Quad rijden in Duitsland

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
alexander82
Toeschouwer
Toeschouwer

Quad rijden in Duitsland

Bericht door alexander82 »

Aankomend weekend ga ik samen met een goede vriend naar Duitsland toe om er een leuk weekend van te maken natuurlijk, maar een van de dingen die wel al een tijdje roepen is dat het ons leuk lijkt om daar op een quad te huren en door het gebergte (in zuid of zuid-oost Duitsland) te rijden.

Alleen nu de laatste week ben ik een beetje rond aan het zoeken wat de mogelijkheden zijn en wat wel en niet mag, alleen verbaas me dat daar de regels strenger zijn dan hier in Nederland... Is het zo dat je in Duitsland helemaal niet op een quad mag rijden of kan je bijvoorbeeld wel rijden op quad met een lichtere motor er in.

Zijn er voor de rest nog andere alternatieven qua gemotoriseerde voertuigen zoals een mini-bike, want het lijk me dat je meer mag dan met een grasmaaier rond scheuren.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Re: Quad rijden in Duitsland

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op di 23 mar, 2010 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
alexander82
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door alexander82 »

Ok bedankt voor je reactie, maar heb helaas zelf geen quard, dus willen we gaan huren... of op recreatief gebied op afgesloten terrein of dergelijke. Lijkt me dat op recreatief terrein het zelfde zou moeten zijn als in Nederland?

Zie op Nederlandse websites wel staan als het op afgesloten terreinen rijd dat je minimaal 16 moet zijn en rijbewijs niet noodzakelijk is.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

.
Plaats reactie