raptor350 schreef:tim1988 schreef:Nog een fabeltje.
Ik heb veel ervaring met grotere banden.
Heb namelijk op mijn nissan patrol veel hogere banden en heb hier voor mijn quad ook hogere banden liggen.
Waarom ik ze heb liggen en ze er niet onder steken vraag je je af?
Wel omdat die er minder goed mee rijd.
Trekt minder goed op, gaat trager, en de stabiliteit van de quad word gewoon om zeep geholpen.
+ alles word zwaarder belast (in uw geval vooral de cardans en de ophanging)
Weeral zeg ik u dat dit mijn eigen ondervindingen zijn.
Niet iets wat ik gehoord heb of dat ik ergens gelezen of berekend heb.
Geloof je me niet?
Koop dan een setje hogere banden en ga lekker hard scheuren.
Het enige waarom hogere banden goed zijn is om beter te ploeteren.
Misschien kan je eens andere nokkenassen proberen?
Maar 10 km/h meer halen lijkt mij niet makkelijk.
Met een uitlaat alleen zal dit zeker niet te halen zijn.
Ik reed vroeger met originele banden op men raptor350 , en men vriend met zen blaster ( met fmf uitlaatlijn ) was steeds sneller op top vergeleken mij. Nu heb ik enkele maanden geleden , 4 kenda klaws gestoken en opeens haal ik hem in op top
Dus scheelt hem toch wel rap 5km/u op topsnelheid! ( raptor350 met leo demper )
Want zowel mijn raptor als zijn blaster bleven hetzelfde ( op de banden dan na )
Das gewoon onzin man.
Dan moet die blaster ineens trager gaan dat garandeer ik u.
Ofwel moest jij de erste keer wat meer gas geven.
En normaal moet jouw raptor zoiezo rapper gaan als die blaster als die origineel is.
Ik was met mijn originele raptor een stuk sneller zeker in topsnelheid dan mijn kameraad met zijn blaster.
En die had een volledige rino eronder steken.
Maarja je zal mij toch niet geloven he...
Steek eens je oude banden terug en test het eens goed uit. (Dit heb ik al meermaals gedaan)
Ik weet wat ik weet heb hier nog een setje itp mudlite 2" hoger liggen in mijn garage.
Die gaan er pas in de winter terug op omdat de sporen van de veldwegen hier dan te diep worden.
Omdat die voor de rest echt niet goed zijn.