Yamaha Grizzly 125

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Littlequad
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Yamaha Grizzly 125

Bericht door Littlequad »

Hey,

Ik ben van plan om in Augustus een nieuwe quad aanteschaffen,aangezien ik toch wat meer de bossen en het ruige terrein wil verkennen en mijn oog viel meteen op de Yamaha Grizzly 125,nu vermeld Yamaha zelf wel dat dit de perfecte beginners (utility atv) is,maar ik wil eerst even weten of jullie ervaring hebben met deze quad?

Graag hoor ik van jullie! :)

Maarten
JINLING JLA-07A RINO
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Re: Yamaha Grizzly 125

Bericht door cyberdrone »

Ik weet niet hoe oud, of hoe groot je bent, maar een 125 heeft wel een zeer beperkt vermogen dat je (volgens mij) zeer snel gewoon / moe gaat zijn. Ik zou eerder opteren naar een 350 of 400cc, die hebben nog een schappelijk vermogen en ik denk zelfs 4x4 aandrijving waar je meer plezier gaat aan hebben dan een 125.

De vraag is of je budget dit natuurlijk toe zal laten.. maar als je die 125 wil verkopen zal het een moeilijk zaak worden waar je veel verlies gaat aan hebben.

Mvg
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Littlequad
Easy Quadrider
Easy Quadrider

cyberdrone schreef:Ik weet niet hoe oud, of hoe groot je bent, maar een 125 heeft wel een zeer beperkt vermogen dat je (volgens mij) zeer snel gewoon / moe gaat zijn. Ik zou eerder opteren naar een 350 of 400cc, die hebben nog een schappelijk vermogen en ik denk zelfs 4x4 aandrijving waar je meer plezier gaat aan hebben dan een 125.

De vraag is of je budget dit natuurlijk toe zal laten.. maar als je die 125 wil verkopen zal het een moeilijk zaak worden waar je veel verlies gaat aan hebben.

Mvg
Ik ben 17 en 1m 79 groot.Wat mijn budget betreft,mijn maximum is 4000 euro. Als u 350 of 400cc aanraad welke modellen moet je dan naar zien?

Mvg Maarten
JINLING JLA-07A RINO
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Wel als je maar 17 bent moet je over een rijbewijs beschikken (tenzij je op een privé eigendom gaat rijden)..
In de 350 -400 klasse heb je vanalle modellen, Yama grizzly of wolverine, Suzuki kQ 450, goedkopere modellen vind in het merk Kymco etc .. gebruik de zoek functie eens of google eens naar de websites van de merken en je zal voldoende keuzes vinden.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Littlequad
Easy Quadrider
Easy Quadrider

cyberdrone schreef:Wel als je maar 17 bent moet je over een rijbewijs beschikken (tenzij je op een privé eigendom gaat rijden)..
In de 350 -400 klasse heb je vanalle modellen, Yama grizzly of wolverine, Suzuki kQ 450, goedkopere modellen vind in het merk Kymco etc .. gebruik de zoek functie eens of google eens naar de websites van de merken en je zal voldoende keuzes vinden.
Ik ben alvast in het bezit van mijn voorlopig rijbewijs en de bedoeling is om op privé grond te gaan rijden.Ik zal ze is allemaal googlen. :)
JINLING JLA-07A RINO
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AdlyRS »

ik ben 15 en ook iets vn 1.82 dacht ik
ik heb ook zitten kijken naar een grizzly 125 maar dat is echt te weinig vermogen
ik heb nu een arctic cat 400 met 4x4 en difflock
ik kom overal wel op en doorheen maar hij had nu al een stuk harder gemogen bijvoorbeeld
ik denk dat je ook het best een grizzly 450/kodiak
of een kq 450 ik zou wel bij een a merk blijven
Mijn extra grote KittyCat
Littlequad
Easy Quadrider
Easy Quadrider

AdlyRS schreef:ik ben 15 en ook iets vn 1.82 dacht ik
ik heb ook zitten kijken naar een grizzly 125 maar dat is echt te weinig vermogen
ik heb nu een arctic cat 400 met 4x4 en difflock
ik kom overal wel op en doorheen maar hij had nu al een stuk harder gemogen bijvoorbeeld
ik denk dat je ook het best een grizzly 450/kodiak
of een kq 450 ik zou wel bij een a merk blijven
Ja,daarom zou ik dan toch beter een wat groter vermogen nemen,het wordt zowiezo een A-merk,waarschijnlijk Yamaha,omdat deze quad veel te verduren gaat krijgen en dan kun je maar beter een sterke quad/onderdelen hebben. Ik zal dan wel mijn budget wat moeten doen stijgen,maar ga in Augustus toch een maand werken!
JINLING JLA-07A RINO
Blasterfan
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Blasterfan »

mijn vriend heeft ook een grizzly 125 gehad, en dat ie langzaam gaat enz. :? is niet waar! die quad is niet kapot te krijgen! :!:
en misschien denk je het is 2 wiel aangedreven, maar ploegt overal doorheen! :evil:
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-BLASTER!!!~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AdlyRS »

nou zogauw dat een 125 modder ziet kom je er met 2x4 niet meer doorheen dat is een ging wat ik zeker weet sloom valt idd mee
ik dacht dat ze 70 gingen en das best hard maar je hebt weinig ''ground clearance''
dus ik denk dat je bter voor een grotere gaat
Mijn extra grote KittyCat
Littlequad
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Afgelopen Zaterdag ben ik bij de dealer geweest,had een afspraak gemaakt voor een testrit en ik moet zeggen ik ben verkocht! De dealer stond bij terugkomst van de testrit al klaar met boekjes met alle modellen en ik zei hem met glimmende oogjes..´ik denk dat we binnen alles verder regelen' en 30 min later ging ik buiten met een rooie kop en dat was niet van de hitte! het is dus een groene yamaha grizzly geworden!

:applaus:

Kan niet wachten tot ik hem mag gaan halen

Maarten
JINLING JLA-07A RINO
Bedlam
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Bedlam »

HOeveel cc?
Plaats reactie