OPROEP 30 km ph bebouwde kom
OPROEP 30 km ph bebouwde kom
Beste medequadders,
Om een positief gebaar naar alle gemeentebesturen te geven, stel ik voor, om uit eigen beweging een max snelheid van 30 km per uur aan te nemen in de bebouwde kom van dorp, gemeente of stad.
We riskeren nog meer gemeden te worden uit het straatsbeeld, als we voor overlast zorgen. In een landelijk gebied wil dat zeggen dat je dan gewoon de quad mag verkopen (wellicht in het buitenland) tegen erg lage prijs.
Ik rij zelf met een outlander 800, en ik laat volgende week een extra geluidsdemper monteren. In ons dorp rij ik geen 30 per uur meer.
Ik geef al zeker het goede voorbeeld, wie met mij?
groeten!
bruno
Om een positief gebaar naar alle gemeentebesturen te geven, stel ik voor, om uit eigen beweging een max snelheid van 30 km per uur aan te nemen in de bebouwde kom van dorp, gemeente of stad.
We riskeren nog meer gemeden te worden uit het straatsbeeld, als we voor overlast zorgen. In een landelijk gebied wil dat zeggen dat je dan gewoon de quad mag verkopen (wellicht in het buitenland) tegen erg lage prijs.
Ik rij zelf met een outlander 800, en ik laat volgende week een extra geluidsdemper monteren. In ons dorp rij ik geen 30 per uur meer.
Ik geef al zeker het goede voorbeeld, wie met mij?
groeten!
bruno
Re: OPROEP 30 km ph bebouwde kom
Rij je met de auto dan ook altijd 30?
Ik houd me altijd aan de regels met mijn quad. Meestal met een sliert auto's achter me tot gevolg. Maar dan kunnen ze wel zeggen; "kijk, die houdt zich aan de regels". Soms geneer ik me voor het lawaai dat mijn quad maakt, hij is thans standaard...
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Eat my dust!
- quadgirl82
- Quadrider
wij brengen 's morgens en 's avonds onze dochter naar school met de quad. Wij kunnen dan ook niet anders dan ons altijd aan de max snelheid te houden (vaak halen we deze zelfs nog niet eens).
Wanneer zij niet meer meerijdt rij ik wel sneller maar nooit boven de max toegelaten snelheid in een dorpskern. Ben er volledig mee akkoord dat we ons nu echt niet kunnen veroorloven om het imago van de quadrijders (sters) in een nog slechter daglicht te stellen.
Wanneer zij niet meer meerijdt rij ik wel sneller maar nooit boven de max toegelaten snelheid in een dorpskern. Ben er volledig mee akkoord dat we ons nu echt niet kunnen veroorloven om het imago van de quadrijders (sters) in een nog slechter daglicht te stellen.
Laatst gewijzigd door quadgirl82 op wo 08 jul, 2009 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
My Raptor and me, love at first sight.
Jullie zitten dus met twee op een Raptor?quadgirl82 schreef:wij brengen 's morgens en 's avonds onze dochter naar school met de quad. Wij kunnen dan ook niet anders dan ons altijd aan de max snelheid te houden (vaak halen we deze zelfs nog niet eens).
Wanneer zij niet meer meerijdt rij ik wel sneller maar nooit boven de max toegelaten snelheid in een dorpskern. Ben er volledig mee akkoord dat we ons nu echt niet kunnen veroorloven om het imago van de quadrijders (sters) in een nog slechter daglicht te stellen. Dus, IK DOE MEE!!!
Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!
Eat my dust!
@ JBX Why not
@ TS 30 is een snelheid waar je zo aan zit en waar je ook zo overheen bent.
Meestal door een wijk rij ik tussen de 30 en 40 in. ( en auto's doen dit ook )
Dus ik zie het probleem niet? ( natuurlijk wel als je in een 30 zone met 50/60 km/u rijdt. Maarja 30 is gewoon langzaam als je een paar grote lange straten moet rijden...
@ TS 30 is een snelheid waar je zo aan zit en waar je ook zo overheen bent.
Meestal door een wijk rij ik tussen de 30 en 40 in. ( en auto's doen dit ook )
Dus ik zie het probleem niet? ( natuurlijk wel als je in een 30 zone met 50/60 km/u rijdt. Maarja 30 is gewoon langzaam als je een paar grote lange straten moet rijden...
Omdat we het net hebben over het goede voorbeeld geven...quad-racerrr schreef:@ JBX Why not
Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!
Eat my dust!
Wat een zinloos initiatief. Je gaat geen verkeersmaatregelen treffen om een goed gebaar te maken, dat doe je alleen als er een echte noodzaak voor is.bruno schreef:Om een positief gebaar naar alle gemeentebesturen te geven, stel ik voor, om uit eigen beweging een max snelheid van 30 km per uur aan te nemen in de bebouwde kom van dorp, gemeente of stad.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- quadgirl82
- Quadrider
En welk verkeerd voorbeeld geef ik hiermee? Op een quad MAG je met 2 rijden.JBX schreef:Omdat we het net hebben over het goede voorbeeld geven...quad-racerrr schreef:@ JBX Why not
Ik geef hier net het voorbeeld mee dat een quad, mits het juiste rijgedrag, veilig genoeg is om zelfs je kinderen (wel vanaf een bepaalde leeftijd) mee te vervoeren.
Laatst gewijzigd door quadgirl82 op di 07 jul, 2009 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- cyberdrone
- Quadracer
Ik begrijp het doel wel hierachter, maar zie het niet echt tot realiteit omgezet worden ..
Zolang de 'rotte appels' hun niet aan de regels houden zullen wij 'diegene die zicht wel aan de regels houden' er altijd de dupe van blijven, ongeacht welke goede voorbeelden we geven.
Het is aan de overheid om die rotte appels ertussenuit te halen, ze hebben de middelen, helaas niet de BALLEN, de enige manier om dit euvel tegen te houden in A'pen en de regios die in zijn voetsporen willen treden is via juridische stappen maar dat kost helaas geld. Organisatie zoals MAG kunnen dit, maar als die het niet lukt ongeacht welke reden dan ook, en ikzelf zal er de dupe van worden zal ik wel zelf een advocaat onder arm nemen en die wet proberen tegen te houden, en desnoods mijn aankoop van mijn voertuig terug eisen.
Zolang de 'rotte appels' hun niet aan de regels houden zullen wij 'diegene die zicht wel aan de regels houden' er altijd de dupe van blijven, ongeacht welke goede voorbeelden we geven.
Het is aan de overheid om die rotte appels ertussenuit te halen, ze hebben de middelen, helaas niet de BALLEN, de enige manier om dit euvel tegen te houden in A'pen en de regios die in zijn voetsporen willen treden is via juridische stappen maar dat kost helaas geld. Organisatie zoals MAG kunnen dit, maar als die het niet lukt ongeacht welke reden dan ook, en ikzelf zal er de dupe van worden zal ik wel zelf een advocaat onder arm nemen en die wet proberen tegen te houden, en desnoods mijn aankoop van mijn voertuig terug eisen.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Omdat je op een quad niet met twee mag zitten, behalve als je echt twee zitplaatsen hebt. Een lang zadel telt niet als zitplaats. De passagier moet zich ook kunnen vasthouden. De quad moet gehomologeerd zijn voor twee personen.quadgirl82 schreef:En welk verkeerd voorbeeld geef ik hiermee? Op een quad MAG je met 2 rijden.JBX schreef:Omdat we het net hebben over het goede voorbeeld geven...quad-racerrr schreef:@ JBX Why not
Ik geef hier net het voorbeeld mee dat een quad, mits het juiste rijgedrag, veilig genoeg is om zelfs je kinderen (wel vanaf een bepaalde leeftijd) mee te vervoeren.
Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!
Eat my dust!
- quadgirl82
- Quadrider
@ JBX: Mag ik vragen om aub u gelijkvormigsheidsattest te lezen. Daar kan u zien dat er 1+1 opstaat. Op een quad mag je wel degelijk met 2 zitten, anders zou ik hem ook nooit hebben aangekocht. (ik heb dit dan ook voor mijn aankoop nagevraagd).
op de shineray stixe met een normaal zadel mag je met 2 man op.
is volledig gehomogleerd voor 2 personen. En je kunt je vasthouden aan een beugel achter je maar dat is niet zo makkelijk als gewoon de bestuurder ff vasthouden.
greetz
is volledig gehomogleerd voor 2 personen. En je kunt je vasthouden aan een beugel achter je maar dat is niet zo makkelijk als gewoon de bestuurder ff vasthouden.
greetz
jbx de meeste quads zijn gehomologeerd voor 2 personen sedus ben je in orde als je met 2 rijdt
Die van mij staat aantal zitplaatsen niet ingevuld op de papieren, maar op 't zadel staat duidelijk dat het niet mag.
Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!
Eat my dust!