Een van hasselt of een leovince uitlaat??

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Een van hasselt of een leovince uitlaat??

Bericht door airwolf »

tim1988 schreef:Nog een fabeltje.
Ik heb veel ervaring met grotere banden.
Heb namelijk op mijn nissan patrol veel hogere banden en heb hier voor mijn quad ook hogere banden liggen.
Waarom ik ze heb liggen en ze er niet onder steken vraag je je af?
Wel omdat die er minder goed mee rijd.
Trekt minder goed op, gaat trager, en de stabiliteit van de quad word gewoon om zeep geholpen.
+ alles word zwaarder belast (in uw geval vooral de cardans en de ophanging)
Weeral zeg ik u dat dit mijn eigen ondervindingen zijn.
Niet iets wat ik gehoord heb of dat ik ergens gelezen of berekend heb.
Geloof je me niet?
Koop dan een setje hogere banden en ga lekker hard scheuren.
Het enige waarom hogere banden goed zijn is om beter te ploeteren.
Misschien kan je eens andere nokkenassen proberen?
Maar 10 km/h meer halen lijkt mij niet makkelijk.
Met een uitlaat alleen zal dit zeker niet te halen zijn.
das gesproken se! :buig:
neem maar eens een snelle bocht met een hoge band dan zal je wel zien waar je gaat belanden!
tim1988
Quadrider
Quadrider
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 25 jul, 2007 09:14
Locatie: Werchter
Contacteer:

Re: Een van hasselt of een leovince uitlaat??

Bericht door tim1988 »

Ik wil hier niemand afbreken natuurlijk maar ik heb beide en ik weet dus waarover ik spreek.
Ik ga hier geen onzin liggen vertellen.
Maar nu dat ik het topic eens goed doorneem merk ik dat het hier serieus de verkeerde kant uitgaat.
Ikzelf heb een leovince op de raptor 700 en vind dit wel een knappe uitlaat met een mooi geluid, wel wat luid volgens mijn normen maar volgens mij gaat dit bij een van hasselt zeker niet beter zijn.
De afwerking van een leovince is echt super ik denk niet dat er iets mis zal zijn aan de uitlaat.
Trekken doet hij er wel wat beter mee.
Topsnelheid scheelt tem 2 km/h (gps snelheid)
Met van hasselt heb ik totaal geen ervaring.
Gebruikersavatar
de geine
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 mar, 2009 17:29
Locatie: Puurs

Re: Een van hasselt of een leovince uitlaat??

Bericht door de geine »

ja t'is nen van hasselt geworden voor de 350.
Komt normaal op 390€,maar ik heb hem voor 300€(zoiets kunde niet laten liggen :D )
Plus een 2 tanden groter tandwiel vanvoor en een carburatiekit.
Ik denk dat mijn vrouwke een pakske beter zal rijden nu,langere schakelwegen en toch ietskes meer trekkracht en snelheid. :crosser:
low and fast
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Een van hasselt of een leovince uitlaat??

Bericht door raptor350 »

tim1988 schreef:Nog een fabeltje.
Ik heb veel ervaring met grotere banden.
Heb namelijk op mijn nissan patrol veel hogere banden en heb hier voor mijn quad ook hogere banden liggen.
Waarom ik ze heb liggen en ze er niet onder steken vraag je je af?
Wel omdat die er minder goed mee rijd.
Trekt minder goed op, gaat trager, en de stabiliteit van de quad word gewoon om zeep geholpen.
+ alles word zwaarder belast (in uw geval vooral de cardans en de ophanging)
Weeral zeg ik u dat dit mijn eigen ondervindingen zijn.
Niet iets wat ik gehoord heb of dat ik ergens gelezen of berekend heb.
Geloof je me niet?
Koop dan een setje hogere banden en ga lekker hard scheuren.
Het enige waarom hogere banden goed zijn is om beter te ploeteren.
Misschien kan je eens andere nokkenassen proberen?
Maar 10 km/h meer halen lijkt mij niet makkelijk.
Met een uitlaat alleen zal dit zeker niet te halen zijn.
Ik reed vroeger met originele banden op men raptor350 , en men vriend met zen blaster ( met fmf uitlaatlijn ) was steeds sneller op top vergeleken mij. Nu heb ik enkele maanden geleden , 4 kenda klaws gestoken en opeens haal ik hem in op top :shock:
Dus scheelt hem toch wel rap 5km/u op topsnelheid! ( raptor350 met leo demper )
Want zowel mijn raptor als zijn blaster bleven hetzelfde ( op de banden dan na )
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: Een van hasselt of een leovince uitlaat??

Bericht door quadgirl82 »

de geine schreef:ja t'is nen van hasselt geworden voor de 350.
Komt normaal op 390€,maar ik heb hem voor 300€(zoiets kunde niet laten liggen :D )
Plus een 2 tanden groter tandwiel vanvoor en een carburatiekit.
Ik denk dat mijn vrouwke een pakske beter zal rijden nu,langere schakelwegen en toch ietskes meer trekkracht en snelheid. :crosser:
Dinsdag zal ik het zien als ik ermee naar huis kom. :applaus:
My Raptor and me, love at first sight.
tim1988
Quadrider
Quadrider
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 25 jul, 2007 09:14
Locatie: Werchter
Contacteer:

Re: Een van hasselt of een leovince uitlaat??

Bericht door tim1988 »

raptor350 schreef:
tim1988 schreef:Nog een fabeltje.
Ik heb veel ervaring met grotere banden.
Heb namelijk op mijn nissan patrol veel hogere banden en heb hier voor mijn quad ook hogere banden liggen.
Waarom ik ze heb liggen en ze er niet onder steken vraag je je af?
Wel omdat die er minder goed mee rijd.
Trekt minder goed op, gaat trager, en de stabiliteit van de quad word gewoon om zeep geholpen.
+ alles word zwaarder belast (in uw geval vooral de cardans en de ophanging)
Weeral zeg ik u dat dit mijn eigen ondervindingen zijn.
Niet iets wat ik gehoord heb of dat ik ergens gelezen of berekend heb.
Geloof je me niet?
Koop dan een setje hogere banden en ga lekker hard scheuren.
Het enige waarom hogere banden goed zijn is om beter te ploeteren.
Misschien kan je eens andere nokkenassen proberen?
Maar 10 km/h meer halen lijkt mij niet makkelijk.
Met een uitlaat alleen zal dit zeker niet te halen zijn.
Ik reed vroeger met originele banden op men raptor350 , en men vriend met zen blaster ( met fmf uitlaatlijn ) was steeds sneller op top vergeleken mij. Nu heb ik enkele maanden geleden , 4 kenda klaws gestoken en opeens haal ik hem in op top :shock:
Dus scheelt hem toch wel rap 5km/u op topsnelheid! ( raptor350 met leo demper )
Want zowel mijn raptor als zijn blaster bleven hetzelfde ( op de banden dan na )
Das gewoon onzin man.
Dan moet die blaster ineens trager gaan dat garandeer ik u.
Ofwel moest jij de erste keer wat meer gas geven.
En normaal moet jouw raptor zoiezo rapper gaan als die blaster als die origineel is.
Ik was met mijn originele raptor een stuk sneller zeker in topsnelheid dan mijn kameraad met zijn blaster.
En die had een volledige rino eronder steken.
Maarja je zal mij toch niet geloven he...
Steek eens je oude banden terug en test het eens goed uit. (Dit heb ik al meermaals gedaan)
Ik weet wat ik weet heb hier nog een setje itp mudlite 2" hoger liggen in mijn garage.
Die gaan er pas in de winter terug op omdat de sporen van de veldwegen hier dan te diep worden.
Omdat die voor de rest echt niet goed zijn.
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Een van hasselt of een leovince uitlaat??

Bericht door raptor350 »

Ik ga al bijna 2 jaar elke woensdag en zaterdag met hem gaan crossen ;-) ...
tja, ik ga hier niet verder over discussieren , ik zeg gewoon wat ik heb waargenomen :p
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Plaats reactie