Piepende vering op de achterbrug

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Bedlam
Quadfanaat
Quadfanaat

Piepende vering op de achterbrug

Bericht door Bedlam »

Hallo

Heb sinds kort een raptor 660 gekocht en ik heb er totaal niet van te klagen, op motorisch vlak dan toch.
De achterste vering (op de achterbrug) piept vreselijk hard, alé ik denk toch dat het die vering is. Nu is mijn vraag simpel:
Wat kan ik aan dit gepiep doen, hoe moet je zo'n vering smeren? Moet heel de vering eraf of hoe moet het; ik heb namelijk nog niet zo veel ervaring met dat soort zaken, heb hiervoor enkel een brommer gehad :p
Als er nog vragen zijn die jullie kan helpen bij het vinden van de oplossing, stel ze maar

Verheugd op antwoord

Tom
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Re: Piepende vering op de achterbrug

Bericht door vanpee jelle »

waarschijnlijk zijn de lagers van de vering versleten deze kan je makelijk zelf vervangen.
vering afhalen en boven en onder de lagers er uithalen.
hier zitten clipsen in deze moet je langs 1 kant verwijderen en dan kan je deze er uit tikken met de hamer en een passende dopsleutel er zijn 3 verschillende lagers 1 boven, 1 onder en 1 in de linkage deze is de duurste.voor te monteren eerst een beetje kogellagervet aan doen en dan zachtjes er in tikken met een kunststofhamer.
nog een tip leg je nieuwe lagers een paar uur in het vriesvak, dan ze ze beter en gaan ze er gemakkelijker er in.

grtz jelle
raptor 660 power
Bedlam
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: Piepende vering op de achterbrug

Bericht door Bedlam »

En dat busje dat eraan hangt? moet je daar ooit iets bijvullen of wat moet je dermee?
Ik vraag me eigenlijk af wat daar inzit :p
Plaats reactie