quad invoeren belgie naar NL

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Beun
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 08 jun, 2009 12:29

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door Beun »

jimmy-raptor schreef:Ik had mijn papieren van mijn quad en het kentekenbewijs uit belgie.
Welke papieren zijn er nu exact nodig?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door tjobbie »

voor zover ik weet heb je alleen het kenteken bewijs uit belgie nodig om een quad naar nederland in te voeren + je indentiteit.

let wel, de quad moet aan alle eisen van NEDERLAND voldoen.

dit betekend:

claxon e-keur
verlichting +kentekenplaat verlichting e-keur
knipperlichten e-keur
spiegels e-keur
banden e-keur

ik hoop dat ik alles heb gehad van het rijtje maar op deze manier is de mijne vorige week door de keuring heen gekomen.

:crosser:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door Jazzy »

Beun schreef:
jimmy-raptor schreef:Ik had mijn papieren van mijn quad en het kentekenbewijs uit belgie.
Welke papieren zijn er nu exact nodig?
Van http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... voeren.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
De RDW wijst u op het volgende:
Heeft u alleen het buitenlands kentekenbewijs dan kan het voorkomen dat niet alle technische gegevens (zoals het trekgewicht en milieugegevens) op het Nederlands kentekenbewijs worden vermeld. Heeft u ook een Certificaat van Overeenstemming dan komen alle relevante technische gegevens op het Nederlands kentekenbewijs.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door tjobbie »

Jazzy schreef:
Beun schreef:
jimmy-raptor schreef:Ik had mijn papieren van mijn quad en het kentekenbewijs uit belgie.
Welke papieren zijn er nu exact nodig?
Van http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... voeren.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
De RDW wijst u op het volgende:
Heeft u alleen het buitenlands kentekenbewijs dan kan het voorkomen dat niet alle technische gegevens (zoals het trekgewicht en milieugegevens) op het Nederlands kentekenbewijs worden vermeld. Heeft u ook een Certificaat van Overeenstemming dan komen alle relevante technische gegevens op het Nederlands kentekenbewijs.
dit klopt maar aangezien er maar heel weinig quads voorzien zijn van een CVO is dit niet verplicht.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door Jazzy »

tjobbie schreef:dit klopt maar aangezien er maar heel weinig quads voorzien zijn van een CVO is dit niet verplicht.
Het is inderdaad verwarrend, ik heb me laten vertellen dat je in België verplicht bent om het gelijkvormigheidsattest bij je te dragen, net als het kentekenbewijs.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
quadstyle
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 08 apr, 2009 01:29

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door quadstyle »

Ook ik heb een vraag hieromtrent:

Heb een Arctic Cat DVX 400 van 2008 van een particulier in Belgie gekocht en hier zit zowel het originele kentekenbewijs bij als ook de COC papieren (eigenlijk een dun boekwerkje), en de overige boekjes zoals service manual etc. Op deze quad zitten zowel knipperlichten, claxon e.d. en de spiegels heb ik er ook bij gekregen. Ook weet ik bij welke dealer (in Luxenburg ) m'n quad is gekocht en dat de nieuwwaarde 7900 euro betrof.

Vraag is: kan ik hiermee gewoon naar RDW gaan om hem op NL kenteken te zetten? Hoe gaat dit in z'n werk?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door tjobbie »

quadstyle schreef:Ook ik heb een vraag hieromtrent:

Heb een Arctic Cat DVX 400 van 2008 van een particulier in Belgie gekocht en hier zit zowel het originele kentekenbewijs bij als ook de COC papieren (eigenlijk een dun boekwerkje), en de overige boekjes zoals service manual etc. Op deze quad zitten zowel knipperlichten, claxon e.d. en de spiegels heb ik er ook bij gekregen. Ook weet ik bij welke dealer (in Luxenburg ) m'n quad is gekocht en dat de nieuwwaarde 7900 euro betrof.

Vraag is: kan ik hiermee gewoon naar RDW gaan om hem op NL kenteken te zetten? Hoe gaat dit in z'n werk?
volgens mij vragen ze echt om een CVO.
misschien wordt COC als hetzelfde gezien maar je weet maar nooit.
je kan gewoon een afspraak maken bij de RDW of op maandag-dinsdag ochtend langsgaan zonder afspraak.
aan de hand van je papieren gaan ze kijken of de quad voor de openbare weg geschikt is en of alle gebruikte verlichting e.d.van E-keur voorzien is.
als dit allemaal in orde is moet je aangifte doen bij de douane(zit vaak in het pand van de RDW)
hier betaal je de bpm, en vervolgens wordt het kenteken aangemaakt en opgestuurdt.

dat is alles,en ong. na een week kun je lekker :crosser:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door tjobbie »

Jazzy schreef:
tjobbie schreef:dit klopt maar aangezien er maar heel weinig quads voorzien zijn van een CVO is dit niet verplicht.
Het is inderdaad verwarrend, ik heb me laten vertellen dat je in België verplicht bent om het gelijkvormigheidsattest bij je te dragen, net als het kentekenbewijs.
in belgie weet ik het niet maar voor nederland is het kentekenbewijs voldoende.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
quadstyle
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 08 apr, 2009 01:29

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door quadstyle »

tjobbie schreef: volgens mij vragen ze echt om een CVO.
misschien wordt COC als hetzelfde gezien maar je weet maar nooit.
je kan gewoon een afspraak maken bij de RDW of op maandag-dinsdag ochtend langsgaan zonder afspraak.
aan de hand van je papieren gaan ze kijken of de quad voor de openbare weg geschikt is en of alle gebruikte verlichting e.d.van E-keur voorzien is.
als dit allemaal in orde is moet je aangifte doen bij de douane(zit vaak in het pand van de RDW)
hier betaal je de bpm, en vervolgens wordt het kenteken aangemaakt en opgestuurdt.

dat is alles,en ong. na een week kun je lekker :crosser:
Ok, Tjobbe. Het is voor de efficiency dus beter om even een afspraak met de RDW knakkers te maken.. Zal ik wel even doen. M'n quad is van '08 en heeft in Belgie ook gewoon rondgereden met kenteken, dus met de juiste papieren zou die toch zonder problemen door de keuring moeten komen.

Heeft iemand een idee wat dan de totale kosten zouden zijn, incl. die BPM?
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door Jazzy »

tjobbie schreef:volgens mij vragen ze echt om een CVO.
misschien wordt COC als hetzelfde gezien maar je weet maar nooit.
Om het nog wat ingewikkelder te maken, of juist minder: CVO, COC en GVA zijn verschillende namen voor het zelfde document. Certificaat Van Overeenstemming, Certficate Of Conformity en gelijkvormigheidsattest. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
quadstyle
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 08 apr, 2009 01:29

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door quadstyle »

Jazzy schreef:Om het nog wat ingewikkelder te maken, of juist minder: CVO, COC en GVA zijn verschillende namen voor het zelfde document. Certificaat Van Overeenstemming, Certficate Of Conformity en gelijkvormigheidsattest. :)
Om een of andere reden heb ik dat altijd al gedacht. Misschien wel met logica te maken.
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door tjobbie »

Jazzy schreef:
tjobbie schreef:volgens mij vragen ze echt om een CVO.
misschien wordt COC als hetzelfde gezien maar je weet maar nooit.
Om het nog wat ingewikkelder te maken, of juist minder: CVO, COC en GVA zijn verschillende namen voor het zelfde document. Certificaat Van Overeenstemming, Certficate Of Conformity en gelijkvormigheidsattest. :)
dat is niet helemaal waar want ik had ook een gelijkvormigheids attest maar die accepteerde ze niet als een CVO.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door tjobbie »

quadstyle schreef:
tjobbie schreef: volgens mij vragen ze echt om een CVO.
misschien wordt COC als hetzelfde gezien maar je weet maar nooit.
je kan gewoon een afspraak maken bij de RDW of op maandag-dinsdag ochtend langsgaan zonder afspraak.
aan de hand van je papieren gaan ze kijken of de quad voor de openbare weg geschikt is en of alle gebruikte verlichting e.d.van E-keur voorzien is.
als dit allemaal in orde is moet je aangifte doen bij de douane(zit vaak in het pand van de RDW)
hier betaal je de bpm, en vervolgens wordt het kenteken aangemaakt en opgestuurdt.

dat is alles,en ong. na een week kun je lekker :crosser:
Ok, Tjobbe. Het is voor de efficiency dus beter om even een afspraak met de RDW knakkers te maken.. Zal ik wel even doen. M'n quad is van '08 en heeft in Belgie ook gewoon rondgereden met kenteken, dus met de juiste papieren zou die toch zonder problemen door de keuring moeten komen.

Heeft iemand een idee wat dan de totale kosten zouden zijn, incl. die BPM?
dit is zwaar afhankelijk van de waarde van je quad.


vergeet niet een copy van je aankoopbewijs met bedrag mee te nemen, dit is sinds kort weer van kracht om zogenaamd oneerlijke handel tegen te gaan maar het is gewoon weer iets om extra aan te verdienen en aankoop in het buitenland onaantrekkelijk te maken.

je hebt trouwens ook een copy nodig van de consumentenprijs en de netto catalogus prijs.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
steve
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1459
Lid geworden op: ma 08 aug, 2005 20:44
Locatie: heerlen
Contacteer:

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door steve »

niet vergeten je standaard uitlaat te plaatsen :D ivm met geluid
Afbeelding

Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK

http://www.swracing.nl

Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets

Kijk ook eens bij

www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door tjobbie »

oh, nog 1 belangrijk deel.
geef ook aan dat je motor plaatjes wil hebben anders krijg je letterlijk autoplaten wat mij dus is overkomen.
dit moet bij bijzonderheden op het kenteken komen te staan.
nou ik kan je vertellen dat het me heel wat gevloek en getier :x heeft gekost eer dat ik het voor elkaar had om er toch motorplaatjes van te maken,maar het is wel gelukt. :bier:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Plaats reactie