Blaster stationair
- Blasterfan
- Toeschouwer
Blaster stationair
Hallo,
ik heb een blaster. Hij starte altijd in 1 keer, en sinds een paar dagen moet ik wel 30 x trappen, misschien komt dat omdat hij niet stationair loopt, dat probleem heb ik al een keer bij een bedrijf gevraagd maar zij vonden geen afstelschroef. ik heb fotos opgezocht van de carberateur van blaster, en ik heb in de carberateur een gat zitten met schroefdraad maar daar zit niks in, en op de andere fotos wel een stelschroefje.
Hoe zit dat? waar kan ik zo een schroefje halen?
Mvg Jan
ik heb een blaster. Hij starte altijd in 1 keer, en sinds een paar dagen moet ik wel 30 x trappen, misschien komt dat omdat hij niet stationair loopt, dat probleem heb ik al een keer bij een bedrijf gevraagd maar zij vonden geen afstelschroef. ik heb fotos opgezocht van de carberateur van blaster, en ik heb in de carberateur een gat zitten met schroefdraad maar daar zit niks in, en op de andere fotos wel een stelschroefje.
Hoe zit dat? waar kan ik zo een schroefje halen?
Mvg Jan
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-BLASTER!!!~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-
-
- Quad Expert
- Contacteer:
Re: Blaster stationair
je stationair schroef is deze schroef,
lang nr 33 aan de linker kant
http://partsfinder.onlinemicrofiche.com ... &A=330&B=6" onclick="window.open(this.href);return false;
ik denk als je een dealer belt of langs gaat dat ze je wel zown schroef mee kunnen geven
lang nr 33 aan de linker kant
http://partsfinder.onlinemicrofiche.com ... &A=330&B=6" onclick="window.open(this.href);return false;
ik denk als je een dealer belt of langs gaat dat ze je wel zown schroef mee kunnen geven
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
- Blasterfan
- Toeschouwer
de site doet het niet, tenminste bij mij niet....
wat voor een dealer?
mvg jan
wat voor een dealer?
mvg jan
-
- Quad Expert
- Contacteer:
quad dealer,
waar ze Yamaha onderdelen verkopen kunnen er wel aankomen hoor, of hebben ze zo liggen misschien...
hier misschien wel, dat je het kan zien?
http://www.imagessite.com/OEM_Images/Ya ... 200V05.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
waar ze Yamaha onderdelen verkopen kunnen er wel aankomen hoor, of hebben ze zo liggen misschien...
hier misschien wel, dat je het kan zien?
http://www.imagessite.com/OEM_Images/Ya ... 200V05.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
-
- Quad Expert
- Contacteer:
bij een standaard blaster zit de stationairschroef onder het zadel aan de benzinetank. (een gekartelde schroef waar je met een platte schroevendraaier opkan)
je gaat zien, op je carburator zit een bakje (tors bakje) waar de gaskabel ingaat, daarop zit die schroef.
echter bestaan er kitjes (van o.a. motion pro) die de originele stationairschroef verwijderen, dan moet je in je carburator gaatje boren, draad tappen en daarin het schroefje vijzen.
je gaat zien, op je carburator zit een bakje (tors bakje) waar de gaskabel ingaat, daarop zit die schroef.
echter bestaan er kitjes (van o.a. motion pro) die de originele stationairschroef verwijderen, dan moet je in je carburator gaatje boren, draad tappen en daarin het schroefje vijzen.
- Blasterfan
- Toeschouwer
Ja idd, die schroef kan hem stationair laten lopen maar als die bijna 1 milimeter verplaatst dan loopt ie al niet meer goed...(tis een grote schroef)OpticalNicolas schreef:bij een standaard blaster zit de stationairschroef onder het zadel aan de benzinetank. (een gekartelde schroef waar je met een platte schroevendraaier opkan)
-
- Quad Expert
- Contacteer:
dat schroefje heeft bij mij in het begin ook raar gedaan.
eens gans naar rechts, en van daaruit afstellen.
of van gans naar links, en van hieruit afstellen.
dit heeft bij mij geholpen.
als hij echt slecht blijft lopen moet je het probleem ergens anders gaan zoeken (bv. trekt ie nergens valse lucht)
eens gans naar rechts, en van daaruit afstellen.
of van gans naar links, en van hieruit afstellen.
dit heeft bij mij geholpen.
als hij echt slecht blijft lopen moet je het probleem ergens anders gaan zoeken (bv. trekt ie nergens valse lucht)
-
- Quadverslaafde
ik heb geen blaster maar heb vele scooters afgesteldt gemaakt/opgevoerdt gehad.
je hebt waarschijnlijk een grote schroef met een veer erachter en een klein schroefje in de carb.
de kleine schroef is voor de benzine/lucht verhouding.
de grote schroef met veer is de stationair schroef.
om de grote schroef af te stellen zou je eigenlijk even de luchtfilter eraf moeten halen zodat je kunt zien hoever de
grote schroef de gasschuif omhoog heeft gehaaldt.
nu draai je de schroef tegen de klok in om de gasschuif te laten zakken.
draai net zover door tot de schuif niet verder zakt.
dit is je startpunt om af te stellen.
stop de filter terug op de carb.
start de quad en houdt hem net aan de praat door mondjesmaat gas te geven.
tijdens dit proces draai je de schroef zachtjes met de klok mee totdat je geen gas meer hoeft te geven en
de quad mooi stationair loopt.
ik weet niet of ie een elec.choke heeft of niet maar stel hem pas af als het blokje warm is.
loopt het blok heel onregelmatig stationair,dan trek ie hoogstwaarschijnlijk valse lucht.trek alle verbindingen na.
p.s de kleine schroef zal hoogstwaarschijnlijk 1.5/2 slagen open moeten vanuit volledig dicht.
veel succes.
je hebt waarschijnlijk een grote schroef met een veer erachter en een klein schroefje in de carb.
de kleine schroef is voor de benzine/lucht verhouding.
de grote schroef met veer is de stationair schroef.
om de grote schroef af te stellen zou je eigenlijk even de luchtfilter eraf moeten halen zodat je kunt zien hoever de
grote schroef de gasschuif omhoog heeft gehaaldt.
nu draai je de schroef tegen de klok in om de gasschuif te laten zakken.
draai net zover door tot de schuif niet verder zakt.
dit is je startpunt om af te stellen.
stop de filter terug op de carb.
start de quad en houdt hem net aan de praat door mondjesmaat gas te geven.
tijdens dit proces draai je de schroef zachtjes met de klok mee totdat je geen gas meer hoeft te geven en
de quad mooi stationair loopt.
ik weet niet of ie een elec.choke heeft of niet maar stel hem pas af als het blokje warm is.
loopt het blok heel onregelmatig stationair,dan trek ie hoogstwaarschijnlijk valse lucht.trek alle verbindingen na.
p.s de kleine schroef zal hoogstwaarschijnlijk 1.5/2 slagen open moeten vanuit volledig dicht.
veel succes.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quad Expert
- Contacteer:
bij yamaha hebben ze een mooi systeempje uitgevonden de TORS, en bij blaster moet je de relenti daarop regelen. (je spant de gaskabel er mee op, niet zoals je gewoon bent, een schroefje die de gasschuif tegenhoud.)
is net zoals bij een yfz. ( en ik veronderstel bij een banshee, raptor350,... ook) buiten de injectie's.
is net zoals bij een yfz. ( en ik veronderstel bij een banshee, raptor350,... ook) buiten de injectie's.
-
- Quadverslaafde
en wat gebeurdt er als je de gaskabel aanspant, dan gaat de gasschuif toch open?OpticalNicolas schreef:bij yamaha hebben ze een mooi systeempje uitgevonden de TORS, en bij blaster moet je de relenti daarop regelen. (je spant de gaskabel er mee op, niet zoals je gewoon bent, een schroefje die de gasschuif tegenhoud.)
of zie ik iets over het hoofd?
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quad Expert
- Contacteer:
ja, dan gaat de gaschuif open
-
- Quadverslaafde
ik denk dat ik snap wat je bedoeldt.OpticalNicolas schreef:ja, dan gaat de gaschuif open
bij het tors systeem zit de stationair schroef niet direct op de carb. maar op een aparte gasunit.
maar het principe en de stappen om af te stellen blijft hetzelfde.
-
- Quadverslaafde
ik heb snel even gekeken wat het tors nu precies inhoudt en heb gelijk ondervonden dat het bij veel blasters/motoren
voor problemen zorgt.
dus daar kan het ook nog aan liggen.
tors moet zoiezo gedeactiveerdt als er handgas op komt.
in ieder geval heb je hier een link wat misschien nog van pas kan komen mits de bovenstaande tips niet werken.
http://www.blasterforum.com/do-yourself ... -tors-655/
voor problemen zorgt.
dus daar kan het ook nog aan liggen.
tors moet zoiezo gedeactiveerdt als er handgas op komt.
in ieder geval heb je hier een link wat misschien nog van pas kan komen mits de bovenstaande tips niet werken.
http://www.blasterforum.com/do-yourself ... -tors-655/
ik weet niet of je handgas hebt
al heb je dat niet dan is het deze schroef
let op de carberateur hangt naast de motor en is dus niet op de plaats waar die hoort
al heb je dat niet dan is het deze schroef
let op de carberateur hangt naast de motor en is dus niet op de plaats waar die hoort
blaster powerrrrr