Nieuwste aanwinst
-
zilladude
- Pro Quadrider

Re: Nieuwste aanwinst
ziet er zeer goed uit he !
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
ah ok dan is't goed. bedankt!SlOoT schreef:Dat kitje is helaas alleen voor Cannondales. Cannondale heeft namelijk injectie systeem van Optimum, en daar is dat kitje ook van.airwolf schreef:heel leuk spulletje!
vindtj e die kitjes ook voor andere merken?
Vandaag voor het eerst mee gereden.
Dat ding gaat echt gruwelijk hard
Deze heeft standaard die FMF uitlaat eronder en zelf heb ik er nog een ander luchtfilter op gezet, echt groot verschil met die andere Cannondale.
Vooral onderin, ding komt echt als een kanonskogel de bocht uit. En bovenin toeren dan wordt het echt een monster. Op dit moment heb ik een 15/40 tandwiel verhouding, waardoor je deze quad moet rijden als een 4-bak, 5e versnelling heb je niks aan (is ook nog eens een overdrive), dan valt die heel ver weg in toeren. In 4e versnelling gaat die nog met gemak op achterwielen.
Op het langste rechte stuk kom ik wel aardig in de buurt van de toerenbegrenzer in de 4e versnelling. Ik kan 4 dingen doen. Ik kan tandwiel verhouding nog langer maken, ik kan tandwiel verhouding veel korter maken zodat 5e versnelling bruikbaar wordt, ik kan een kortere 5e versnelling kopen of ik kan de toerenbegrenzer verhogen.
Ik denk dat ik dat laatste doe, want de versnellingen voelen verder heel goed aan. Toeren begrenzer is op dit moment 10.000, maar daar durf ik wel 11.000 van te maken.
Wegligging is ook super, gaat echt heerlijk de bocht door. Moet alleen de toe-spoor nog iets bijstellen.
Vering is ook goed naar mijn mening, ik kan ze van heel hard tot heel zacht instellen. Maar ook als ze heel zacht staan gaan de sprongen ook nog prima.
Dat ding gaat echt gruwelijk hard
Op het langste rechte stuk kom ik wel aardig in de buurt van de toerenbegrenzer in de 4e versnelling. Ik kan 4 dingen doen. Ik kan tandwiel verhouding nog langer maken, ik kan tandwiel verhouding veel korter maken zodat 5e versnelling bruikbaar wordt, ik kan een kortere 5e versnelling kopen of ik kan de toerenbegrenzer verhogen.
Ik denk dat ik dat laatste doe, want de versnellingen voelen verder heel goed aan. Toeren begrenzer is op dit moment 10.000, maar daar durf ik wel 11.000 van te maken.
Wegligging is ook super, gaat echt heerlijk de bocht door. Moet alleen de toe-spoor nog iets bijstellen.
Vering is ook goed naar mijn mening, ik kan ze van heel hard tot heel zacht instellen. Maar ook als ze heel zacht staan gaan de sprongen ook nog prima.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
je ging echt als een kanon over de baan heen!!
en dat geluid is ook super vet

en dat geluid is ook super vet
-
danny_metall
- Quadrunner

- Contacteer:
minisloot schreef:je ging echt als een kanon over de baan heen!!
en dat geluid is ook super vet![]()
![]()
Ik zal de volgende keer mijn broertje me telefoon geven, kan die ff wat filmpjes maken 
Hier een filmpje. Youtube verprutst hem helaas wel, het bestand zelf is gewoon goed, loopt heel vloeiend. Heb al paar keer opnieuw geupload, maar op youtube blijft ie zo schokkerig
Link
Link
mooi filmpje!
zo te zien gaat hij beestig!
zo te zien gaat hij beestig!
Quad gaat precies zeer goed 
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
-
danny_metall
- Quadrunner

- Contacteer:
Je gaaat te HARD voor Youtube
Hangt lekkerrrr in de lucht die C'dale
Hangt lekkerrrr in de lucht die C'dale
Echte knappe , snelle quads !!! 
- Denus
- Quadrider

- Contacteer:
Klasse: ziet er profie uit zeg! 
Nog 2 actie foto's van Halle.
Helaas is tijdens de wedstrijd in Halle iemand bij mij achterop geklapt. Ik kwam in een bocht tot stilstand achter een andere quad. Dus we stonden beide stil in de bocht, en toen kwam er iemand anders volgas bij mij achterop. Gevolg uitlaat bocht ingedeukt, einddemper helemaal kapot en deuk in de bumper.
De uitlaat bocht (titanium) heb ik weer goed gekregen. En heb een nieuwe buitenmantel laten maken van rvs en daarmee een nieuwe einddemper gemaakt. Bumper heb ik ook weer netjes gekregen en gelijk ff gespoten.

Helaas is tijdens de wedstrijd in Halle iemand bij mij achterop geklapt. Ik kwam in een bocht tot stilstand achter een andere quad. Dus we stonden beide stil in de bocht, en toen kwam er iemand anders volgas bij mij achterop. Gevolg uitlaat bocht ingedeukt, einddemper helemaal kapot en deuk in de bumper.
De uitlaat bocht (titanium) heb ik weer goed gekregen. En heb een nieuwe buitenmantel laten maken van rvs en daarmee een nieuwe einddemper gemaakt. Bumper heb ik ook weer netjes gekregen en gelijk ff gespoten.

Tijdens een wedstrijd aantal maandjes geleden is het blok kapot gelopen. Krukas doormidden gebroken. De krukas die ik gebruikt heb in dat blok komt uit een blok die ook kapot is gelopen en waarvan het carter zelfs door midden is geknalt. Dus die krukas had al het nodige mee gemaakt. Ik heb er toen een nieuwe lagertje en drijfstang in gezet, de pin zit vast aan de wang en kon dus niet vervangen worden, maar zag er nog redelijk uit en heb ik dus besloten om die krukas te gebruiken.
Hij is gescheurd op het deel waar die VAST aan de wang zit:

Dit blok heeft vorig jaar een 20-30 draai uren gemaakt en dit jaar een 15-20 draai uren.
Binnen 5 dagen had ik het blok weer aan het lopen, NIEUWE krukas met een "geupdate" big-end lager, nieuwe cilinder en zuiger en nieuwe kleppen. (kleppen waren iets krom) en nog een paar lagertjes.
Dit is een foto van het inrijden:

Inmiddels heeft ie een 10 draai uren erop zitten. Heb de toerenbegrenzer verhoogd naar 11.000 RPM en een andere einddemper erop gezet ivm met het geluid. 105db gemeten langs de baan, 100db is maximum. Nu hebben ze niet eens gemeten maar hoorden gelijk al dat het goed was. Hij trekt heel iets minder onderin, maar vanaf de 7000RPM ongveer barst de hel los
Op dit moment ben ik bezig met het opbouwen van het 2e blok, deze blijft standaard boring en slag, dus 432cc, maar wel met een extreem bewerkte cilinderkop, andere nokkenassen (speciaal gemaakt, normaal niet te koop) en een zeer speciale uitlaatlijn waar ik niks over kan/mag vertellen.
Hij is gescheurd op het deel waar die VAST aan de wang zit:

Dit blok heeft vorig jaar een 20-30 draai uren gemaakt en dit jaar een 15-20 draai uren.
Binnen 5 dagen had ik het blok weer aan het lopen, NIEUWE krukas met een "geupdate" big-end lager, nieuwe cilinder en zuiger en nieuwe kleppen. (kleppen waren iets krom) en nog een paar lagertjes.
Dit is een foto van het inrijden:

Inmiddels heeft ie een 10 draai uren erop zitten. Heb de toerenbegrenzer verhoogd naar 11.000 RPM en een andere einddemper erop gezet ivm met het geluid. 105db gemeten langs de baan, 100db is maximum. Nu hebben ze niet eens gemeten maar hoorden gelijk al dat het goed was. Hij trekt heel iets minder onderin, maar vanaf de 7000RPM ongveer barst de hel los
Op dit moment ben ik bezig met het opbouwen van het 2e blok, deze blijft standaard boring en slag, dus 432cc, maar wel met een extreem bewerkte cilinderkop, andere nokkenassen (speciaal gemaakt, normaal niet te koop) en een zeer speciale uitlaatlijn waar ik niks over kan/mag vertellen.
ik ben benieuwd naar wat je van plan bent met dat ander blokje!!!
t'is en het blijft een beest van een quad!
wl spijtig van je krukas maar t'is wel goed dat je hem zo snel hebt kunnen maken!
hou ons maar op de hoogte!!!
t'is en het blijft een beest van een quad!
wl spijtig van je krukas maar t'is wel goed dat je hem zo snel hebt kunnen maken!
hou ons maar op de hoogte!!!