outlander 650 max met autorijbewijs?
outlander 650 max met autorijbewijs?
hallo
mijn zoon is 21 en heeft een rijbewijs B( autorijbewijs) en zou ook graag met mijn outlander 650 rijden.
nu is mijn vraag, deze quad heeft 14 kw moet hij hiervoor zijn motorijbewijs halen of kan hij er met zijn autorijbewijs mee rijden? hij heeft zijn rijbewijs al langer dan 2 jaar.
bedankt voor de reacties
Marc
mijn zoon is 21 en heeft een rijbewijs B( autorijbewijs) en zou ook graag met mijn outlander 650 rijden.
nu is mijn vraag, deze quad heeft 14 kw moet hij hiervoor zijn motorijbewijs halen of kan hij er met zijn autorijbewijs mee rijden? hij heeft zijn rijbewijs al langer dan 2 jaar.
bedankt voor de reacties
Marc
Re: outlander 650 max met autorijbewijs?
had je een beetje gezocht op het forum kwam je dit tegen:
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =rijbewijs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =rijbewijs" onclick="window.open(this.href);return false;
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Denk er wel aan als je in één van deze gemeente woont, mag je ("verlopig") niet meer met een quad rijden.Marc DB schreef:hallo
bedankt voor de reacties
Marc
Antwerpen, Berchem, Berendrecht-Zandvliet-Lillo, Borgerhout, Deurne, Ekeren, Hoboken, Merksem, Wilrijk
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
ok bedankt maar ik woon in ternat dus is geen probleem voor mij .
ok het is dan toegestaan maar ik ga mijn quad als moto verzekeren ( 100% aftrekbaar) in plaats van landbouwvoertuig of vierwielig motorrijtuig. Kan mijn zoon er dan nog mee rijden met zijn B rijbewijs?
bedankt
ok het is dan toegestaan maar ik ga mijn quad als moto verzekeren ( 100% aftrekbaar) in plaats van landbouwvoertuig of vierwielig motorrijtuig. Kan mijn zoon er dan nog mee rijden met zijn B rijbewijs?
bedankt
Voor de moment heb je enkel een B-rijbewijs nodig voor een quad.Marc DB schreef:ok bedankt maar ik woon in ternat dus is geen probleem voor mij .
bedankt
een quad is maar 90% aftrekbaar, omdat je er niet mee op autobanen & autostrade mee kan. Waardoor woon-werk verkeer onmogelijk is volgens de staat. Of toch zoiets, denk dat ze er zelf niet aan uit kunnen.
u bent toch echt zeker hé?
want mijn verzekeraarster zegt me dat mijn zoon er niet mee zou kunnen rijden maar ze is er zelf niet zo zeker van...op de ene site mag het zegt ze en op de andere dan weer niet.
ikzelf heb op allerhande sites gekeken en die vertellen me ook dat hij enkel een rijbewijs B hoeft te hebben.
want mijn verzekeraarster zegt me dat mijn zoon er niet mee zou kunnen rijden maar ze is er zelf niet zo zeker van...op de ene site mag het zegt ze en op de andere dan weer niet.
ikzelf heb op allerhande sites gekeken en die vertellen me ook dat hij enkel een rijbewijs B hoeft te hebben.
idd, rijbewijs B is voldoende voor een quad met maximum 15 kW "op papier"
maakt niet uit hoe lang hij al zijn rijbewijs heeft
maakt niet uit hoe lang hij al zijn rijbewijs heeft
ik ben echt zeker.Marc DB schreef:u bent toch echt zeker hé?
Ik rij zelf ook met een outy Max 650.cd_BE schreef:ik ben echt zeker.Marc DB schreef:u bent toch echt zeker hé?
Ik heb ook wel mijn A1 rijbewijs maar ik ben er 200% zeker van dat je er enkel met een B rijbewijs ook mee mag rijden.
Greets
Erik
En jij mag rijden met he A1? Vreemd ik dacht dat je een B MOEST hebben.
ik schrijf wel OOK A1cd_BE schreef:En jij mag rijden met he A1? Vreemd ik dacht dat je een B MOEST hebben.
B heb ik OOK hé
OK
OKevdgoo0 schreef:ik schrijf wel OOK A1cd_BE schreef:En jij mag rijden met he A1? Vreemd ik dacht dat je een B MOEST hebben.
B heb ik OOK hé
OK
T'is beetje druk geweest dus heb die ook gemist