ik ben een beginnende quadrijder uit de Kempen. En na een half jaartje rondkijken, ja ook meelezen op dit forum
Totaal overstag gegaan en verknocht. Een dure aankoop was zeker mogelijk maar toch maar eens eerst een opstapje maken om te zien of ie niet te veel zal stil staan in de garage. Voorlopig niet. Op een 2 tal weken zo'n 500 km gereden dus dat zit wel goed.
Nu vertrok ik gisteravond met de quad naar het werk zonder vreemde geluiden. Net zoals de voorbije 500 km. De quad netjes geparkeerd in een afgesloten stalling. En vanmorgen bij het rijden van de eerste meter, tijdens het nemen van een bochtje ... hoorde ik een krakend, tsjirpend geluid. Was ook weer snel verdwenen. Bij het verder rijden naar huis. Het gevoel van een zoekende achterkant, en tijdens het betere bochten werk steeds weer die akelige geluiden, niet overdreven maar ik had het nog niet eerder gevoeld, gehoord en durfde niet volle gas. 70 was hard genoeg, wat normaal helemaal niet het geval is
De quad nog niet te goei bekeken. Dat zal iets voor deze namiddag worden, eerst ff slapen . Maar mogelijk dat de kenners door de beschreven symptomen de vingers toch al enigzins in de juiste richting wijzen. Alvast bedankt voor alle hulp.
Greetz
Tim
[Edit] Als ik zelf mijn gedacht en gevoel volg denk ik aan een kapotte lager in de achteras. Just my 2 cents. Zo ja is dit te maken ? [/Edit]