Aanhangwagen regels en vaagjes...

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Myke
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Aanhangwagen regels en vaagjes...

Bericht door Myke »

Hoi, ben ik weer :roll:

Weet iemand de regels (europa/frankrijk) voor het rijden op en quad met aanhangwagen? Ik heb dus een Goes 520 Max en daar zit zo'n trekhaak op, alleen ik kan nergens zo'n stekker-ding vinden waarin ik de stekker van de verlichting van een aanhangwagen in moet doen... is dit niet verplicht of zo? Verder wat zijn de verhoudingen van een aanhangwagen en een quad? Ik neem aan dat de aanhangwagen altijd lichter moet zijn als de quad, anders zou ie wel eens de controle over kunnen nemen, en dat is denk ik niet de bedoeling :) Ik wil hem alleen gebruiken voor op de weg...

Mvg
Myke
Goes 520 Max!
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Re: Aanhangwagen regels en vaagjes...

Bericht door cyclonedriver »

heb je geen handleiding van je quad ? en anders aan de dealer vragen
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door libie »

Aangezien uw quad niet gekeurd is als landbouwvoertuig staat er geen stekker op voor een aanhangwagen.
De trekhaak die op uw quad staat is goed voor 1000 Kg te trekken.
Myke
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Myke »

@cyclonedriver, de handleiding heb ik doorgelezen, maar daar staan niet de regels in van de verlichting... en de dealer, die woont 400 km verder op... :)

@libie, (zeg maar je ;)) hij is idd als "auto" verzekerd... dus dan kan ik er denk ik vanuit gaan dat ik zo'n stekker er op moet laten bevestigen... en bedankt voor het gewicht!
Goes 520 Max!
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Technisch is dat geen enkel probleem, je kunt zo'n stekkerdoos gewoon kopen en de bedrading aansluiten op je bestaande achterlichten. ZIe bijvoorbeeld: http://www.trekhaakshop.nl/default.asp? ... =Kabelsets" onclick="window.open(this.href);return false;

Het probleem is de regelgeving, ik heb deze vraag al eens eerder langs zien komen maar het is vrij onduidelijk wat nu precies is toegestaan.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Myke
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Myke »

Na, zal morgen eens langs "het rijk" gaan, kijken wat ze er op te zeggen hebben ;) Bedankt Jazzy!
Goes 520 Max!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

En.....
Wat hebben ze gezegd???

Die trekhaak zit er op om op privé terrein aanhangwagens te trekken, want een quad is bijna nooit bedoeld voor de weg ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
petervee
Quadrider
Quadrider

Bericht door petervee »

LOL

En dat terwijl ik op de cf moto toch al aardig wat kilometertjes over de openbare weg heb gereden met een aanhanger
zelfs langs het politie buro... een kleine motor plaat in het wit was ook geen enkel probleem
Ik heb al veel plezier gehad van de aanhanger ook al zit er bijna nooit iets in :lol:
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
owimpie
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door owimpie »

Wat betreft Nederland heb ik al heel wat telefoontjes en mailtjes verstuurt en tot nog toe mag ik met mijn king quad 750 geen aanhanger trekken ok de openbare weg daar dit niet op het kenteken is vermeld.
De importeur leverancier moet aangeven of hij een aanhanger mag trekken.
volgens het boekje zou je 450 kilo aanhangergewicht mogen trekken.
Helaas is het boekje van Suzuki en heeft Valentie het kenteken geregeld maar niks gandaan aan het gebeuren aanhanger.
Suzuki kan helaas niks voor mij betekenen en Valertie nog geen contact mee gehad.
Maar zoals het nu uitziet word het niks
zover ik weet heeft alleen de Canam en de Polaris een aanhanger gewicht op het kenteken staan en mogen deze legaal een aanhanger trekken.

Wim
motorfret
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door motorfret »

mijn kingquad is een grijze en heeft wel een aanhangergewicht op het kenteken staan. (150 kg ongeremd, 450kg geremd)

dat suzuki niks kan doen is ONZIN.
ze kunnen een verklaring afgeven, waarmee je naar de RDW kunt. dan wordt het bijgeschreven in je kenteken bewijs.
JBX
Quadrider
Quadrider

Bericht door JBX »

Mijn Can-Am Renegade heeft 760kg op het roze formulier staan, maar niks van geremd of ongeremd. Ik heb wel een trekhaak, maar geen stekker. Ik heb dezelfde vraag hier ook al eens gesteld, maar nooit een sluitend antwoord gekregen. De regels zijn erg wazig. Als een quad een motor is, mag je toch altijd een motoraanhanger (zoals de Goldwings) trekken?
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

motorfret schreef:mijn kingquad is een grijze en heeft wel een aanhangergewicht op het kenteken staan. (150 kg ongeremd, 450kg geremd)

dat suzuki niks kan doen is ONZIN.
ze kunnen een verklaring afgeven, waarmee je naar de RDW kunt. dan wordt het bijgeschreven in je kenteken bewijs.
Helemaal mee eens!!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Darkracer
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Darkracer »

We zijn mooi bij de neus genomen in België :verymad:

http://home.wanadoo.nl/mikevdploeg/300.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Darkracer schreef:We zijn mooi bij de neus genomen in België :verymad:

http://home.wanadoo.nl/mikevdploeg/300.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
1. je bumpt een oud topic op.
2. je link geldt alleen voor motors.

Tevens kijk hem even door dan zie je dat deze erg verouderd is.
Darkracer
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Darkracer »

ja een oud topic so?

ok dan niet 8)
Plaats reactie