Hallo,
Ik heb in juni 2009 een nieuwe Bashan 250cc aangekocht en heb hierover toch enkele vraagjes.
- Wat kan ik doen om mijn wegligging te optimaliseren? Is uitlijnen noodzakelijk, ook als je iedere week met de quad gaat crossen?
- Ik heb het gevoel dat er een kikker in de carburator zit. Als je namelijk te snel gas geeft, heeft hij de neiging om te verzuipen waardoor hij stilvalt (blijkbaar iets dat alle bashans hebben want ik heb dit vergeleken met mijn buurman). Is hier een oplossing voor of wat is een optimale afstelling van de carburator? Het verbruik bij ligt namelijk ook tamelijk hoog!!! Met een volle tank rij ik slechts +/-40km waarbij!!!
- Is het nuttig de sproeier te vervangen door een grotere? Zou dit geen oplossing kunnen zijn voor bovenstaand probleem.
- De quad trilt nogal veel waardoor ik graag de motortrillingen zou dempen door rubberen dichtingen tussen de motor en het chassis te plaatsen. Heeft dit reeds iemand gedaan? Indien ja, is het mogelijk om enkele foto's op te sturen? Vooraan de motor is het naar mijn mening geen probleem maar achteraan moet volgens mij het chassis aangepast worden.
Je ziet ik ben echt een beginner dus alle hulp is welkom! Ik heb ook gelezen dat vele quadrijders niet echt pro-bashan zijn maar prijs-kwaliteit vind ik het geen slechte quad. Misschien als ik binnen 2 jaar een nieuwe koop dat ik eens ga uitkijken naar een iets duurder model
Alvast bedankt voor jullie steun!
Groetjes
Steven
Optimaliseren nieuwe Bashan 250cc (juni 2009)
-
- Toeschouwer
Re: Optimaliseren nieuwe Bashan 250cc (juni 2009)
Aller eerst welkom op het forum.
Verder suc6 met je quad
Steven Bomers schreef:Hallo,
Ik heb in juni 2009 een nieuwe Bashan 250cc aangekocht en heb hierover toch enkele vraagjes.
- Wat kan ik doen om mijn wegligging te optimaliseren? Is uitlijnen noodzakelijk, ook als je iedere week met de quad gaat crossen? Waarvoor gebruik je hem noodzakelijk? anders kun je er ook een SM van maken waardoor deze op de weg een stuk fijner zal gaan rijden. Maar zoals je nu zegt dat je vaker gaat crossen zal dit geen optie zijn. Wellicht eens de velgen na laten kijken. Uitlijnen dus.
- Ik heb het gevoel dat er een kikker in de carburator zit. Als je namelijk te snel gas geeft, heeft hij de neiging om te verzuipen waardoor hij stilvalt (blijkbaar iets dat alle bashans hebben want ik heb dit vergeleken met mijn buurman). Is hier een oplossing voor of wat is een optimale afstelling van de carburator? Het verbruik bij ligt namelijk ook tamelijk hoog!!! Met een volle tank rij ik slechts +/-40km waarbij!!! Oei dat is wel erg weinig! Hoeveel liter tank je per keer?? Waarschijnlijk zal hij dan te rijk staan, of de stelschroef voor het lucht toever zit niet goed.
- Is het nuttig de sproeier te vervangen door een grotere? Zou dit geen oplossing kunnen zijn voor bovenstaand probleem.Nee dat sowieso niet als jij zegt dat hij al bijna verzuipt. Je zou wel een kleinere kunnen proberen. Maar als ik jou was zou ik hem gewoon even door een goede quad dealer na laten kijken. Zo heb je tenminste zekerheid!
- De quad trilt nogal veel waardoor ik graag de motortrillingen zou dempen door rubberen dichtingen tussen de motor en het chassis te plaatsen. Heeft dit reeds iemand gedaan? Indien ja, is het mogelijk om enkele foto's op te sturen? Vooraan de motor is het naar mijn mening geen probleem maar achteraan moet volgens mij het chassis aangepast worden.Heb je de standaard banden er nog op liggen? Heb er al veel hierover horen klagen. Meestal rijdt hij al een stuk beter met wat ''merk'' bandjes
Je ziet ik ben echt een beginner dus alle hulp is welkom! Ik heb ook gelezen dat vele quadrijders niet echt pro-bashan zijn maar prijs-kwaliteit vind ik het geen slechte quad. Misschien als ik binnen 2 jaar een nieuwe koop dat ik eens ga uitkijken naar een iets duurder model
Alvast bedankt voor jullie steun!
Groetjes
Steven
Verder suc6 met je quad
-
- Toeschouwer
Hey, bedankt voor je reactie!!! Ik heb inderdaad ook reeds aan uitlijnen gedacht maar waar kan je een quad laten uitlijnen? De meeste zeggen dat uitlijnen geen zin heeft als je telkens gaat crossen.
grtz Steven
grtz Steven
-
- Quad Expert
Uitlijnen heeft wel zin.. ook als je gaat crossen! Behalve als je elke ronde brokken rijd... dan kun je weer op nieuw gaan/laten uitlijnen.Steven Bomers schreef:Hey, bedankt voor je reactie!!! Ik heb inderdaad ook reeds aan uitlijnen gedacht maar waar kan je een quad laten uitlijnen? De meeste zeggen dat uitlijnen geen zin heeft als je telkens gaat crossen.
grtz Steven
Weet zowieso niet of het verstandig is om echt te gaan crossen met een bashan... neem aan dat je licht offroad rijden bedoeld?
No Can't Do!
Welkom!
Dit is een enorm goed topic voor jou: viewtopic.php?f=22&t=25016&hilit=bashan+problemen" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je nog verder wilt lezen dan zijn dit ook wel goede topics:
viewtopic.php?f=16&t=24195&hilit=bashan+problemen" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=8&t=26570&p=362058&hili ... en#p362058" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de overige problemen kun je het beste ff de zoekfunctie gebruiken
Dit is een enorm goed topic voor jou: viewtopic.php?f=22&t=25016&hilit=bashan+problemen" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je nog verder wilt lezen dan zijn dit ook wel goede topics:
viewtopic.php?f=16&t=24195&hilit=bashan+problemen" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=8&t=26570&p=362058&hili ... en#p362058" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de overige problemen kun je het beste ff de zoekfunctie gebruiken
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
-
- Toeschouwer
Hey bedankt voor de info. Maar toch nog nergens foto's gevonden van de ophanging van de motor na het aanbrengen van rubbers tegen trillingen. Ik blijf verder zoeken!!!
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
http://www.chinaquad.nl" onclick="window.open(this.href);return false;