Nieuwe banden !
Nieuwe banden !
Hallo,
Er staan op mijne Kymco MXU 500 nog altijd mijn originele banden op... dus meer om in het veld te rijden...
Maar aangezien ik tot nu toe enkel op de straat rij, zou ik mijn banden willen veranderen !
Kan er mij iemand helpen welk merk en type van banden aan te raden zijn ?
Ik wil wel hele goeie kwaliteit, vooral voor de veiligheid en zeker in de regen...
Alvast bedankt voor de info !
Grtz,
Er staan op mijne Kymco MXU 500 nog altijd mijn originele banden op... dus meer om in het veld te rijden...
Maar aangezien ik tot nu toe enkel op de straat rij, zou ik mijn banden willen veranderen !
Kan er mij iemand helpen welk merk en type van banden aan te raden zijn ?
Ik wil wel hele goeie kwaliteit, vooral voor de veiligheid en zeker in de regen...
Alvast bedankt voor de info !
Grtz,
- cyberdrone
- Quadracer
Re: Nieuwe banden !
Voor zover ik weet zijn er veel die baanbanden van Maxxis op hun quad leggen, ik had er ook ooit op mijn kymco liggen maar vond die baanligging bij nat wegdek niet echt optimaal. Ik moet zeggen dat ik beter grip had met mijn Carlisle ACT's of badlands.
Blijkbaar is er nu ook een band van Maxxis, de Ceros die een mooi profiel heeft, en de slijtvastheid van de bighorn. Die zou een goede wegligging hebben, en toch nog wat profiel moest je eens door de veldwegen willen rijden. De band zou ook niet zo rond zijn als een off-road band waardoor je meer contact hebt met het wegdek.
Ikzelf heb nu terug Carlisle badlands opliggen, daar kun je op de baan en off-road toch goed mee verder, en ben er bij nat wegdek redelijk tevreden van. Als ik me niet vergis zijn er ook banden van Cooper tyres verkrijgbaar, dat zijn wel autobanden, en daarmee zou je dan wel een zeer goede wegligging hebben en zijn zeer slijtvast volgens mij. Persoonlijk heb ik geen ervaring mee, ik heb dit in het volgende topic gelezen http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 42&t=21735" onclick="window.open(this.href);return false;
Charger69 heeft een grizz waar hij die banden heeft opgelegd en is er blijkbaar zeer tevreden van.
Blijkbaar is er nu ook een band van Maxxis, de Ceros die een mooi profiel heeft, en de slijtvastheid van de bighorn. Die zou een goede wegligging hebben, en toch nog wat profiel moest je eens door de veldwegen willen rijden. De band zou ook niet zo rond zijn als een off-road band waardoor je meer contact hebt met het wegdek.
Ikzelf heb nu terug Carlisle badlands opliggen, daar kun je op de baan en off-road toch goed mee verder, en ben er bij nat wegdek redelijk tevreden van. Als ik me niet vergis zijn er ook banden van Cooper tyres verkrijgbaar, dat zijn wel autobanden, en daarmee zou je dan wel een zeer goede wegligging hebben en zijn zeer slijtvast volgens mij. Persoonlijk heb ik geen ervaring mee, ik heb dit in het volgende topic gelezen http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 42&t=21735" onclick="window.open(this.href);return false;
Charger69 heeft een grizz waar hij die banden heeft opgelegd en is er blijkbaar zeer tevreden van.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Ik heb net hetzelfde "probleem", wil een band waar je eens een lagere afstand aan hogere snelheid mee kunt doen, maar geen 100% wegprofiel.
Hier een link naar een ander forum over die Maxxis Ceros die cyberdrone aanhaalde:
http://forum.extreme4x4.be/viewtopic.php?f=9&t=10939
Zien er zeer goed uit! Deze worden de volgende denk ik.
Met dank aan cyberdrone
Hier een link naar een ander forum over die Maxxis Ceros die cyberdrone aanhaalde:
http://forum.extreme4x4.be/viewtopic.php?f=9&t=10939
Zien er zeer goed uit! Deze worden de volgende denk ik.
Met dank aan cyberdrone
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
- cyberdrone
- Quadracer
geen probleem, als jullie de andere banden geplaatst hebben, ongeacht welk type, laat iets weten hoe ze meevallen.
Ik denk dat die Maxxis Ceros ook mijn volgende set gaan worden, maar dat zal nog een paar 1000km duren want ik heb net een nieuwe set (Carlisle Badlands) opliggen die ik 2'de hands heb kunnen vastkrijgen voor een zeer aangenaam prijsje (met dank aan Danny)
Ik denk dat die Maxxis Ceros ook mijn volgende set gaan worden, maar dat zal nog een paar 1000km duren want ik heb net een nieuwe set (Carlisle Badlands) opliggen die ik 2'de hands heb kunnen vastkrijgen voor een zeer aangenaam prijsje (met dank aan Danny)
- Danny
- Quadrider
cyberdrone schreef:geen probleem, als jullie de andere banden geplaatst hebben, ongeacht welk type, laat iets weten hoe ze meevallen.
Kheb ze te goedkoop weggedaan he. Ik wist het
2008 Can am outlander 800 max
- cyberdrone
- Quadracer
LOL ! Zondag gaan ze hun eerste off-road te vertoeven krjgen .. ben curieus hoe ze zicht gaan gedragen .. op de gewone weg zijn het vrij goede banden moet ik zeggenDanny schreef:cyberdrone schreef:geen probleem, als jullie de andere banden geplaatst hebben, ongeacht welk type, laat iets weten hoe ze meevallen.
Kheb ze te goedkoop weggedaan he. Ik wist het
-
- Toeschouwer
cyberdrone schreef:geen probleem, als jullie de andere banden geplaatst hebben, ongeacht welk type, laat iets weten hoe ze meevallen.
helemaal mee eens de maxis ceros is op dit momend de beste band als je wat meer op de weg rijdt maar toch ook nog regelmatig in het bos rijdt
ik zelf de bighorn maar omdat ik weinig op weg rijdt en meer in bos om te trailen
maar volgens alle reviews zijn de ceros een hele goede keus
een cf moto 500 2a alu velgen en digitaal dashboard ,koplin verstralers achter kofer beide cat''s verwijderd ook alle andere begrenzers verwijderd. maxis bighorn banden
-
- Quadrider
ik heb nu 2500 km gereden met de maxxis ceros banden en ben heel tervreden er mee .verslijten amper en rijden ook goed in terrein alleen in dikke klei stukken slipt het profiel gauw dicht veder super!!!!!.groeten andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto