Hello iedereen,
Ik ben sinds een aantal weken aan het rondkijken om een Quad aan te schaffen. Aangezien het heel moeilijk is om een Quad te kunnen testen of zelfs huren hier in Belgie, had ik besloten vandaag een ritje te maken met Durbuy-adventures. Ik heb genoten van een rit van 1 uur op een Yamaha Bruin 4x4 350cc Quad.
Ik moet zeggen dat de rit wat tegenviel, de baanligging van die Quad was volgens mij niet goed, het minste dat de baan wat naar beneden helde (rand van de baan) trok dir Quad naar rechts (ik zat bijna in de kant aan amper 40 Km/u). Ook off-road was ie moeilijk in bedwang te houden, zelfs aan lage snelheid, bij elke put sloeg hij precies weg. Ik had echt geen goed gevoel bij de rit. Hij gaf ook de indruk dat hij kon kantelen bij het rijden in diepe "tracks" van Traktors.
Ik was oorspronkelijk naar een Goes 520 Max aan het kijken en vroeg me af of ik dezelfde ervaring mag verwachten, ik weet dat the Goes een veel grotere Quad is met IRS, gaat dit veel verschil maken? Het is zo goed als onmogelijk om ergen deze of een gelijkaardige Quad te huren om te proberen. Verder heb ik ook een aantal aanbiedingen gezien van een Yamaha 700 met EPS (electric power steering) van 2008 aan een gunstige prijs, zou deze quad dank zij zijn EPS beter aanvoelen?
Confused
David
Baanligging
Re: Baanligging
Ik ben eigenlijk verbaasd dat je baanligging niet goed vond...
Het kan natuurlijk zijn dat die quad al een accidentje gehad heeft en niet deftig gemaakt geweest is (als het voor te verhuren is, doen ze er zo weinig mogelijk kosten aan hé...)
IRS is een hele verbetering, maar verwacht er geen wonderen van toch niet qua wegligging op het verhard.
EPS is vooral handig als je zwaar offroad aan het gaan bent in 4x4.
Met elke quad kun je op je zij gaan hoor, je moet meebewegen natuurlijk.
Als je die Griz aan een voordelige prijs kunt bemachtigen, zou ik niet twijfelen. Maar probeer toch nog maar is eerst een testrit, ik ken hier een dealer die daar niet moeilijk over doet.
Het kan natuurlijk zijn dat die quad al een accidentje gehad heeft en niet deftig gemaakt geweest is (als het voor te verhuren is, doen ze er zo weinig mogelijk kosten aan hé...)
IRS is een hele verbetering, maar verwacht er geen wonderen van toch niet qua wegligging op het verhard.
EPS is vooral handig als je zwaar offroad aan het gaan bent in 4x4.
Met elke quad kun je op je zij gaan hoor, je moet meebewegen natuurlijk.
Als je die Griz aan een voordelige prijs kunt bemachtigen, zou ik niet twijfelen. Maar probeer toch nog maar is eerst een testrit, ik ken hier een dealer die daar niet moeilijk over doet.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"