Kosten yamaha raptor 2007 keuren.

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Gerben de Vries
Toeschouwer
Toeschouwer

Kosten yamaha raptor 2007 keuren.

Bericht door Gerben de Vries »

Hallo,

Voordat mensen aangeven dat ik de 'search" optie moet gebruiken, dit heb ik een tijd gedaan. Toch kom ik niet tot een duidelijk antwoord op mijn vraag. Zelfs het bellen naar de rdw heeft mij tot dusver niet alles opgeleverd dat ik wilde weten. Ik twijfel tussen twee opties. Ik wil graag een yamaha raptor 700 kopen, en deze gewoon gebruiken op de openbare weg.

Nu is de eerste optie: Een raptor 700 kopen voor 5500-6250 zonder kenteken (afkomstig uit de VS) of eentje compleet met kenteken kopen voor rond de 8500-9500 euro. Nu heeft die eerste optie mij altijd aangetrokken en dus begon ik met een onderzoek naar de kosten die gemaakt moeten worden om de raptor openbaar klaar te krijgen. Nu heb ik een paar dingen gevonden zoals knipperlichten en bijvoorbeeld een claxon. Echter kan ik nergens precies op een rij vinden wat de kosten zullen zijn om het traject te doorlopen. Ik heb het niet over wat los geroepen gegevens, als "keuren gaat je ongeveer dit kosten en ombouw ongeveer dat..." Ik zou het geweldig vinden als iemand voor mij overzichtelijk op een rij kon zetten wat de kosten precies zullen zijn. Ik hoop dus dat iemand mij kan helpen die bijvoorbeeld dit traject al heeft gehad.

Hoor graag van jullie,

Groeten Gerben
kees
Quadrunner
Quadrunner

Re: Kosten yamaha raptor 2007 keuren.

Bericht door kees »

Ik denk als je hem op kenteken wilt hebben, je beter een met kenteken kan kopen. Als je een raptor koopt voor 6000euro uit de vs, moet je:

a. Zorgen dat het betrouwbaar is er zijn veel oplichters actief
b. Volgens mij komen er enorme verzendkosten bij
c. Je gaat bmp op de quad betalen los van alle andere extra's als knipperlichten enz
d. Je gaat een quad kopen op foto want je gaat niet even naar amerika om te kijken hoe die uit ziet

Mijn advies is niet doen en zeker niet voor met kenteken.

Kosten die er bij komen zijn ongeveer 1500euro schat ik. En achteraf een schrot dat je rijp is voor de sloop?
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gerben de Vries
Toeschouwer
Toeschouwer

Nee de genoemde 6000 euro is als hij hier gewoon bij een Nederlandse importeur wordt gekocht. Dus ben ik dan benieuwd naar de extra kosten in de keuring en op kenteken zetten en de ombouw zelf.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ik ken het RDW systeem niet zo goed maar in Frankrijk kan je COC attest incl ombouw geregeld krijgen voor 1400 euro. Wat er dan nog te doen staat in Nederland weet ik niet
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Gerben de Vries schreef:Nee de genoemde 6000 euro is als hij hier gewoon bij een Nederlandse importeur wordt gekocht. Dus ben ik dan benieuwd naar de extra kosten in de keuring en op kenteken zetten en de ombouw zelf.
+/- 1500euro..
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gerben de Vries
Toeschouwer
Toeschouwer

Kees,

1500 euro voor de ombouw/keuren en op kenteken zetten, dus helemaal klaar om te gaan?

Zou je een overzichtje kunnen maken van kosten ombouw, kosten keuren, kosten kenteken?

Groeten Gerben
asw1nz
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door asw1nz »

ben ook wel benieuwd eigenlijk....
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Een kenteken op mijn wolverine zetten (ik heb m 1,5 jaar) kost ongeveer 2500,- euro, op een nieuwe quad kost het ongeveer 2800,- euro
De nieuwprijs is ongeveer gelijk aan die van de raptor, dus de kosten zullen ook wel ongeveer gelijk zijn.
De grootste kostenpost is de bpm, van een oudere quad is deze lager... ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Plaats reactie