Hey,
Ik heb vandaag men verlagingslink weer omgewisseld met de standaard link.
Nu viel mij op met rijden dat er het een en ander ratelde.
( natuurlijk wel alles goed vast gedraaid enz )
Nu dacht ik dat de ketting te slap was. Deze wat strakker gezet. Maar geratel was er nog steeds.
Het komt ergens bij de ketting/motorblok vandaan. Aan de linker kant natuurlijk
Wanneer ik de koppeling in trek is het weg.
Laat ik de koppeling weer los voor te rijden. Dan begint het weer.
Eerst dacht ik dat het de rollers waren voor de ketting. Maar aangezien de ketting alleen onder ertegen aan komt moet deze ook te horen zijn wanneer ik de quad laat uitrollen.
Nu weet ik dat ze bij mcg racing zeiden dat de koppeling langzaam aan vervanging toe was.
( maar die tijd nooit wat van gemerkt )
Nu kan ik nog perfect wegrijden. Optrekken. Maar wanneer ik hoger in versnelling kom heeft hij wat moeite met snelheid te maken. ( rijdt nog wel even hard Maar met moeite wanneer ik het gas in duw )
Iemand tips?
Hoe merk je of de koppeling versleten is?
- hardcorechaam
- Quadracer

- Berichten: 1110
- Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
- Locatie: Chaam
- Contacteer:
Re: Hoe merk je of de koppeling versleten is?
gewoon een keer kijken of je koppeling versleten is 
Re: Hoe merk je of de koppeling versleten is?
Normaal merk je dat langzaam aan.
In de 5 minder power dan normaal, na X aantal km's/uren de 4 minder power en als je in de 3 minder power hebt dan normaal, moet je ze vervangen. Koppelingsplaten heb ik het over.
Dat geratel, had ik ook was mijn spiegel. Koppeling intrekken = minder trillingen op de hele quad dus hoeft niks met koppeling te maken te hebben. Kijk echt alles na, van de schroefjes op je remvloeistof reservoir tot je nerfbars b.w.v spreken...
Maar jij zit toch ook al rond de 20/25.000km he? Dan zijn ze ver versleten normaal.
Gr en succes.
In de 5 minder power dan normaal, na X aantal km's/uren de 4 minder power en als je in de 3 minder power hebt dan normaal, moet je ze vervangen. Koppelingsplaten heb ik het over.
Dat geratel, had ik ook was mijn spiegel. Koppeling intrekken = minder trillingen op de hele quad dus hoeft niks met koppeling te maken te hebben. Kijk echt alles na, van de schroefjes op je remvloeistof reservoir tot je nerfbars b.w.v spreken...
Maar jij zit toch ook al rond de 20/25.000km he? Dan zijn ze ver versleten normaal.
Gr en succes.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hoe merk je of de koppeling versleten is?
Durf niet te zeggen op hoeveel km die zit.
Bij mij in ieder geval rond de 1000/2000km
Wat betreft het ratelen moet ik maar nog eens wat test rondjes maken.
Het is in ieder geval iets bij mijn ketting.
Tja het is even anders als hij op een andere hoogte wordt gezet dan hoor je weer nieuwe dingen
Bij mij in ieder geval rond de 1000/2000km
Wat betreft het ratelen moet ik maar nog eens wat test rondjes maken.
Het is in ieder geval iets bij mijn ketting.
Tja het is even anders als hij op een andere hoogte wordt gezet dan hoor je weer nieuwe dingen
-
vanpee jelle
- Quadracer

- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond
Re: Hoe merk je of de koppeling versleten is?
hey deze ratel heb ik juist ook voorgehad en het was het bovenste kettingrolleke dat weg was alleen de vijz was er nog
ik heb nu een ander steken en het geratel is weg.
als ik zonder ree en een andere kortere vijz stak kwam ze er nog steeds tegen.
grtz jelle
ik heb nu een ander steken en het geratel is weg.
als ik zonder ree en een andere kortere vijz stak kwam ze er nog steeds tegen.
grtz jelle
raptor 660 power
Re: Hoe merk je of de koppeling versleten is?
Roller zijn nog allemaal goed 
Zijn 2 maanden geleden verwisseld en heb net nog even gekeken dus
Zijn 2 maanden geleden verwisseld en heb net nog even gekeken dus

