startprobleem kawa kvf400
startprobleem kawa kvf400
Op de kawa kvf400 licht het groene lampje op als de quad in neutraal staat en de sleutel op ON staat. Als het goed is toch. Bij de mijne gaat het groene lampje niet meer aan en start de quad niet meer met de drukknop. Wel nog met de startkoord. Bougie en battery zijn nieuw. Kan mij iemand op weg helpen dit probleem aan te pakken ?
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
Re: startprobleem kawa kvf400
niet per ongeluk iets met de elektra gedaan?
Doen de lichten het nog wel ?
Ook wel eens gehad met andere quads. Meestal een kwestie van losgeraakte stekkertjes of dat ze slecht contact maken, of de accu gewoon niet vol genoeg.
Ook wel eens gehad met andere quads. Meestal een kwestie van losgeraakte stekkertjes of dat ze slecht contact maken, of de accu gewoon niet vol genoeg.
Bedankt voor jullie reactie,
de lichten werken, met de electra is niets gebeurd,
de situatie is nog altijd hetzelfde
de lichten werken, met de electra is niets gebeurd,
de situatie is nog altijd hetzelfde
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
misschien een keer kijken of je startrelais wel werkt?
Kijken of je bougie vonkt, als die het nog doet/niet meer doet kan je al iets verfijnder zoeken...
Ik lees het net, mijn excuses.
ik ga in het weekend eens beginnen met de startrelais. Heb op de onderdelentekeningen gezien dat er ook contacten beneden op de blok zitten (2 stuks) maar dat is een hele demonteerkarwei voor je der bent.
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
laat maar horen als je het gevonden hebtjohanf schreef:ik ga in het weekend eens beginnen met de startrelais. Heb op de onderdelentekeningen gezien dat er ook contacten beneden op de blok zitten (2 stuks) maar dat is een hele demonteerkarwei voor je der bent.
Als je de keuzehendel beweegt, gaat er dan ook geen neutraal lampje branden?
Wil wel eens voorkomen dat de hevel af moet worden gesteld d.m.v. de stang die van de hevel naar je blok toeloopt.
Anders even meten op de neutraalsensor, of deze massa krijgt als je machine in de neutraal staat.
En ik dacht dat als je de rem inkneep, je de machine ook kon starten in welke versnelling dan ook...
Succes!
Wil wel eens voorkomen dat de hevel af moet worden gesteld d.m.v. de stang die van de hevel naar je blok toeloopt.
Anders even meten op de neutraalsensor, of deze massa krijgt als je machine in de neutraal staat.
En ik dacht dat als je de rem inkneep, je de machine ook kon starten in welke versnelling dan ook...
Succes!
ok bedankt goochie,
het groene lampje van neutraal brandt niet, het rode van reverse wel.
maar ik ga zeker jou tip proberen want ik had nog niet de moed gevonden om de quad uit elkaar te halen.
waar vind ik die neutraalsensor om te meten, of deze massa krijgt als je machine in de neutraal staat
maar ik ga zeker jou tip proberen want ik had nog niet de moed gevonden om de quad uit elkaar te halen.
waar vind ik die neutraalsensor om te meten, of deze massa krijgt als je machine in de neutraal staat
johanf schreef:ok bedankt goochie,
Ha Johan,
denk niet dat je de quad uit elkaar moet halen, maar alleen ff je schakel stang afstellen.
Als je de tank kap eraf haalt, zie je aan de rechterkant je schakel hevel en vanaf daar de stang naar de hevel die op je blok zit. deze kun je draaien en daardoor wordt deze korter of langer.
Wat het makkelijkst is is de machine op contact zetten en de keuzehevel bewegen, als je neutraal lampje gaat branden weet je dat de sensor nog OK is. En mocht dat niet zo zijn, je sensor zit boven op je blok vlakbij de plaats waar de schakel hevel je blok in gaat.
Succes,
Gr Roy
hallo allemaal,
er was een kabeltje los aan het contact op de motor. Te simpel eigenlijk om het zo lang kapot te laten. Maar nu is het hersteld en hij start weer terug electronisch.
Bedankt voor jullie input !
er was een kabeltje los aan het contact op de motor. Te simpel eigenlijk om het zo lang kapot te laten. Maar nu is het hersteld en hij start weer terug electronisch.
Bedankt voor jullie input !
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
mooi dat het gemaakt is nou maar weer rijden!!