Aankoop quad HELP!!
-
- Toeschouwer
Aankoop quad HELP!!
Goeiedag aan iedereen.
Ik ben Vincent, uit halle, Vlaams-Brabant.
Kben nieuw op het forum en misschien is het wat onbeleefd om zomaar met de deur in huis te komen vallen, maar ik zou wel wat info kunnen gebruiken. Ik denk dat de mensen op dit forum zeker zullen kunnen helpen.
Nu het zit zo, ikzelf heb nog maar een paar keer met de quad gereden, maar ik ben er in ieder geval een dikke fan van.
1) Ten eerste, een quad mag je berijden hoe zwaar hij ook is als je maar een autorijbewijs hebt? (ook in Frankrijk?)
2) Mijn ouders hebben plannen voor een chalet in een skigebied in Frankrijk, en ik mag er van hun een quad zetten. Nu dit is het probleem, ikzelf ben meer iemand die een raptor verkiest, pure voorliefde, vraag niet waarom. Maar ik vrees dat dit niet de goeie keuze is voor zo'n terrein, is dat zo?
3) Een 4x4 quad zal meer in aanmerking komen voor zo'n terrein neem ik aan.. Ik ken alleen de dikke grizzleys, is dat een goeie keuze?
4) Kan zo'n quad ook de sneeuw en ijs aan die er in de winter ligt, met sneeuwkettingen misschien?
5) Is het slimmer de quad aan te kopen in belgie en dan ter plaatsen zetten of is het beter hem in frankrijk te kopen?
Heel veel dank op voorhand, ik hoop dat ik jullie niet tegen de schenen loop door zoals een dikke noob hier zo'n vragen te stellen.
Vincent
Ik ben Vincent, uit halle, Vlaams-Brabant.
Kben nieuw op het forum en misschien is het wat onbeleefd om zomaar met de deur in huis te komen vallen, maar ik zou wel wat info kunnen gebruiken. Ik denk dat de mensen op dit forum zeker zullen kunnen helpen.
Nu het zit zo, ikzelf heb nog maar een paar keer met de quad gereden, maar ik ben er in ieder geval een dikke fan van.
1) Ten eerste, een quad mag je berijden hoe zwaar hij ook is als je maar een autorijbewijs hebt? (ook in Frankrijk?)
2) Mijn ouders hebben plannen voor een chalet in een skigebied in Frankrijk, en ik mag er van hun een quad zetten. Nu dit is het probleem, ikzelf ben meer iemand die een raptor verkiest, pure voorliefde, vraag niet waarom. Maar ik vrees dat dit niet de goeie keuze is voor zo'n terrein, is dat zo?
3) Een 4x4 quad zal meer in aanmerking komen voor zo'n terrein neem ik aan.. Ik ken alleen de dikke grizzleys, is dat een goeie keuze?
4) Kan zo'n quad ook de sneeuw en ijs aan die er in de winter ligt, met sneeuwkettingen misschien?
5) Is het slimmer de quad aan te kopen in belgie en dan ter plaatsen zetten of is het beter hem in frankrijk te kopen?
Heel veel dank op voorhand, ik hoop dat ik jullie niet tegen de schenen loop door zoals een dikke noob hier zo'n vragen te stellen.
Vincent
Re: Aankoop quad HELP!!
1) klopt (in fra weet ik niet)
2) idd mss beter een 4x4, zoals je in 3 zelf zegt
3) dat is een zeer goede keuze maar er zijn nog andere merken/types die goed zijn (kawa, suz,...) veel heeft te maken met het budget
4) sneeuwkettingen zal handig zijn, maar je grootste vrienden zijn 4x4 en goede banden. Er bestaan zelfs sneeuwruimers voor op een quad
5) geen idee, wat je je ook moet afvragen, ga je ermee op de openbare weg rijden? Je kunt er ook kopen zonder homologatie (waar je niet mee op de weg mag), is goedkoper
2) idd mss beter een 4x4, zoals je in 3 zelf zegt
3) dat is een zeer goede keuze maar er zijn nog andere merken/types die goed zijn (kawa, suz,...) veel heeft te maken met het budget
4) sneeuwkettingen zal handig zijn, maar je grootste vrienden zijn 4x4 en goede banden. Er bestaan zelfs sneeuwruimers voor op een quad
5) geen idee, wat je je ook moet afvragen, ga je ermee op de openbare weg rijden? Je kunt er ook kopen zonder homologatie (waar je niet mee op de weg mag), is goedkoper
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
-
- Toeschouwer
Coool wist dat laatste niet...
Nog reacties zijn altijd welcome, bv. over welk merk in deze omgeving (steile rotsachtige/stofachtige smalle paadjes en sneeuw)
Ik heb ook wel graag snelheid moet ik zeggen, niet bepaald de zwaartekracht tarten door zotte dingen te doen.
Nog reacties zijn altijd welcome, bv. over welk merk in deze omgeving (steile rotsachtige/stofachtige smalle paadjes en sneeuw)
Ik heb ook wel graag snelheid moet ik zeggen, niet bepaald de zwaartekracht tarten door zotte dingen te doen.
hey ligt precies aan je budget
de goedkoopste zware 4x4 is toch wel de kingquad 750 en die is nog snel ook en kost zon 11.000(met kenteken)
het is ook een optie om tracks onder je quad te maken ikzelf vind dit echt vet en de sneeuw zal dan geen probleem meer zijn
de goedkoopste zware 4x4 is toch wel de kingquad 750 en die is nog snel ook en kost zon 11.000(met kenteken)
het is ook een optie om tracks onder je quad te maken ikzelf vind dit echt vet en de sneeuw zal dan geen probleem meer zijn
Mijn extra grote KittyCat
-
- Toeschouwer
je kunt ook voor een cf moto 500 2a kiezen die doet in het terein niets ten onder tegenover de grote jongens zie youtube bv en zoek op renegad vs cf moto de renegade is een 800 cc en cf moto een 500 zo vind je daar nog meer vegrlijkingnen met onder andere yamaha suzukie polaris enz
in het terein is deze erg goed in sneeuw zou je ook nog rubsen of sneeuw kettingen er op kunnen gooien en op rots achtig gebied zou ik persoonlijk kiezen voor maxis bighorn banden
in het terein is deze erg goed in sneeuw zou je ook nog rubsen of sneeuw kettingen er op kunnen gooien en op rots achtig gebied zou ik persoonlijk kiezen voor maxis bighorn banden
een cf moto 500 2a alu velgen en digitaal dashboard ,koplin verstralers achter kofer beide cat''s verwijderd ook alle andere begrenzers verwijderd. maxis bighorn banden
Een Griz 700 kun je volgens mij krijgen voor €9500AdlyRS schreef:hey ligt precies aan je budget
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
-
- Quadfanaat
- Contacteer:
Inderdaad, en een Kingquad 750 zal winkelprijs in principe nog iets lager zijn dan de grizzly....L.D. schreef:Een Griz 700 kun je volgens mij krijgen voor €9500AdlyRS schreef:hey ligt precies aan je budget
Effe naar de prijzen gekeken, en inderdaad, wist ik helemaal niet.Wizzzard schreef:Inderdaad, en een Kingquad 750 zal winkelprijs in principe nog iets lager zijn dan de grizzly....L.D. schreef:Een Griz 700 kun je volgens mij krijgen voor €9500AdlyRS schreef:hey ligt precies aan je budget
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
-
- Quadrunner
Kymco MXU 500 IRS kost 7289 euro. Standaard met winch, afneembare trekhaak en bagagezak.
Laat die jongen eens van een A-merk kopencyclonedriver schreef:Kymco MXU 500 IRS kost 7289 euro. Standaard met winch, afneembare trekhaak en bagagezak.
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
-
- Quadrunner
kymco is een A-merk
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
b merk idd waarom is het volgens jou een a merk dan ??cyclonedriver schreef:kymco is een A-merk
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Leuk tochWizzzard schreef:En we zijn weer vertrokken....
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"