Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
koquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door koquad »

vind ik echt zielig hoor quad`s verbieden er zitten toch kentekens op dus eigelijk kan hij het toch helemaal niet doen
Nu een Grizzly 660
Yamaha YFZ450 SE
Blaster van 2001 en van 2003
quadgirl82
Quadrider
Quadrider

Bericht door quadgirl82 »

JBX schreef:
JohnBeton schreef:als melkboeren kruispunten bezetten hebben de mensen daar enige sympathie voor, als wij, quadrijders, dat zouden doen, ik denk dat dat het alleen maar erger maakt, en dat de mensen het als een soort agressie gaan bezien.
Was een grapje hé. Maar stel dat het overal verboden wordt, wat gaan we dan doen? Gewoon allemaal braaf ja knikken zoals altijd of gaan we dan wél de kruispunten bezetten? :lol:
Ik vind zelfs niet dat we moeten wachten tot er OVERAL een verbod komt. We moeten NU beginnen met iets te ondernemen.
Maandagavond naar de samenkomst van het M.A.G. gaan is al een begin. Zijn gaan samen met ons kijken wat we kunnen doen.

Dus allen, wacht niet tot niemand van ons nog zijn garage met zijn geliefde quad kan verlaten en ga over tot actie, NU!!

Onderstaande is terug te vinden op de site van het M.A.G.

Beste quad, trike en motorrijders
Zoals jullie allemaal al wel in de media hebben gehoord en gelezen heeft Antwerpen een quad-verbod ingevoegd in de bebouwde kom.
M.A.G. gaat dit niet zomaar laten gebeuren……..
Het is kort dag maar er is geen tijd te verliezen, daarom deze oproep voor een samenkomst en eens te zien wat er aangedaan kan worden.
Brief het zoveel mogelijk door.

Maandag 6 juli 2009 te 20:00 uur
Antwerp Docks Hotel
Noorderlaan 100, te Antwerpen.”
My Raptor and me, love at first sight.
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

Janssens zou beter is nadenken en beseffen dat hij het probleem niet oplost maar er een echt probleem van gaat maken !

9 van de 10 quads rijden nu met nummerplaat zijn gehomologeerd en zijn verzekerd en betalen taks.
(van die 9 rijden er mss 4 met te veel kabaal rond.maar deze zijn makkelijk een waarschuwing te geven..... )
en dan is er nog 1 van de 10 die rond rijd zonder met iets in orde te zijn! ja dat is jammer, maar deze zal ook blijven rijden als het verbod er is,want ze kunnen hem toch niet pakken......

Van die 9 brave onschuldige quadrijders zullen er ook een aantal hun nummerplaatje thuislaten.... dus in plaats van 1 zullen er enkel meerdere gaan rijden zonder dat ze in orde zijn,en wat dan als deze eens een ongeval krijgen ... dan komen er pas problemen meneer Janssens!

Kan meneer Janssens eigenlijk 1 echte reden geven waarom een quad daar niet mag rijden??
Geluidsoverlast en gevaarlijk rijgedrag heeft geen rechtstreeks verband met een quad ! wel met de bestuurder.....
Maar waarschijnlijk zijn ze te laf en te plat om het echte probleem aan te pakken !

En ocharme zene van beetje geluid en van is op zij te gaan voor een afkomend voertuig is er nog niemand gestorven ! nee dan besef je des te meer dat je nog leeft !

Het komt allemaal van de mensen die denken dat de straat een slenterpad,voetpad, speelplaats, parking is !
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door nicknamebelgium »

cyclonedriver schreef:
JBX schreef:We kunnen altijd nog doen zoals de melkboeren: kruispunten bezetten tot we ons gelijk krijgen :applaus:
of op een kraan kruipen :) :)
goe gedacht: dan krijg je direkt papieren waarmee je toch mag blijven............. rijden
2010 raptor 700
JBX
Quadrider
Quadrider

Bericht door JBX »

Ik vind dat de boeren mee moeten gaan betogen tegen het quadverbod in Antwerpen. Tractors zijn de ultieme quads! ;-)
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

ja maar of ze gaan willen meedoen is iets anders!
er zijn zo enkele slimmeriken onder ons die het leuk vinden om op de mensen hun veld te rijen en het niet beseffen dat ze zo veel stuk doen!
Rafino
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Rafino »

ZmilleZ schreef:Als er iemand graag zijne gal uitspuugt naar de Patrick toe , hier is zijne site .
http://www.burgemeestervanantwerpen.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
IS BIJ DEZE GEBEURD !! Brave mailtjes heeft em al genoeg gekregen. 'T wordt tijd da we 'm wakker schudden.

Beste Burgemeester van Antwerpen,

N.a.v. uw campagne in het nieuws voel ik me toch verplicht om hierop te reageren.

We weten allemaal dat u de fakkel van Decroo overneemt om de heksenjacht verder te zetten en dat er na u nog een lange rij van politici klaar staan om ons verder in een slecht daglicht te stellen.
Met uw "macht" wil u gehomologeerde quads uit uw stad houden.
Je mag wel even bedenken dat elke quadrijder goed genoeg was om 21% btw te betalen op z'n toestel, wegentaks mag betalen, biv mag betalen en als kers op de taart heeft hij ook nog een homologatie van bijna 1000 euro mogen betalen om zich op de openbare weg te mogen begeven. En nu gaat u even als God de Almachtige iedere quadrijder uit "uw" stad verbannen, tenzij die uitdrukkelijk de toestemming van u heeft gekregen? Maak toch jacht op de rotte appels in plaats van de hele groep te discrimineren.

Dankzij uw politiek worden we gedwongen om onverdraagzaam te zijn. Ja u leest het goed, ONVERDRAAGZAAM!!! U zet de Antwerpenaren aan om quadrijders te "haten". Dit blijft zelfs niet in Antwerpen. De haatgevoelens gaan nationaal dankzij uw actie. Ik weet zeker, als de bal aan het rollen is zal u hem niet kunnen stoppen. U bent een van de mannen die "reclame" maakt voor multiculturele verdraagzaamheid in België. Hebt u dan lef of is het iets anders om openlijk een minderheidsgroep te durven discrimineren. Bedenk goed dat die quadrijders op hun beurt ook niets meer van anderen zullen kunnen verdragen. Zo raken we in een vicieuze cirkel. Binnen de kortste keren kunnen we weer dagelijks over gevallen van verkeersagressie lezen in de kranten. Wat wil je, iedereen begint zich aan alles en iedereen te storen. "Dank u meneer de burgemeester" kan men dan als titel in de krant gebruiken.

En dan uw reactie, "we zullen nog eens praten als er kinderen verongelukken door die quads"? Als de kinderen echt uw bekommernis zijn (en niet uw vrienden van de middenstand), dan kan ik u nog wel enkele voorbeelden geven die veel gevaarlijker zijn en waaraan u dan weer niets wilt doen of die voor u totaal onbelangrijk en ongevaarlijk blijken te zijn.
1. Een terrasje doen in uw mooie stad terwijl er een tafeltje naast ons iemand met een pitbull zit. Ongevaarlijk?? Hoeveel kinderen zijn er al verminkt en gestorven door die beesten? Die beesten mogen nog altijd zonder muilkorf in ons land rondparaderen. Liefst nog naast een baasje die dit beest "als wapen draagt".
2. Niet direkt iets wat ik in uw stad meemaakte maar wel iets wat daar evengoed gebeurt. Ik ging vorige week gezellig met vrouw en kinderen naar Bobbejaanland. Ik kan gerust zeggen dat 70% van de bezoekers allochtonen waren die voor een hels lawaai zorgden. Meer dan 10 quads tesamen. De hele dag heb ik gezien dat bendes van die kerels blanke meisjes uitscholden voor "rothoeren", "sletten", "dikke cutwijven" en alles wat denigrerend was. Klacht indienen heeft geen zin want die gasten lachen onze politiemensen, rechtspraak en elke Belg uit. Laat ons antwoorden op die uitspattingen en we worden vervolgd voor racisme, krijgen een strafblad en kunnen een schadevergoeding betalen. Ik heb met een werknemer in het pretpark gesproken die voor de derde keer die dag was "ondergekotst" door dezelfde allochtoon. Ze kon hier niets tegen doen want dan zou ze zelf meer problemen krijgen dan degene die haar telkens weer opzocht. We worden in eigen land gediscrimineerd en uitgescholden en nu gaat u ons ook nog eens discrimineren. Mogen wij, de mensen die werken voor uw loon, nog ademen?? Ik hoop voor u dat u nog met een gerust geweten kan slapen.

Ik heb altijd van mijn land gehouden maar ben stilaan toch diep beschaamd om te zeggen dat ik Belg ben. Bedankt daarvoor.

ps: Mijn buurman heeft een tattoo. Dit stoort mij toch wel enigzins. Kan ik hem via mijn burgemeester misschien laten interneren of moet ik eerst in hongerstaking gaan om mijn zin te krijgen?

Groeten,
"mene naam" (een van de velen die ons land ziet aftakelen)
Plastic Repair
JBX
Quadrider
Quadrider

Bericht door JBX »

Goed gesproken!
Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

en als kers op de taart heeft hij ook nog een homologatie van bijna 1000 euro mogen betalen om zich op de openbare weg te mogen begeven

nog nooit van gehoord ?????? wat bedoel hiermee ?
Rafino
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Rafino »

cyclonedriver schreef:en als kers op de taart heeft hij ook nog een homologatie van bijna 1000 euro mogen betalen om zich op de openbare weg te mogen begeven

nog nooit van gehoord ?????? wat bedoel hiermee ?

Als ge ne quad met papieren hebt, dan hebt ge de homologatie mogen bijbetalen bij uwe quad. Ge krijgt die rekening natuurlijk ni apart, want dan is uw goesting al direkt over. :braak:
Plastic Repair
JBX
Quadrider
Quadrider

Bericht door JBX »

Klopt, de lichten, pinkers en claxon moeten er op hé...
Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!
JBX
Quadrider
Quadrider

Bericht door JBX »

Ik heb er ook eentje gestuurd.
Geachte,

Bij deze wens ik u te feliciteren met het quad verbod in Antwerpen.
Nu u toch bezig bent, heb ik hier nog enkele zaken die me mateloos irriteren. Misschien kan u deze ook verbieden:
- blaffende honden
- grasmachines
- luide muziek
- sportvliegtuigjes
- treinen
- vrachtwagens
- getunede auto's
- Britse toeristen
- motoren
- 4x4 terreinwagens
- scooters
- chopper motoren
- spelende kinderen
- trams
- bussen
- boormachines
- marktkramers

Verder vind ik het totaal niet discriminerend dat ik met mijn quad (die wettelijk in orde is, met standaard uitlaat en niet meer decibels dan toegelaten) waarvoor ik wegentaks betaal niet meer Antwerpen in mag. Ik vind het dus totaal niet erg dat u mij vergelijkt met een paar enkelingen die de quadrijders in slecht daglicht stellen. Ik vind het tof dat u me vergelijkt met de 18-jarige boefjes die de verkeersregels aan hun laars lappen! Fijn dat u ons allemaal over dezelfde kam scheert! Als er morgen een klacht binnenkomt van een getunede auto die roekeloos rijdt, verbiedt u deze ook allemaal hoop ik?

PS: volgens mij zijn er wetten die geluidsoverlast en roekeloos rijgedrag aanpakken. Het quadverbod is dus niet alleen discriminerend maar ook nutteloos. Tevens zet het aan tot onverdraagzaamheid t.o.v. de quad rijders (en niet alleen in Antwerpen) die trouwens toffe mensen zijn zoals u en ik.

Hoogachtend,

Johan .........
Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!
Rafino
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Rafino »

JBX schreef:Ik heb er ook eentje gestuurd.

NETJES !!! :bier:
Plastic Repair
quadgirl82
Quadrider
Quadrider

Bericht door quadgirl82 »

JBX schreef:Ik heb er ook eentje gestuurd.
Geachte,

Bij deze wens ik u te feliciteren met het quad verbod in Antwerpen.
Nu u toch bezig bent, heb ik hier nog enkele zaken die me mateloos irriteren. Misschien kan u deze ook verbieden:
- blaffende honden
- grasmachines
- luide muziek
- sportvliegtuigjes
- treinen
- vrachtwagens
- getunede auto's
- Britse toeristen
- motoren
- 4x4 terreinwagens
- scooters
- chopper motoren
- spelende kinderen
- trams
- bussen
- boormachines
- marktkramers

Verder vind ik het totaal niet discriminerend dat ik met mijn quad (die wettelijk in orde is, met standaard uitlaat en niet meer decibels dan toegelaten) waarvoor ik wegentaks betaal niet meer Antwerpen in mag. Ik vind het dus totaal niet erg dat u mij vergelijkt met een paar enkelingen die de quadrijders in slecht daglicht stellen. Ik vind het tof dat u me vergelijkt met de 18-jarige boefjes die de verkeersregels aan hun laars lappen! Fijn dat u ons allemaal over dezelfde kam scheert! Als er morgen een klacht binnenkomt van een getunede auto die roekeloos rijdt, verbiedt u deze ook allemaal hoop ik?

PS: volgens mij zijn er wetten die geluidsoverlast en roekeloos rijgedrag aanpakken. Het quadverbod is dus niet alleen discriminerend maar ook nutteloos. Tevens zet het aan tot onverdraagzaamheid t.o.v. de quad rijders (en niet alleen in Antwerpen) die trouwens toffe mensen zijn zoals u en ik.

Hoogachtend,

Johan .........
Super :applaus:
My Raptor and me, love at first sight.
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door nicknamebelgium »

in dezelfde lijn:
"wij scheren toch ook niet alle burgemeesters onder dezelfde kam"
't is niet omdat één bepaalde burgemeester onbekwaam is, dat we ze allemaal onbekwaam moeten verklaren en ontslagen :verymad:
2010 raptor 700
Plaats reactie