk merk zoals suzuki, kawa, yamaha, can-am, arctic cat of polaris.
Sommige merken hebben modellen met een verlengd chassis waardoor de bijzitter nog meer plaats heeft.

Veel plezier in je zoektocht.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Beun
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Beun »

Ja dat is dus precies m'n vraag, ik wil eigenlijk geen keuze maken :) :)

Zijn er geen sport quads waarmee ik toch iemand achterop kan nemen en eventueele een trekhaak kan monteren (hoef niet veel gewicht te kunnen trekken)?

Ik snap dat je dan concessies aan comfort en dergelijke moet doen, maar dat is geen probleem.
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

er zijn zeker sport quads waar je met 2 op kan, maar je moet dan wel zien dat de quad voor 2 gehomologeerd is als je ermee op de openbare weg wil.. ik denk dat je bijna op alle quads een trekhaak kan plaatsen, maar dat weet ik niet zeker .. heb zelf een utility ..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Beun
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Beun »

Ok dat is goed nieuws :)

Welke quad raden jullie dan aan?
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AdlyRS »

haha een wolverine
is (standaard) niet heel snel (wel snel maar geen hoge top
is een sport quad met 4x4 en kan genoeg trekken is ook een trekhaak op te plaatsen
als geld helemaal geeen rol speelt
dan koop je natuurlijk een can am renegade
groot, sneller als raptor, 4x4 trekhaak
maar daar leg je wle een bult geld voor neer
Mijn extra grote KittyCat
Beun
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Beun »

bedankt, ik ga gelijk ff googlen :)
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Als je vaak iemand mee wilt nemen en je wilt dingen meenemen en karren trekken dan is een utv ideaal voor jou.
Bijvoorbeeld de yamaha rhino, polaris ranger etc. hiermee zul je ook wel kunnen toeren en ff gauw naar t dorp, helaas ligt de topsnelheid standaard erg laag, maar deze dingen hebben een sterke motor en zijn wel snel en erg sterk.
wheely's trekken gaat je niet zo snel lukken....
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AdlyRS »

de topsnlheid van de yamaha rhino is 67km/h
de topsnelheid van de polaris razer ligt een heel stuk hoger weet hem alleen niet precies
Beun
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Beun »

Bedankt voor de reacties, een utv is idd de meest degelijke optie. Maar wheelies trekken en lol maken in m'n eentje is zeker zo belangrijk als het functionele op het land :)

In hoeverre kan er een trekhaak op een Raptor, begrijp dat dit ook goede all round quads zijn, waar ik ook een hoop lol in m'n eentje op kan hebben?
Beun
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Beun »

Heb een paar Raptors te koop zien staan met trekhaak, dus antwoord al gevonden :)
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AdlyRS »

ja dat kan zeker op een raptor maar met zn 2en op t land is nie zo fijn
Beun
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Beun »

Is het niet fijn qua comfort of is er gewoon geen zitplaats voor een tweede persoon?
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AdlyRS »

het kan maar de comfort is dan wel slecht(op de wei) en als je dan hobbeltjes hebt vlieg degene er bijna af
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Je kunt wel met zn 2en op een raptor zitten, maar er is eigenlijk te weinig plek.
De vering is ook niet stug genoeg, waardoor je vaak in bochten gewoon rechtdoor ga ondanks dat je stuurt. Met de raptor 700 moet je voorzichtig rijden met iemand achterop, zeker op een land. Je trekt zo een wheely.

Het frame van de raptor is niet gemaakt voor een trekhaak, natuurlijk kun je er 1tje op lassen, maar het kan zijn dat je het hele frame krom trekt. (De raptor 700 kan een gigantische kracht leveren) Ik denk dat je altijd wel dat ene zware vrachtje toch ff gauw wegtrekt, ook al is het te zwaar!

Jij kunt denk ik beter naar een utility kijken, of een combinatie sport/utility...
Met de zwaardere utilitys kun je ook makkelijk een wheely trekken! :)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Plaats reactie