Even voorstellen
Even voorstellen
Goeiedag allemaal,
Ik ben Roy, 16 jaar en ik ben nieuw op dit forum, omdat ik mij graag in quads wil verdiepen. Op dit moment ben ik bezig met een restauratieproject van een trekker. Als dat project afgerond is, dan zou ik graag een quad willen hebben waarmee ik over 1,5 jaar (dan ben ik 18) ook de weg op mag. Ik zou hiermee af en toe off-road gaan, maar omdat ik hem vaker op straat zou gebruiken, moet ik hem ook om kunnen bouwen tot een on-road quad. Ik hou van vermogen en kwaliteit, maar het moet wel betaalbaar blijven. €4000-, is het bedrag dat ik in gedachten had voor de aankoop. Ik zou graag advies willen over, merk quad, cilinderinhoud, onderhoudskosten, wegenbelasting en wat de verzekering kost. Ik begrijp dat jullie dit misschien niet precies weten, maar het gaat om een indicatie. Zodat ik eventueel mijn eisen aan moet scherpen.
alvast bedankt
Ik ben Roy, 16 jaar en ik ben nieuw op dit forum, omdat ik mij graag in quads wil verdiepen. Op dit moment ben ik bezig met een restauratieproject van een trekker. Als dat project afgerond is, dan zou ik graag een quad willen hebben waarmee ik over 1,5 jaar (dan ben ik 18) ook de weg op mag. Ik zou hiermee af en toe off-road gaan, maar omdat ik hem vaker op straat zou gebruiken, moet ik hem ook om kunnen bouwen tot een on-road quad. Ik hou van vermogen en kwaliteit, maar het moet wel betaalbaar blijven. €4000-, is het bedrag dat ik in gedachten had voor de aankoop. Ik zou graag advies willen over, merk quad, cilinderinhoud, onderhoudskosten, wegenbelasting en wat de verzekering kost. Ik begrijp dat jullie dit misschien niet precies weten, maar het gaat om een indicatie. Zodat ik eventueel mijn eisen aan moet scherpen.
alvast bedankt
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
voor 4000 euro krijg je een nette suzuki LTZ 400 cc 4 takt , met kenteken , licht beetje aan waar je woont
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
ja vergeten erbij te zetten , ik woon in Nederland in drenthe. wil zo'n 400 cc ook een beetje uit de voeten?
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
400cc wil zeker voor uit als je er nog nooit op hebt gezeten zul je wel ff schrikken
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
idd , dat komt dus heel erg goed
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Suzuki my way of life
oke, maar is het onderhoud duur aan quad? en wat kost ongeveer een verzekering en bpm?
normaal onderhoudt valt wel mee,regelmatig luchtfilter vernieuwen of reinigen,olie plus olie filter etc etc
als er stukken komen dan wordt het weer een andere zaak, maar bij normaal gebruik en goed onderhoudt zal dat bij een LTZ wel mevallen, heb bij die van mij nog nooit iets stuk gehad
BPM is helemaal afhankelijk van het bouwjaar van de quad, tabellen kun je vinden bij de RDW
Verzekering valt wel mee, zal afhankelijk van hoe je hem verzekerd, tussen de 100 en 300 euro liggen
als er stukken komen dan wordt het weer een andere zaak, maar bij normaal gebruik en goed onderhoudt zal dat bij een LTZ wel mevallen, heb bij die van mij nog nooit iets stuk gehad
BPM is helemaal afhankelijk van het bouwjaar van de quad, tabellen kun je vinden bij de RDW
Verzekering valt wel mee, zal afhankelijk van hoe je hem verzekerd, tussen de 100 en 300 euro liggen
Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK
http://www.swracing.nl
Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets
Kijk ook eens bij
www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
Welkom op t forum!!
Je zou ook een yamaha raptor 350 kunnen kopen, is alleen ietsje langzamer dan een ltz.
Kies sowieso een a of b-merk!
Ik zou wel een quad kopen met ongeveer een cilinderinhoud van 350 a 400cc, dat is mooi om mee te beginnen...
bpm hoef je alleen te betalen als je een nieuw kenteken op een quad zet
qua onderhoud moet je alles goed in de gaten houden, losgelopen boutjes, luchtfilter, evt vetnippels en af en toe olie verversen
wegenbelasting is voor mij (190 kg) ongeveer 110, euro dacht ik
evt zou je ook een utility kunnen kopen
Helemaal mee eens, maar het bruto verzekeringsbedrag voor mijn raptor is all-risk 1000,- euro , gelukkig krijg ik korting etc..steve schreef:normaal onderhoudt valt wel mee,regelmatig luchtfilter vernieuwen of reinigen,olie plus olie filter etc etc
Je zou ook een yamaha raptor 350 kunnen kopen, is alleen ietsje langzamer dan een ltz.
Kies sowieso een a of b-merk!
Ik zou wel een quad kopen met ongeveer een cilinderinhoud van 350 a 400cc, dat is mooi om mee te beginnen...
bpm hoef je alleen te betalen als je een nieuw kenteken op een quad zet
qua onderhoud moet je alles goed in de gaten houden, losgelopen boutjes, luchtfilter, evt vetnippels en af en toe olie verversen
wegenbelasting is voor mij (190 kg) ongeveer 110, euro dacht ik
evt zou je ook een utility kunnen kopen
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
oke, ja ik wil graag kwaliteit. het onderhoud is dus gewoon het gebruikelijke, verder geen rare dingen.
bedankt allemaal, ik kan me nu beter oriënteren. als ik besluit om er een aan te schaffen, laat ik dat hier wel weten.
bedankt allemaal, ik kan me nu beter oriënteren. als ik besluit om er een aan te schaffen, laat ik dat hier wel weten.