Tuning CF moto 500
Re: Tuning CF moto 500
De vraag aan de CF Moto Rijders is dan natuurlijk
Als je 90 rijdt of volgas heb je dan het idee dat je het uiterste vraagt van de techniek ?
En is de 500cc voldoende om er alledagen mee door het verkeer te komen en ook lekker
mee te kunnen rijden zowel over B wegen ( 80 Km )
Groet peter
Bijvoorbaad dank voor alle tips
Als je 90 rijdt of volgas heb je dan het idee dat je het uiterste vraagt van de techniek ?
En is de 500cc voldoende om er alledagen mee door het verkeer te komen en ook lekker
mee te kunnen rijden zowel over B wegen ( 80 Km )
Groet peter
Bijvoorbaad dank voor alle tips
Its better to burn out then to fade away
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Re: Tuning CF moto 500
Ook begrenzer uitgehaald, en rijdt vlot 90 km/u op de gps 94 op teller
Re: Tuning CF moto 500
Met een beetje geluk ben ik komende zaterdag de bezitter van een CF moto
Its better to burn out then to fade away
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Re: Tuning CF moto 500
Inderdaad, met de begrenzer eruit haal je max 90 Km.
Cf dealer info@Flanders Quadshop.be
Cf dealer info@Flanders Quadshop.be
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Re: Tuning CF moto 500
Toch nog even het volgende aanhalen t'is allemaal wel leuk om wat sneller te gaan, maar vergeet niet dat dit zich serieus kan wreken als je eens een noodstop moet uitvoeren. Ik spreek uit ervaring, onlangs tegen 70km/u alles moeten dichtsmijten en een ontwijkingsmaneuver moeten uitvoeren voor iemand die achteruit van zijn oprit reed en me niet had zien komen . Ik kan je beloven dat het niet simpel was om mijn quad onder controle te houden, en dit was bij droog weer. Moest het nat geweest zijn weet ik niet of ik hier nog dit verhaal zou kunnen schrijven
Een utility quad is niet gemaakt om snel te rijden, staat veel te hoog en is zacht afgeveerd, ook zijn de banden die erop staan ook meestal niet voor gewoon weggebruik, en zelfs al heb je baanbanden eronder zal een utility snel kantelen en moeilijk onder controle te houden zijn. Dus neem het van me aan, je rijd liever iets trager, en geniet van de rit Ook al zijn er plaatsen waar je 90 mag zal ik max 80 rijden, en al die dat dit te traag vinden moeten me maar voorbij steken, ik trek er me geen bal van aan
Nu zal ik stoppen met zagen zunne
Een utility quad is niet gemaakt om snel te rijden, staat veel te hoog en is zacht afgeveerd, ook zijn de banden die erop staan ook meestal niet voor gewoon weggebruik, en zelfs al heb je baanbanden eronder zal een utility snel kantelen en moeilijk onder controle te houden zijn. Dus neem het van me aan, je rijd liever iets trager, en geniet van de rit Ook al zijn er plaatsen waar je 90 mag zal ik max 80 rijden, en al die dat dit te traag vinden moeten me maar voorbij steken, ik trek er me geen bal van aan
Nu zal ik stoppen met zagen zunne
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Re: Tuning CF moto 500
haal de katalysator uit je CF dan gaat die rond de 95
(als je dat nog wilt na cyberdrome z'n verhaal )
(als je dat nog wilt na cyberdrome z'n verhaal )
Mijn extra grote KittyCat
Re: Tuning CF moto 500
vanaf morgen is het zo ver en dan mag ik mn quad op halen
ik neem hem mee terug op een trailer omdat de 150 km afstand me even te ver lijkt
maar als het weer het morgen middag toe laat dan rij ik van almere naar ermelo (55km)
rustig op mn gemak met eten en drinken in de rugzak
omdat het hele quad rijden voor mij erg nieuw is heb ik de rit zo uitgestippeld
dat ik zo min mogelijk verkeer tegen kom en ver uit de buurt blijf van de hoofdwegen
zodat ik er op mn gemak even aan kan wennen
peter
ik neem hem mee terug op een trailer omdat de 150 km afstand me even te ver lijkt
maar als het weer het morgen middag toe laat dan rij ik van almere naar ermelo (55km)
rustig op mn gemak met eten en drinken in de rugzak
omdat het hele quad rijden voor mij erg nieuw is heb ik de rit zo uitgestippeld
dat ik zo min mogelijk verkeer tegen kom en ver uit de buurt blijf van de hoofdwegen
zodat ik er op mn gemak even aan kan wennen
peter
Its better to burn out then to fade away
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Re: Tuning CF moto 500
Moet je zeker doen een aanrader, succes
-
- Quadfanaat
- Berichten: 63
- Lid geworden op: di 25 mar, 2008 23:20
- Locatie: heesch
Re: Tuning CF moto 500
mijn ex cf liep erg mooi moet ik zegge
aleen als je der vol mee wilt gaan remmen
adviseer ik je toch even andere ophang bouten op je remklauwen te monteren
deze zijn maar klasse 8.8 en hebben nog wel een de neiging te breken
aleen als je der vol mee wilt gaan remmen
adviseer ik je toch even andere ophang bouten op je remklauwen te monteren
deze zijn maar klasse 8.8 en hebben nog wel een de neiging te breken
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: vr 24 jul, 2009 21:15
- Locatie: heijen
Re: Tuning CF moto 500
een tipje maak beide pijpjes die op de uitlaat ziten dicht deze zijn om de cat op temperatuur te houden haal beide cat's er uit er zitten er namenlijk twee in
haal de begrenzer er uit in de carbateur
maar wel een tip van mijn kant rij eerst de inloop periode zo uit en vervang dan de olie en olie filter de olie die er in zit bij een nieuwe is net naaimachiene olie
de mijne haalt 95 km/h maar heeft wat ik belangrijker vind is dat hij onderin veel meer vermogen heeft
wil je van de knop af kan dat ook deze kan men overbruggen op de cdi
ik heb nu 1500 km zonder problemen gereden
ps er zijn nog meer mogenlijkheden om deze atv sneller te maken met bv een andere carbarateur een sportuitlaat die 10 pk meer geeft en ja dit is getest op een test bank.
de atv is gemaakt door cf moto zelf voor een snelheid van 100 km/h dus alle componenten moet 95 km/h zeker uit kunnen houden
haal de begrenzer er uit in de carbateur
maar wel een tip van mijn kant rij eerst de inloop periode zo uit en vervang dan de olie en olie filter de olie die er in zit bij een nieuwe is net naaimachiene olie
de mijne haalt 95 km/h maar heeft wat ik belangrijker vind is dat hij onderin veel meer vermogen heeft
wil je van de knop af kan dat ook deze kan men overbruggen op de cdi
ik heb nu 1500 km zonder problemen gereden
ps er zijn nog meer mogenlijkheden om deze atv sneller te maken met bv een andere carbarateur een sportuitlaat die 10 pk meer geeft en ja dit is getest op een test bank.
de atv is gemaakt door cf moto zelf voor een snelheid van 100 km/h dus alle componenten moet 95 km/h zeker uit kunnen houden
een cf moto 500 2a alu velgen en digitaal dashboard ,koplin verstralers achter kofer beide cat''s verwijderd ook alle andere begrenzers verwijderd. maxis bighorn banden
Re: Tuning CF moto 500
even een vraagje hoe haal je die catalysators eruit ??
-
- Quadfanaat
- Berichten: 63
- Lid geworden op: di 25 mar, 2008 23:20
- Locatie: heesch
Re: Tuning CF moto 500
ratjetoet schreef:even een vraagje hoe haal je die catalysators eruit ??
ik heb uhm simpelweg uitgeboort met een grote boor dan trekt ie zich van zelf vast er om heen en is die er uit
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: vr 24 jul, 2009 21:15
- Locatie: heijen
Re: Tuning CF moto 500
de eerste kun je uitboren deze zit vlak bij de cylinder maar die precies achter de demper zit in de verdiking hier moet je deze door snijden en dan cat er uit en weer in elkaar lassen
een cf moto 500 2a alu velgen en digitaal dashboard ,koplin verstralers achter kofer beide cat''s verwijderd ook alle andere begrenzers verwijderd. maxis bighorn banden
Re: Tuning CF moto 500
oke bedankt voor de info
-
- Toeschouwer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: do 31 jan, 2008 17:15
- Locatie: Doorn NL.
Re: Tuning CF moto 500
Hallo,
Weet iemand hoeveel toeren de CF-moto maakt op die (80-90) topsnelheid???
Er is vast wel een rijder die een toerenteller op zijn quad heeft.
Vind het een beetje zonde als het motortje bij die
snelheid tegen de +/- 7000 toeren ronddraaid.
Wie oh wie????
Eric
Weet iemand hoeveel toeren de CF-moto maakt op die (80-90) topsnelheid???
Er is vast wel een rijder die een toerenteller op zijn quad heeft.
Vind het een beetje zonde als het motortje bij die
snelheid tegen de +/- 7000 toeren ronddraaid.
Wie oh wie????
Eric