Kingquad 450 of een Sportsman 500 ho
Kingquad 450 of een Sportsman 500 ho
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum, ik hoop van een jullie wat advies te krijgen.
Er moet een nieuwe quad komen, nu ben ik aan het twijfelen tussen een kinquad 450 of een Sportsman 500 ho.
Beide zijn in prijs gelijk aan elkaar.
- wie weet wat de top snelheid is van beide quads (over de weg)??
- qua onderhoud (dagelijks) is er dan verschil in ?
- is er makkelijk een trekhaak op te monteren?
Wie heeft er ervaring met beide en wat is jullie advies?
Ik hoor graag van jullie.
Groeten Stijn
Ik ben nieuw op dit forum, ik hoop van een jullie wat advies te krijgen.
Er moet een nieuwe quad komen, nu ben ik aan het twijfelen tussen een kinquad 450 of een Sportsman 500 ho.
Beide zijn in prijs gelijk aan elkaar.
- wie weet wat de top snelheid is van beide quads (over de weg)??
- qua onderhoud (dagelijks) is er dan verschil in ?
- is er makkelijk een trekhaak op te monteren?
Wie heeft er ervaring met beide en wat is jullie advies?
Ik hoor graag van jullie.
Groeten Stijn
Re: Kingquad 450 of een Sportsman 500 ho
cyberdrone heeft een KQ 450, en er zal hier wel iemand zijn met een Sportsman 500?
Op beiden kun je een trekhaak zetten.
Probeer een testrit met beiden te maken!
Op beiden kun je een trekhaak zetten.
Probeer een testrit met beiden te maken!
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
- cyberdrone
- Quadracer
Hoi sorry van de late reactie, maar ben pas terug van verlof.
Ik heb idd een KQ450 en ben er super tevreden van, ik moet niet echt onderdoen voor zijn grote broer, alleen een beetje koppel minder en de topsnelheid is ook wel iets lager (92km/u), zijn verbruik ligt gemiddeld rond de 10l/100km. Ik vind hem zeer comfortabel zitten, en best handig te besturen. Het enige wat ik er aan heb op te merken is dat de standaard banden (dunlop) echt op geen bal trekken, slijten snel, en hebben geen zak grip. De mijn is officieel door suzuki geimporteerd en dat is in Italië gedaan. Die spagettifretters hebben mijn override-achteruit eraf gehaald, en een ring in de uitlaat gestoken om hem wat in te houden. Na een jaartje ermee gereden te hebben zat er een scheurtje in mijn uitlaat dat veroorzaakt was door die ring dat was losgekomen. Maar ik heb zonder probleem een nieuwe uitlaat in garantie ontvangen (zonder ring) en nu heeft zijn normaal koppel en iets hogere snelheid dan in het begin. Ik heb er ook een EPI clutchkit opgezet zodat zijn midrange koppel ook iets hoger ligt.
In het algemeen ben ik er enorm tevreden van, nog brokken mee gehad (behalve die uitlaat dan) en heb er nu al 6500km mee gedaan.
Wat de polaris betreft, wel ik heb er ook zitten aan twijfelen, vind het een machtige quad en het model is ook super vind ik. Als ik me niet vergis heeft polaris een automatisch 4X4 regeling wat wel makkelijk is volgens mij, en je ziet ze ook niet echt veel rijden he Ik heb voor suzuki gekozen omdat mijn dealer slechts 10minuten van thuis is en dat is wel makkelijk voor izjn onderhoud.
Ik heb zelf nooit op een polaris gereden, maar heb er toch maar weinig slecht van gehoord, moest er een dealer dichtbij me thuis geweest zijn zou ik misschien wel met een polaris gereden hebben.
Als ik van u was, probeer eens met beide modellen te rijden en dan te kiezen. Vergeet niet dat als je de banden van de king moet vervangen dat je al snel 400€ moet tellen voor een nieuwe set .. en het model is nu ook al 2 jaar oud, en er is ondertussen ook een 500cc met stuurbekrachtiging...misschien ook de moeite om daar eens naar uit te kijken.
Ik heb idd een KQ450 en ben er super tevreden van, ik moet niet echt onderdoen voor zijn grote broer, alleen een beetje koppel minder en de topsnelheid is ook wel iets lager (92km/u), zijn verbruik ligt gemiddeld rond de 10l/100km. Ik vind hem zeer comfortabel zitten, en best handig te besturen. Het enige wat ik er aan heb op te merken is dat de standaard banden (dunlop) echt op geen bal trekken, slijten snel, en hebben geen zak grip. De mijn is officieel door suzuki geimporteerd en dat is in Italië gedaan. Die spagettifretters hebben mijn override-achteruit eraf gehaald, en een ring in de uitlaat gestoken om hem wat in te houden. Na een jaartje ermee gereden te hebben zat er een scheurtje in mijn uitlaat dat veroorzaakt was door die ring dat was losgekomen. Maar ik heb zonder probleem een nieuwe uitlaat in garantie ontvangen (zonder ring) en nu heeft zijn normaal koppel en iets hogere snelheid dan in het begin. Ik heb er ook een EPI clutchkit opgezet zodat zijn midrange koppel ook iets hoger ligt.
In het algemeen ben ik er enorm tevreden van, nog brokken mee gehad (behalve die uitlaat dan) en heb er nu al 6500km mee gedaan.
Wat de polaris betreft, wel ik heb er ook zitten aan twijfelen, vind het een machtige quad en het model is ook super vind ik. Als ik me niet vergis heeft polaris een automatisch 4X4 regeling wat wel makkelijk is volgens mij, en je ziet ze ook niet echt veel rijden he Ik heb voor suzuki gekozen omdat mijn dealer slechts 10minuten van thuis is en dat is wel makkelijk voor izjn onderhoud.
Ik heb zelf nooit op een polaris gereden, maar heb er toch maar weinig slecht van gehoord, moest er een dealer dichtbij me thuis geweest zijn zou ik misschien wel met een polaris gereden hebben.
Als ik van u was, probeer eens met beide modellen te rijden en dan te kiezen. Vergeet niet dat als je de banden van de king moet vervangen dat je al snel 400€ moet tellen voor een nieuwe set .. en het model is nu ook al 2 jaar oud, en er is ondertussen ook een 500cc met stuurbekrachtiging...misschien ook de moeite om daar eens naar uit te kijken.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Bedankt zo ver voor de reacties,
Ik neig toch een klein beetje naar de sportsman.
Wat de dealer me vertelde, maakt het voor de prestatie allemaal niet veel uit.
Die gaf me eigenlijk alleen maar aan dat er kleine verschillen in het uiterlijk zaten.
En gebruik, pookje links of rechts end...
De kwaliteit en de prijs maken tussen beide geen verschil.
Ik heb zelf redelijk wat ervaring op een Grizzly 660, dus ik denk dat de Sportsman of KQ me niet makkelijk zullen verassen.
Op top snelheid zal het natuurlijk wel minder zijn, helaas moet je er ook net een groter budget voor hebben.
En dat heb ik niet.
Ik zal de Quad ook voornamelijk voor de kortere ritten gaan gebruiken.
Helaas heb ik wat lichamelijke beperkingen, anders zou ik echt voor wat groters gaan om echt grote en zware tochten te gaan maken.
Ik woon in Eindhoven en zit 15 min rijden van de Lansard af.
Dat is voor de 4x4 wereld toch een leuke speeltuin, dacht ik zo.
Als er iemand nog goede tips heeft zijn die van harte welkom.
Gr. Stijn
Ik neig toch een klein beetje naar de sportsman.
Wat de dealer me vertelde, maakt het voor de prestatie allemaal niet veel uit.
Die gaf me eigenlijk alleen maar aan dat er kleine verschillen in het uiterlijk zaten.
En gebruik, pookje links of rechts end...
De kwaliteit en de prijs maken tussen beide geen verschil.
Ik heb zelf redelijk wat ervaring op een Grizzly 660, dus ik denk dat de Sportsman of KQ me niet makkelijk zullen verassen.
Op top snelheid zal het natuurlijk wel minder zijn, helaas moet je er ook net een groter budget voor hebben.
En dat heb ik niet.
Ik zal de Quad ook voornamelijk voor de kortere ritten gaan gebruiken.
Helaas heb ik wat lichamelijke beperkingen, anders zou ik echt voor wat groters gaan om echt grote en zware tochten te gaan maken.
Ik woon in Eindhoven en zit 15 min rijden van de Lansard af.
Dat is voor de 4x4 wereld toch een leuke speeltuin, dacht ik zo.
Als er iemand nog goede tips heeft zijn die van harte welkom.
Gr. Stijn
op de lansard mag je niet altijd rijden
Mijn extra grote KittyCat
- ZmilleZ
- Easy Quadrider
Als ze het ni weten ook ni ? hi,hi,AdlyRS schreef:op de lansard mag je niet altijd rijden
I 'm one of the two AKRA brothers
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
illegaal rijden op de landsard heeft directe inbeslagname tot gevolg.....
dus als je je quad wilt kwijtraken: ga je gang.
ow: nog wat:
als mensen lekker illegaal op dat soort terreinen gaan rijden, komen er klachten van omwonenden en vragen in een gemeente bestuur.
gevolg: sluiting van het terrein.
namens alle eerlijke quadrijders (en andere 4x4 rijders) bedankt voor het verpesten van weer een terrein
dus als je je quad wilt kwijtraken: ga je gang.
ow: nog wat:
als mensen lekker illegaal op dat soort terreinen gaan rijden, komen er klachten van omwonenden en vragen in een gemeente bestuur.
gevolg: sluiting van het terrein.
namens alle eerlijke quadrijders (en andere 4x4 rijders) bedankt voor het verpesten van weer een terrein
Ho ho niet meteen zo fel,
Er worden vaak dingen georganiseerd dat je zelf wel en dus legaal kunt rijden.
Het is zeker niet mijn bedoeling andere mensen op een verkeerd spoor te zetten en ik ben zeker niet van plan, om een beetje illegaal te gaan rijden.
Gelukkig blijven er om Eindhoven nog genoeg paadjes over waar je wel mag rijden.
Ik heb het niet over crossen...
Ik begrijp dat ik een gevoelig onderwerp heb aangesneden, dus als er nu reactie geplaatst kunnen worden waar iedereen.
Voordeel bij heeft graag.
Groeten,
Stijn
Er worden vaak dingen georganiseerd dat je zelf wel en dus legaal kunt rijden.
Het is zeker niet mijn bedoeling andere mensen op een verkeerd spoor te zetten en ik ben zeker niet van plan, om een beetje illegaal te gaan rijden.
Gelukkig blijven er om Eindhoven nog genoeg paadjes over waar je wel mag rijden.
Ik begrijp dat ik een gevoelig onderwerp heb aangesneden, dus als er nu reactie geplaatst kunnen worden waar iedereen.
Voordeel bij heeft graag.
Groeten,
Stijn
-
- Toeschouwer
hallo,ik heb zelf zopas een polaris sportsman 500 ho gekocht. Ik zou voor polaris gaan. topsnelheid is 100km per uur maar dat vind ik minder belangrijk is echt heeel krachtig voor een 500cc en polaris heeft een goede reputatie.Ik breek zeker suzuki niet af want dit is ook een topmerk.ik heb er al balen hooi mee naar de wei gedaan van +- 600kg.zeker sterk dus .als je een polaris koopt vraag dan aan je dealer voor de plaat tussen cilinder en uitlaat weg te nemen anders heb je minder vermogen.polaris is europees gehomologeerd dus je kan er overal in europa de baan mee op.
Er zijn heel veel legale wegen (ook onverhard) waar je mag rijden in de buurt van Eindhoven.kuifje schreef:Ho ho niet meteen zo fel,
zit wel tegen Acht aan.
landsart is niet leuk voor Quads de omgeving wel
http://www.xlned.nl gratis muziek en films downloaden http://www.xlned.nl