Welke quad?
-
- Toeschouwer
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 21 jul, 2009 08:41
Welke quad?
Hallo allemaal,
Ik ben 18 en heb bijna mijn rijbewijs en wil graag voor het eerst een quad aanschaffen. Heb vroeger regelmatig op een 50/80cc gereden.
Wat raden jullie mij aan, 350cc? Mijn budget is tussen de 3000 en 4000?
Alvast bedankt.
Olivier
Ik ben 18 en heb bijna mijn rijbewijs en wil graag voor het eerst een quad aanschaffen. Heb vroeger regelmatig op een 50/80cc gereden.
Wat raden jullie mij aan, 350cc? Mijn budget is tussen de 3000 en 4000?
Alvast bedankt.
Olivier
-
- Quadrunner
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
Re: Welke quad?
ik weet ne kymco maxxer 300 staan voor 3299. Is maar een paar maand oud en heeft ongeveer 1500 km. Kleur is oranje.
Re: Welke quad?
ben je van belgie of nl?
Als je van belgie bent ga dan voor een raptor 350 ltz 400 of kfx 400
Als je van belgie bent ga dan voor een raptor 350 ltz 400 of kfx 400
-
- Toeschouwer
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 21 jul, 2009 08:41
Re: Welke quad?
ik kom zelf uit nederland, zit zelf te denken aan een suzuki z400. Zou dat wat zijn?
Re: Welke quad?
Zeer zeker. Denk alleen dat je wat bij moet sparen voor de ltz.
Re: Welke quad?
hoi,
eerst en vooral welkom bij het forum....
je bent 18, je wilt je een quad aanschaffen....ok maar persoonlijk denk ik dat je een 350 cc best vlug beu zal zijn ivm prestaties...
een ltz is een betere keuze en die kan je beter aanpassen naar de toekomst toe voor wat meer vermogen erin te steken...
Een goeie raad van quad-racerrr is dat je best wat meer zou sparen ten gevolge geen quad te kopen die je na een maand van de hand zou doen omdat ie niet voldoet aan je verwachtingen...
Een 400 vraagt ook niet te veel in onderhoud, inrijden tot 350km, verversen en dan aan 2000km verversen, dan om de 2000 km....enz..
Een 450 is veel krachtiger, ideale crosser maar vergt wat meer onderhoud en nazicht op de moter.
Een 660 en een 700cc is krachtig en draait soepeler, ideaal om te toeren, kracht onder het zadel te hebben maar niet om te crossen....
zelf heb ik begonnen met een 220cc..... 2 maand heeft het me kunnen bekoren.... gelukkig voor dezelfde prijs aan de dealer teruggegeven..
ik rij nu al 2 jaar met ltz 400, dit jaar verbouwd tot een 460cc met de prestaties van een 700cc
jij hebt je geld nog in je handen... koop zeker geen goedkoop, koop een quad met garantie en vertrouw op deftige quaders die je dezelfde raad geven.....
alle quads gaan vooruit.... de ene een beetje sneller dan de andere .... jij moet weten wat je doelstellingen zijn...
eerst en vooral welkom bij het forum....
je bent 18, je wilt je een quad aanschaffen....ok maar persoonlijk denk ik dat je een 350 cc best vlug beu zal zijn ivm prestaties...
een ltz is een betere keuze en die kan je beter aanpassen naar de toekomst toe voor wat meer vermogen erin te steken...
Een goeie raad van quad-racerrr is dat je best wat meer zou sparen ten gevolge geen quad te kopen die je na een maand van de hand zou doen omdat ie niet voldoet aan je verwachtingen...
Een 400 vraagt ook niet te veel in onderhoud, inrijden tot 350km, verversen en dan aan 2000km verversen, dan om de 2000 km....enz..
Een 450 is veel krachtiger, ideale crosser maar vergt wat meer onderhoud en nazicht op de moter.
Een 660 en een 700cc is krachtig en draait soepeler, ideaal om te toeren, kracht onder het zadel te hebben maar niet om te crossen....
zelf heb ik begonnen met een 220cc..... 2 maand heeft het me kunnen bekoren.... gelukkig voor dezelfde prijs aan de dealer teruggegeven..
ik rij nu al 2 jaar met ltz 400, dit jaar verbouwd tot een 460cc met de prestaties van een 700cc
jij hebt je geld nog in je handen... koop zeker geen goedkoop, koop een quad met garantie en vertrouw op deftige quaders die je dezelfde raad geven.....
alle quads gaan vooruit.... de ene een beetje sneller dan de andere .... jij moet weten wat je doelstellingen zijn...
Re: Welke quad?
Daar kan hij denk ik zekers wat meesixman schreef:hoi,
eerst en vooral welkom bij het forum....
je bent 18, je wilt je een quad aanschaffen....ok maar persoonlijk denk ik dat je een 350 cc best vlug beu zal zijn ivm prestaties...
een ltz is een betere keuze en die kan je beter aanpassen naar de toekomst toe voor wat meer vermogen erin te steken...
Een goeie raad van quad-racerrr is dat je best wat meer zou sparen ten gevolge geen quad te kopen die je na een maand van de hand zou doen omdat ie niet voldoet aan je verwachtingen...
Een 400 vraagt ook niet te veel in onderhoud, inrijden tot 350km, verversen en dan aan 2000km verversen, dan om de 2000 km....enz..
Een 450 is veel krachtiger, ideale crosser maar vergt wat meer onderhoud en nazicht op de moter.
Een 660 en een 700cc is krachtig en draait soepeler, ideaal om te toeren, kracht onder het zadel te hebben maar niet om te crossen....
zelf heb ik begonnen met een 220cc..... 2 maand heeft het me kunnen bekoren.... gelukkig voor dezelfde prijs aan de dealer teruggegeven..
ik rij nu al 2 jaar met ltz 400, dit jaar verbouwd tot een 460cc met de prestaties van een 700cc
jij hebt je geld nog in je handen... koop zeker geen goedkoop, koop een quad met garantie en vertrouw op deftige quaders die je dezelfde raad geven.....
alle quads gaan vooruit.... de ene een beetje sneller dan de andere .... jij moet weten wat je doelstellingen zijn...
Valt dat echt zo tegen, een 350cc?
Re: Welke quad?
Bartr schreef: Daar kan hij denk ik zekers wat mee
Valt dat echt zo tegen, een 350cc?
een 350 valt niet echt tegen, heb een vriend die met een 350 toert.....mooi machien trouwens.... maar staat te koop na 4 maand omdat ie een 660 wil....
de 350 gaat vooruit, en kan ook aardig uit de hoek komen , een driftig machientje!!!
een 350 vraagt ook regelmatig nazicht op gebied van oliepeil...als je immers tegen de maximumsnelheid toert, kan deze wat olie verbruiken....wat immers heeeeeeel normaal is..!!!
mvg dimi.
Re: Welke quad?
hier staat een raptor 350 voor 4100 euro.
Valt denk ik wel nog wat van af te halen
http://link.marktplaats.nl/266883320
Valt denk ik wel nog wat van af te halen
http://link.marktplaats.nl/266883320
Re: Welke quad?
Ben eigenlijk ongeveer in dezelfde situatie ivm de zoektocht naar een leuke quad,
toch moet ik bemerken dat de vraag naar vermogen niet zo noodzakkelijk is.
tegenwoordijg mag je toch nergens meer gas geven, en 90km/h in veldbaantjes is toch al best veel.
Voor mij ligt de fun in die quads meer in een licht en bestuurbare frame, dan een reuze motor waar je wel hard mee rijdt, maar de eerst volgende bocht aan 30 per uur neemt uit schrik. Quads zijn nu eenmaal niet de best gripgevende machines.
Was zelf opzoek naar quad met hoge funfactor, betaalbaar, licht, onderhoud zelf te doen...en gehomologeerd in BE
-versnellingsbak is hoger funfactor dan vario
-licht machientje van onder de 200kg (zeker)
-betrouwbaar
-goed merk om mogelijkheid tot verkoop
In okkasies heb ik mijn twijfels, tenzij heel recent en met onderhouds/factuur opvolging, deze quad/fietsteller bewijzen me enkel maar dat kms op quads niets willen zeggen...een quad is in 75% van de gevallen ook gebruikt voor wat het bedoeld is, namelijk crossen. (niet zoals een wagen, je rijdt namelijk niet elke dag op de nordschleife rond met je kar)
Wat heb ik al getest:
Yamaha Bruin 4x4, Kymco Mxu/Maxxer300, Sym200, Yamaha YFM 250
Wat raden jullie mij nog aan van merk/model om zo mijn oordeel te vellen en tot onderhandelingen te starten?
toch moet ik bemerken dat de vraag naar vermogen niet zo noodzakkelijk is.
tegenwoordijg mag je toch nergens meer gas geven, en 90km/h in veldbaantjes is toch al best veel.
Voor mij ligt de fun in die quads meer in een licht en bestuurbare frame, dan een reuze motor waar je wel hard mee rijdt, maar de eerst volgende bocht aan 30 per uur neemt uit schrik. Quads zijn nu eenmaal niet de best gripgevende machines.
Was zelf opzoek naar quad met hoge funfactor, betaalbaar, licht, onderhoud zelf te doen...en gehomologeerd in BE
-versnellingsbak is hoger funfactor dan vario
-licht machientje van onder de 200kg (zeker)
-betrouwbaar
-goed merk om mogelijkheid tot verkoop
In okkasies heb ik mijn twijfels, tenzij heel recent en met onderhouds/factuur opvolging, deze quad/fietsteller bewijzen me enkel maar dat kms op quads niets willen zeggen...een quad is in 75% van de gevallen ook gebruikt voor wat het bedoeld is, namelijk crossen. (niet zoals een wagen, je rijdt namelijk niet elke dag op de nordschleife rond met je kar)
Wat heb ik al getest:
Yamaha Bruin 4x4, Kymco Mxu/Maxxer300, Sym200, Yamaha YFM 250
Wat raden jullie mij nog aan van merk/model om zo mijn oordeel te vellen en tot onderhandelingen te starten?
Re: Welke quad?
Ik raad altijd aan om als eerste quad (als je ongeveer boven de 15 jaar bent) een 2e hands quad te kopen van ongeveer 350cc.
Dan kun je leren rijden en na 1 of 2 jaar kun je dan evt een krachtigere quad kopen, terwijl dat niet altijd nodig is.
Beginnen met een zware quad is levensgevaarlijk....
Dan kun je leren rijden en na 1 of 2 jaar kun je dan evt een krachtigere quad kopen, terwijl dat niet altijd nodig is.
Beginnen met een zware quad is levensgevaarlijk....
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Re: Welke quad?
Voor jou is die 350 dan mss traag... maar dat hang allemaal af van wat je verwachtingen zijn.sixman schreef:hoi,
eerst en vooral welkom bij het forum....
als je graag op 't gemak rijdt, dan vind ik een 350 perfect. er zit snelheid in, vinnig, maar toch nog comfortabel.
als je iemand bent die kickt op snelheid, actie, sensatie, ga dan voor een 450 of een 700, naargelang de doeleinden.
Want een ltz 400 kopen, om nadien kosten te doen aan de motor zodat hij sneller gaat... dat vind ik dan ook maar weer onozel. Want je motor aanpassen is 1 ding, maar hoe meer belasting van de motor, hoe sterker het chassis moet zijn...
dus een 400 is niet gemaakt om te zelfde prestaties neer de zetten van een 700
dat is net zo met je quad verlagen, hoe lager hij ligt, hoe meer schokken de onderdelen te verduren krijgen, en sommige onderdelen zijn daar nu eenmaal niet voor gemaakt.