kiezelgroeve neeroeteren

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Re: kiezelgroeve neeroeteren

Bericht door Kev006 »

Ze zijn er toch ook al mee bezig om het op de straat te verbieden, kijk naar Antwerpen...
En er zullen er nog wel volgen als ze het in Antwerpen niet ongedaan gemaakt krijgen. dus gaat het zeker niet helpen op de straat rond te rijden.

Nu wat ik het belachelijkste ooit vind is, ik woon op 1km van het (illegale) crossparcour van kaulille. De landingsbaan van de F16's ligt daar dus 200m vanaf. Overal rondom is bos bos en nog eens bos. Maar nee, wegens overlast mag er niet gecrossed worden. :verymad: :braak: HOE BELACHELIJK KAN NE MENS ZIJN. als er 1 crossparcour legaal zou moeten worden ist daar... en als ze da crossparcour zelfs al nie legaal maken, dan weet ik het ook nie meer. dan zal er geen enkel parcour bij komen. Ze zijn er al jaren en jaren mee bezig, maar er komt niks van.

Nu is het wel zo dat er heel wat volk gaat rijden in't weekend, en als de politie komt, die ergens te horen heeft gekregen van 1 vd buren (die 5km verderop een klein geluidje horen, maar zelfs nie kunnen opmaken wat, en dan vragen aan de politie of ze eens kunnen gaan kijken of er gecrossed word). dat er gecrossed word.
ze zeggen enkel: "ja manne, allemaal ophoepelen, hier mag niet gecrossed worden, 15min krijgt ge" okidoki dus.
Is nog vriendelijk van de manne, nja, daar staat nergens een plaat, dus rij ik dan maar leuk direct de bos in, en dat mag blijkbaar wel :D .

Spijtig alleen dat de baan niet onderhouden word, dus voor quads is het een lastig terrein door de kuilen van de motocrossers (geen verwijt, helemaal niet) tzou alleen mooi zijn moest de baan onderhouden kunnen worden....
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
steve
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door steve »

JBX schreef:
KrisZ400 schreef:
JBX schreef:Wilt ge daar ook een verbod uitlokken of wat? :roll:
Wie gaat mij verbieden om langs daar te rijden? Mijn quad maakt net geen 96db, is verzekerd en ik rijd niet als sommige cowboys dus is er totaal geen probleem.
Ik begrijp uw frustratie 100%. Wij staan als quadrijders allemaal aan dezelfde kant he. :!:
Maar ge gaat het erger maken door daar rondjes te rijden denk ik.
Dan hadden ze ons crosterrein niet moeten afpakken dacht ik zo :D
en al zou je als een cowboy rijden, wat dan nog, we zullen toch ergens moeten rijden en een vooroordeel hebben we toch al :?
wat is er nog erger dan weer een parcours te sluiten :!:
Afbeelding

Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK

http://www.swracing.nl

Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets

Kijk ook eens bij

www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door KrisZ400 »

Kev006 schreef:Ze zijn er toch ook al mee bezig om het op de straat te verbieden, kijk naar Antwerpen...
En er zullen er nog wel volgen als ze het in Antwerpen niet ongedaan gemaakt krijgen. dus gaat het zeker niet helpen op de straat rond te rijden.

Nu wat ik het belachelijkste ooit vind is, ik woon op 1km van het (illegale) crossparcour van kaulille. De landingsbaan van de F16's ligt daar dus 200m vanaf. Overal rondom is bos bos en nog eens bos. Maar nee, wegens overlast mag er niet gecrossed worden. :verymad: :braak: HOE BELACHELIJK KAN NE MENS ZIJN. als er 1 crossparcour legaal zou moeten worden ist daar... en als ze da crossparcour zelfs al nie legaal maken, dan weet ik het ook nie meer. dan zal er geen enkel parcour bij komen. Ze zijn er al jaren en jaren mee bezig, maar er komt niks van.

Nu is het wel zo dat er heel wat volk gaat rijden in't weekend, en als de politie komt, die ergens te horen heeft gekregen van 1 vd buren (die 5km verderop een klein geluidje horen, maar zelfs nie kunnen opmaken wat, en dan vragen aan de politie of ze eens kunnen gaan kijken of er gecrossed word). dat er gecrossed word.
ze zeggen enkel: "ja manne, allemaal ophoepelen, hier mag niet gecrossed worden, 15min krijgt ge" okidoki dus.
Is nog vriendelijk van de manne, nja, daar staat nergens een plaat, dus rij ik dan maar leuk direct de bos in, en dat mag blijkbaar wel :D .

Spijtig alleen dat de baan niet onderhouden word, dus voor quads is het een lastig terrein door de kuilen van de motocrossers (geen verwijt, helemaal niet) tzou alleen mooi zijn moest de baan onderhouden kunnen worden....
Het crossparcour van kaulille heeft officieel wel een vergunning maar er moet eerst een serieuze investeerder gevonden worden om alles volgens de normen te maken en vanaf dan mag er terug gereden worden. Maar helaas de onkosten om dat allemaal te doen zijn VEEL te hoog en daarom zal er nooit iets van komen.
Ik woon in het verlengde van de startbaan van kleine brogel en hier komen ze ook heel laag over maar na een tijd hoor je dat nog niemeer.. De laatste die neergestort is lag bijna in mijn achtertuin :D
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
broeders
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door broeders »

het is in elk land het zelfde hier in nederland sluiten ze ook alles af.
hier in mijn stad had je vroeger 3 cross tereinen en nu heb je niks meer.
het laatse cross terein is nu een golfbaan dat zijn die lui met pettjes en een ruite broekjes.
ik noem het azijn golfvers ,het gaat in elk land het zelfde maar je moet niet opgeven allas wat weg gaat ben je kwijt.
vr gr ben
can-am 800x renegarde
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

KrisZ400 schreef: Het crossparcour van kaulille heeft officieel wel een vergunning maar er moet eerst een serieuze investeerder gevonden worden om alles volgens de normen te maken en vanaf dan mag er terug gereden worden. Maar helaas de onkosten om dat allemaal te doen zijn VEEL te hoog en daarom zal er nooit iets van komen.
Ik woon in het verlengde van de startbaan van kleine brogel en hier komen ze ook heel laag over maar na een tijd hoor je dat nog niemeer.. De laatste die neergestort is lag bijna in mijn achtertuin :D
Qua investering vind ik dat de overheid hier zijn verantwoordelijkheid dan maar moet opnemen. Ze beloven crossparcours dus laten ze hier een kans liggen om er een toegankelijk te maken voor iedereen. Ze kunnen miljoenen in voetbal steken, als ze een kleine inspanning doen kunnen ze evengoed die crossterreinen klaar maken.
En als milieuwetgeving dan zo een probleem vormt, waarom geen overdekte terreinen, kost ook maar een habbekrats van wat een nieuw voetbalstadion kost.
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door KrisZ400 »

Als ze nu van die voetbalstadions indoor crossterreinen maken? Voetballen kunnen ze hier in belgië toch niet :lol:
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

Ik snap een ding niet.
Dat circuit is toch een van de trekpleisters van dat dorp? Ik ben één keer in Neeroeteren geweest! Da's het enigste circuit in Belgie waar ik vooralsnog ben geweest. Ik kwam met een groep zijspanliefhebbers naar de GP daar. Wij willen eten hebben, we drinken wat biertjes. Dit is allemaal goed voor de onderneming daar.

Daarnaast is een Grand Prix toch TOP-sport? Wat doet die minister van Milieu daar? Waarom komt de staatssecretaris van volksgezondheid welzijn en Sport (die hebben jullie in Belgie niet hé? Maar de belangrijkste overheidmedewerker op het gebied van sport) niet helpen dat circuit open te houden?

Kortm het belang van de sport, economie en naamsbekendheid van de plaats moet toch groter zijn dan het beklag van één z'n 'import-westeling'?

Misschien dat er een een fonds moet worden opgericht waar overheidssubsidie, bijdrage van de nationale bond (BMB) en jullie organisatie voor Top-Sport en giften in worden gedaan waaroor andere circuits steun krijgen bij die procedures. Ik heb medelijden met de voorzitter van Neeroeteren. Die kerel probeert het gewoon maar omdat milieu z'n hype is denkt niemand meer aan het vlak topsport. Als er nu8 eens een groottalent in Neeroeteren ging rijden maar nu dus niet meer kan rijden omdat andere circuits te ver weg zijn heeft Belgie voor de toekomst geen cross-talent meer.

Ik had gewoon als minister gezegt dat het circuitéén keer per week open mag en maximaal 10 weekenden, dat weten die bewoners toch dat er met pasen een wedstrijd is, bel dan je familie en vraag of je bij hen samen een paasontbijt kunt nuttigen. Nog goed voor de familie band ook.

Hier wordt het land ook zo af en toe bemest. Zelfs een keer tijdens een feest op zondag ... tja mooi klote want dan stinkt het toch wel even behoorlijk met al die gasten erbij. Maar klagen doen we niet. Die boer doet zijn werk. Ik heb respect voor die kerel dat hij op Zondag nog gaat werken.

Ik wil de politiek in want er is nog genoeg te regelen in deze kutlanden. En denk maar niet dat we nu van de klimaatveranderingen gverlost zijn omdat er geen motocross/quadcrosses meer georganiseerd worden ... zelfs al stoppen alle motoren en quads dan helpt dat nog geen 0,000001% voor het millieu. Laat die klagende bewoners maar lekker zelfmoordplegen. Die zitten met hun stinkende reet en hun vuile adem ook maar co2 in de lucht te gooien. En z'n kerel rijdt ook nog niet in z'n electrische toyota? Hij heeft ook nooit luidruchite feestjes/muziek thuis?

Ik hoop dat die bewoner ook eens kijkt wat hij heeft aangericht. Enorm veel geld is er aan die procedures voorij gegaan. Duizenden crossliefhebbers mogen niet meer van dat circuit genieten. en die 50 buurtbewoners die zich echt hekelden aan dat circuit ... dat zijn die mensen niet waard.

Want op motocrossplanen, Han'szijspancrosssite (NL) zijn ook al van die lange topics.

Wat zou ik die klagende bewoner graag eens spreken. Ik sla hem NIET verrot maar ik zou hem graag eens de waarheid vertellen. Onze landen zijn te dichtbevolkt om altijd je zin te krijgen. Je moet gewoon geven en nemen zo is het nu eenmaal.
YAMAHA BREEZE 125cc
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

KrisZ400 schreef:Als ze nu van die voetbalstadions indoor crossterreinen maken? Voetballen kunnen ze hier in belgië toch niet :lol:
ewel kris das gesproken se!!!
steve
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door steve »

:lol: :D beste idee wat ik dit jaar gehoordt heb :bier:
Afbeelding

Kijk ook eens bij

www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
knowyourenemy
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door knowyourenemy »

Ikzelf heb mijn eerste 22 levensjaren op 200 meter van de kiezelgroeve gewoond en mijn vader woont er nog steeds. We zijn (net als de meeste buurtbewoners) 200% VOOR het behoud van het motorcrosscircuit!! De "buurtbewoners in kwestie die zich pretentieus 'leefbaar waterloos' noemen wonen nog maar enkele jaren in de buurt en zijn nb van Duitse en Nederlandse origine. Waar halen ze het lef om zulke acties te voeren en hoe is het mogelijk dat ze er op de koop toe in slagen om er "ONLEEFBAAR WATERLOOS" van te maken. De buurt is verdeeld in 2 kampen en geloof me het gaat er hard aan toe. Vroeger was iedereen bevriend en was het een hechte buurt, nu ken je het niet meer terug. Als jullie willen helpen om een verschil te maken ga dan naar http://www.mc-maasland-neeroeteren.be/" onclick="window.open(this.href);return false; en druk de petitie af. Laat deze door zoveel mogelijk mensen tekenen en stuur ze op!!! Dit is onze enige hoop en geloof me WE KUNNEN HET NOG VOOR ELKAAR KRIJGEN!!!

SPREAD THE WORD...

Greetz Sven Stieners
steve
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door steve »

kijk das mooi, zelfs de buurt is het er niet over eens
Laten we met heel het forum die petitie ondertekenen....
misschien kan een moderator hem wel doorsturen naar iedereen, zal allicht de nodige stemmen opbrengen :applaus:
Afbeelding

Kijk ook eens bij

www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
JBX
Quadrider
Quadrider

Bericht door JBX »

steve schreef:kijk das mooi, zelfs de buurt is het er niet over eens
misschien kan een moderator hem wel doorsturen naar iedereen, zal allicht de nodige stemmen opbrengen :applaus:
Vergeet het, dat is zelfs niet gebeurd voor het quad-verbod in Antwerpen. :shock:
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
steve
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door steve »

JBX schreef:
steve schreef:kijk das mooi, zelfs de buurt is het er niet over eens
Vergeet het, dat is zelfs niet gebeurd voor het quad-verbod in Antwerpen. :shock:
Zeer vreemd, is toch een kleine moeite om dat even te doen, scheelt 5 minuutjes van je tijd voor je hele quadtoekomst :bier:
Afbeelding

Kijk ook eens bij

www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door KrisZ400 »

Ik ga de petitie afdrukken en door zoveel mogelijk mensen op het euroquadweekend laten ondertekenen!!
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

prachtig gedacht kris! :applaus: :applaus: :applaus:
Plaats reactie