membraam blaster

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
joyride
Quadrider
Quadrider

membraam blaster

Bericht door joyride »

Me vriendin der blastertje wou zondag niet meer starten :?
Nu heb ik het blok open gegooid en ben ik er achter gekomen dat er een klepje van het membraam is afgebroken,dit is of moet verder geen probleem zijn, is makelijk te vervangen..maar ik kan nergens het afgebroken stukje membraam klep vinden (+_ halve klep) :x
Nu heb ik de cilinder er af gehaald maar nog geen stukje klep gevonden..heb nu de cilinder weg gebracht om gelijk te laten boren en nieuwe(overmaats) zuiger er in .. maar nu zit er voor mij zeker niks anders op dat het blok te splitsen?

Iemand hier wel eens ervaring met gebroken membraam gehad ,en dat je het afgebroken stuk niet meer kan vinden?

Greetz.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Re: membraam blaster

Bericht door airwolf »

ofwel is het stukje vermalen geweest en is het weg ofwel ligt het onder je krukas
als je de membranen vervangt plaats er dan van V force ik weet ze zijn duur maar stukken beter!
wat je kan doen is je krukas vol benzine gooien en even schudden en dan met de krukas draaien en dan omdraaien met een beetje geluk komt het stukje mee
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Het kan goed zijn dat het door de uitlaatpoort weggeblazen is en dat het niet meer in je blok zit.
Maar best toch controleren om zeker te zijn.
joyride
Quadrider
Quadrider

Bericht door joyride »

airwolf schreef:ofwel is het stukje vermalen geweest en is het weg ofwel ligt het onder je krukas
als je de membranen vervangt plaats er dan van V force ik weet ze zijn duur maar stukken beter!
wat je kan doen is je krukas vol benzine gooien en even schudden en dan met de krukas draaien en dan omdraaien met een beetje geluk komt het stukje mee
@airwolf
Bedankt voor je antwoord,er komt idd een V force membraam in en dat met die benzine bij me krukas ga ik straks eens probeeren :idea: ik heb wel al met velle lamp langs en tussen de krukas gekeken, maar zag niks ook geen gruis of zo :?
JohnBeton schreef:Het kan goed zijn dat het door de uitlaatpoort weggeblazen is en dat het niet meer in je blok zit.
Maar best toch controleren om zeker te zijn.
@JohnBeton
Ook bedankt voor je antwoord , zou hij dan nog in de uitlaat kunnen zitten?

Greetz.Andy
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

je uitlaat kan je dus ook uitkuissen met benzine als je dat wil
stopje opzetten aan achterkant beetje benzine ingieten en goed schudden
benzine laten uitlopen en uitlaat laten drogen
joyride
Quadrider
Quadrider

Bericht door joyride »

Vandaag eerst de uitlaat schoon gemaakt toen benzine bij de krukas en draaie schuden leeg gooien en weer op nieuw daarna toch maar blokje gesplitst .... maar niet het stukje gevonden :verymad: zou die door de uitlaat er uit geblazen kunnen zijn?

Greetz.Andy
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

ja die mogelijkheid zit er dik in
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

meestal wordt dat er gewoon doorgeblazen ja, die plaatjes zijn zo licht gemaakt dat dat door de druk er zo doorvliegt.
Maar goed ook eigenlijk, maar je kan altijd beter op zeker spelen en het blok goed nakijken.
joyride
Quadrider
Quadrider

Bericht door joyride »

Bedankt voor jullie antwoorden :buig:

Kon nu wel gelijk alles even goed na kijken, en keeringen vervangen nu hij toch helemaal open ligt :idea:

Greetz.
Plaats reactie