Lawaai bij remmen
Lawaai bij remmen
Hallo
Even een vraag aan jullie
Als wij met onze Can-am 400 Max remmen maken die nogal een herrie (trillend, tot jankend).
Niet altijd maar wel in 70% van de keren dat de remmen gebruikt worden, maakt niet uit of
er geremd wordt met de voerrem of de handrem.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
m.vr.gr. johan
Even een vraag aan jullie
Als wij met onze Can-am 400 Max remmen maken die nogal een herrie (trillend, tot jankend).
Niet altijd maar wel in 70% van de keren dat de remmen gebruikt worden, maakt niet uit of
er geremd wordt met de voerrem of de handrem.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
m.vr.gr. johan
-
- Quad Expert
- Contacteer:
Re: Lawaai bij remmen
zijn t schijfremmen?
zoja, rij je vaak door de modder, slijk en water?
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
Hallodieseltank schreef:zijn t schijfremmen?
Het zijn inderdaad schijfremmen 2x voor 1 x achter, en we rijden door het slijk en modder.
spuiten hem daarna af.
groeten johan
-
- Quad Expert
- Contacteer:
dat schaven komt door dat er dan kleine zandkorreltjes en water tussen de remblokken/ remschijven komen
heb ik vaak als k door t water rijd/ modder
heb ik vaak als k door t water rijd/ modder
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
Hoi
Schaven tijdens het rijden doet hij eigenlijk niet.
Hij maakt alleen echt veel lawaai tijdens het remmen,
Binnen kort wegbrengen voor een beurt kan ik er ook eens naar laten kijken, maar als ik het eerder weet kan ik er zelf al iets aan doen misschien
m.vr.gr. johan
Schaven tijdens het rijden doet hij eigenlijk niet.
Hij maakt alleen echt veel lawaai tijdens het remmen,
Binnen kort wegbrengen voor een beurt kan ik er ook eens naar laten kijken, maar als ik het eerder weet kan ik er zelf al iets aan doen misschien
m.vr.gr. johan
- cyberdrone
- Quadracer
Als je veel door modder en slijk rijd is het aan te raden om na iedere rit je wiel af te nemen en de remklauw goed uit te spuiten zodat alle vuil er tussenuit is. Ik weet dat als je dit niet doet dat je remblokjes zeer snel kunnen verslijten, dus kijk dat maar eens even na. Misschien zijn je remblokken erdoor.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
-
- Quadrider
Als ik het zo lees zijn je remblokken gewoon versleten ...............
Hoi,Arctic cat schreef:Als ik het zo lees zijn je remblokken gewoon versleten ...............
dat ga ik ff bekijken, zou wel snel zijn na 450 km denk ik?
groeten
- cyberdrone
- Quadracer
Ja, maar met veel vuil tussen de klauw en blokjes kan dat wel ..vandaar dat ik na een ploeterrit mijn banden altijd afneem en het vuil eruit spuit. Soms ben ik wel 2 a 3 uur aan het kuisen, maar je zo verschieten hoeveel vuil er overal hangt, en dat bepaalt natuurlijk de levensduur van je machine en onderdelen ervan.kraayke schreef:Hoi,Arctic cat schreef:Als ik het zo lees zijn je remblokken gewoon versleten ...............
dat ga ik ff bekijken, zou wel snel zijn na 450 km denk ik?
groeten
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
- Danny
- Quadrider
Het gekraak enzo dat je kan horen als je remt is normaal. Heb ik ook en hebben meerdere mensen met een outlander rijden. Is denk ik niets aan te doen. En met nieuwe remblokken is het juist hetzelfde.
En ze kunnen na 450km wel op zijn. Was bij de mijne ook maar dan moet je niet de originele blokken steken maar namaak. Deze kunnen iets beter tegen de modder.
En ze kunnen na 450km wel op zijn. Was bij de mijne ook maar dan moet je niet de originele blokken steken maar namaak. Deze kunnen iets beter tegen de modder.
2008 Can am outlander 800 max
- Michael_Dee
- Quadrider
maken ze alleen het geluid als ze nat zijn geweest?
als ze namelijk nat zijn maken (mijn remmen in ieder geval) weleens een jankend geluid,
dit geluid maken ze ook als ze op zijn, dus ijzer op ijzer remmen...
even nakijken als ik jou was
als ze namelijk nat zijn maken (mijn remmen in ieder geval) weleens een jankend geluid,
dit geluid maken ze ook als ze op zijn, dus ijzer op ijzer remmen...
even nakijken als ik jou was
'09 Yamaha Grizzly 700 FI EPS - Practice makes perfect!
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Doodnormaal bij can-am's
Doen de meeste waaronder die van mij.
Kan je niet echt veel aan doen, enigste wat je kan doen zijn een keer andere remblokjes en dat schijnt al iets te helpen.
Doen de meeste waaronder die van mij.
Kan je niet echt veel aan doen, enigste wat je kan doen zijn een keer andere remblokjes en dat schijnt al iets te helpen.
Hallo, Remblokken gecontroleerd. Deze zijn nog zo goed als nieuw.Michael_Dee schreef:maken ze alleen het geluid als ze nat zijn geweest?
Lawaai is gebleven, en als ze nat zijn is het een stuk minder, Als deze op zijn monteer ik imitatie blokken.
Dank je, voor het meedenken allemaal..
(Sorry voor late reactie, op vacantie geweest).
Groeten johan
Beetje laat voor deze reaktie misschien.
Maar voor de oplossingzoekers onder ons het volgende:
De orginele BRPremblokken zijn erg hard qua materiaal.Dit veroorzaakt het schurende/schreeuwende geluid.
Voor sommigen totaal geen probleem maar mocht jij je er wel aan storen dan zijn de remblokken van het merk Kevlar de oplossing.Bij mijn Outlander 800 max was het geluid het ergst als het nat was.Nu met de Kevlars alleen na het zwemmen nog geluid verder remmen in stilte ,heerlijk!
Chris
Maar voor de oplossingzoekers onder ons het volgende:
De orginele BRPremblokken zijn erg hard qua materiaal.Dit veroorzaakt het schurende/schreeuwende geluid.
Voor sommigen totaal geen probleem maar mocht jij je er wel aan storen dan zijn de remblokken van het merk Kevlar de oplossing.Bij mijn Outlander 800 max was het geluid het ergst als het nat was.Nu met de Kevlars alleen na het zwemmen nog geluid verder remmen in stilte ,heerlijk!
Chris
Faer is temporary regret is forever
-
- Quadracer
- Contacteer:
beetje laat zeg je
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309