Quad Homologatie Belgie

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
a_fond
Toeschouwer
Toeschouwer

Quad Homologatie Belgie

Bericht door a_fond »

Een nieuwe en misschien toekomstige quadder van Belgie, regio Vlaamse Ardennen.

Na wat gehuurd, getest en gezien te hebben, ben ik op enkele bizariteiten gevallen in het wereldje van de quads.

Namelijk de homologatie van quads in Belgie, meer bepaald bij Yamaha.
Er is namelijk een groot verschil in prijzen tussen Belgie en Frankrijk.
Bij deze heb ik dus ook contact genomen met verschillende dealers en ook de invoerder,
Yamaha's kunnen dus gehomologeerd worden zelf indien deze occasies zijn, altijd wel leuk om te horen, maar indien deze niet van BENELUX komen, kan men niets voor u doen. Dit is dus duidelijk het blokkeren van grijze import door de invoerder.

Het prijsverschil betreft de YFM 250, fun machientje die hier 3990e kost, en afhankelijk van verkoper tot verkoper inclusief homologatiekit(voor een 2008), in Frankrijk kost deze 2790euro en 3900e voor een gehomologeerde SE versie, best wel de moeite als je de prijslijst voor uw ogen hebt.

Na dus contact genomen te hebben met de invoerder, kan ik u melden dat de prijzen met grote waarschijnlijkheid zullen worden aangepast in de maand augustus.

Zo zie je maar, invoerders kunnen hoge prijzen hanteren, maar als je hen erop wijst, verbieden ze wel grijze import maar kunnen ze ook wat van hun marges verminderen.
Plaats reactie