eigen ontwerp in nederland

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Gebruikersavatar
polyoot
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: di 29 mei, 2007 19:39
Contacteer:

eigen ontwerp in nederland

Bericht door polyoot »

Hallo
Is het mogelijk om een quad( frame en motorblok )te veranderen en dan een goedkeuring te krijgen zodat deze op de weg kan worden gebruikt.Ik wil nl. een bestaand crossframe waar geen kenteken bij is,(sloop) veranderen en een motorblok van een honda o.i.d gebruiken.Iemand enig idee hoe dit allemaal in zijn werk gaat wat betreft keuring enz. zodat er een kenteken bij komt?
Graag antwoorden die ik kan gebruiken en.. ja ik kan beter een bestaande met kenteken kopen maar dat is niet mijn doel.

B.V.B.:Afbeelding
Mvg.Polyoot
20 jaar quad ervaring zegt niets, men kan het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben
Dinli 450DMX Driver
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: eigen ontwerp in nederland

Bericht door tjobbie »

tuurlijk kan dat maar dan moet je niet schrikken van de kosten die er aan verbonden zijn.
voor custom voertuigen wordt een speciale afspraak gemaakt bij de rdw in ik dacht eindhoven of zo.
daar hebben ze een speciale baan waar ze dan de db(a) meten,uitstoot,wielbasis etc etc.
of het voertuig aan alle richtlijnen voldoet maar de kosten hiervan weet ik niet.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: eigen ontwerp in nederland

Bericht door JohnBeton »

hier in België gaat het alleszins, keuring voor speciale voertuigen noemt dat of zoiets.
De kosten waren +/- 1500€ (enkel voor keuring en papierwerk) als hij van de 1ste keer gekeurd is.
Daarbij komen dan nog je kosten om hem keur-klaar te krijgen natuurlijk (CE lampen, pinkers, ... ... ...)
Gebruikersavatar
polyoot
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: di 29 mei, 2007 19:39
Contacteer:

Re: eigen ontwerp in nederland

Bericht door polyoot »

Eigenlijk zijn alle onderdelen aanwezig alleen moet het frame aangepast worden voor dit blok en er zit geen framenummer op.
20 jaar quad ervaring zegt niets, men kan het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben
Dinli 450DMX Driver
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: eigen ontwerp in nederland

Bericht door Ardjuh »

polyoot schreef:Eigenlijk zijn alle onderdelen aanwezig alleen moet het frame aangepast worden voor dit blok en er zit geen framenummer op.
Geen frame nr word wel een probleem denk ik, dat is een nr waarmee je de quad kan identificeren. Als er geen nr in zit geen indentificatie... lijkt mij. :idea:
No Can't Do!
Plaats reactie