Aanschaf van een Quad

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Robert J
Toeschouwer
Toeschouwer

Aanschaf van een Quad

Bericht door Robert J »

Ik ben bijna 18 en wil graag als ik 18 ben een Yamaha Raptor 700 met kenteken aanschaffen :applaus:
Alleen heb ik een paar vraagjes:
- ik wil er wel mee de weg op naar school enz, dan moet ik ook de snelweg over, kan dit?
- wat is de top snelheid van een Yamaha raptor 700 met hoguit een sneluitlaatje eronder?
- Stel dat ik naar belgie wil, kan ik daar dan ook rond rijden op de weg (ook op de snelweg)?
- Een quad valt onder het auto rijbewijs toch, dan is er dus geen limiet aan het vermogen zoals bij een motor (als 18 jarige).
- zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten, bij aanschaf, verzekering, enz enz??
- ohja als ik een 2dehands Yamaha raptor koop zonder kenteken kan ik die dan laten schouwen??

hoor het graag.

Groeten Robert Jan
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Re: Aanschaf van een Quad

Bericht door Haagje »

Robert J schreef:Ik ben bijna 18 en wil graag als ik 18 ben een Yamaha Raptor 700 met kenteken aanschaffen :applaus:
- ik wil er wel mee de weg op naar school enz, dan moet ik ook de snelweg over, kan dit? ja maar niet aan te raden
- wat is de top snelheid van een Yamaha raptor 700 met hoguit een sneluitlaatje eronder? rond de 140 zoiets?
- Stel dat ik naar belgie wil, kan ik daar dan ook rond rijden op de weg (ook op de snelweg)?ja. nederlandse wet geld voor jou kwa voertuig.
- Een quad valt onder het auto rijbewijs toch, dan is er dus geen limiet aan het vermogen zoals bij een motor (als 18 jarige). Geen limiet inderdaad.
- zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten, bij aanschaf, verzekering, enz enz?? Inderdaad zoek eerst maar eens een verzekering. En best ook nog allrisk aangezien quads graag gestolen worden.
- ohja als ik een 2dehands Yamaha raptor koop zonder kenteken kan ik die dan laten schouwen?? Dat ligt eraan of er een frame nummer in zit en of er papieren bij zijn. Zonder dit is de quad niet te schouwen. ( papieren kunnen overigens meestal aangevraagd worden door de dealer.

hoor het graag.

Groeten Robert Jan

Peeps Correct me if i am wrong :D
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

In het buitenland moet je je gewoon aan de wet houden die daar geldt. Duitsers mogen in Nederland geen 200 rijden en Nederlanders worden geacht in de UK gewoon links te rijden. :)

O ja, schouwen heeft met de registratie van brommers te maken. Een quad wil je op kenteken hebben en moet dan gekeurd worden. Zoek maar op keuren, invoeren of RDW over dit onderwerp. Het forum staat er vol over. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Robert J
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Robert J »

quad-racerrr schreef:
Robert J schreef:Ik ben bijna 18 en wil graag als ik 18 ben een Yamaha Raptor 700 met kenteken aanschaffen :applaus:
- ik wil er wel mee de weg op naar school enz, dan moet ik ook de snelweg over, kan dit? ja maar niet aan te raden
- wat is de top snelheid van een Yamaha raptor 700 met hoguit een sneluitlaatje eronder? rond de 140 zoiets?
- Stel dat ik naar belgie wil, kan ik daar dan ook rond rijden op de weg (ook op de snelweg)?ja. nederlandse wet geld voor jou kwa voertuig.
- Een quad valt onder het auto rijbewijs toch, dan is er dus geen limiet aan het vermogen zoals bij een motor (als 18 jarige). Geen limiet inderdaad.
- zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten, bij aanschaf, verzekering, enz enz?? Inderdaad zoek eerst maar eens een verzekering. En best ook nog allrisk aangezien quads graag gestolen worden.
- ohja als ik een 2dehands Yamaha raptor koop zonder kenteken kan ik die dan laten schouwen?? Dat ligt eraan of er een frame nummer in zit en of er papieren bij zijn. Zonder dit is de quad niet te schouwen. ( papieren kunnen overigens meestal aangevraagd worden door de dealer.

hoor het graag.

Groeten Robert Jan

Bedankt voor je antwoord
Waarom is de snel weg over of met de quad naar school niet aan te raden??
Robert J
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Robert J »

Jazzy schreef:In het buitenland moet je je gewoon aan de wet houden die daar geldt. Duitsers mogen in Nederland geen 200 rijden en Nederlanders worden geacht in de UK gewoon links te rijden. :)

O ja, schouwen heeft met de registratie van brommers te maken. Een quad wil je op kenteken hebben en moet dan gekeurd worden. Zoek maar op keuren, invoeren of RDW over dit onderwerp. Het forum staat er vol over. :)
bedankt voor je reactie, jammer dat je hier geen 200 mag hea :bier: , dat links rijden hoeft van mij niet :oops:
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Robert J schreef:
quad-racerrr schreef:

hoor het graag.

Groeten Robert Jan

Bedankt voor je antwoord
Waarom is de snel weg over of met de quad naar school niet aan te raden??
kan goed hoor, ik zit regelmatig op de snelweg alleen zul je eerst veel ervaring op moeten bouwen voor je het doet en zullen er nog wel wat aanpassingen aan de quad gedaan moeten worden(wegbanden,stabilisator,evt. verlagen)
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Robert J
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Robert J »

ja oké dat begrijp ik :wink:
Robert J
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Robert J »

mag je nu wel of niet in belgie op de weg en/of snelweg met een quad met nederlands kenteken?
maar een yamaha 700 raptor is dus niet te "traag" om op de snel weg met eht overige verkeer mee te komen :oops:
steve
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door steve »

een beetje Raptor loopt wel 130 a 140 dus te traag zeker niet :bier:
Afbeelding

Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK

http://www.swracing.nl

Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets

Kijk ook eens bij

www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

in belgie is de snelweg verboden voor quads of het nu een 450 of een 700 is!
Robert J
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Robert J »

oké thanx, en zou een yamaha raptor 660 ook voldoen die zijn meestal wat goedkoper of zeggen jullie nee de 700 is veeeeeeeeeel beter :D
steve
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door steve »

als je toch de mogelijk hebt zeker voor een 700 gaan :bier:
Afbeelding

Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK

http://www.swracing.nl

Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets

Kijk ook eens bij

www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
Robert J
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Robert J »

tuurlijk dat begrijp ik :wink: maar presteerd een 660 veel minder?? :?
want wat is nu het verschil tussen de 700 en de 660 naast de cilinder inhoud :idea:
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Robert J schreef:tuurlijk dat begrijp ik :wink: maar presteerd een 660 veel minder?? :?
want wat is nu het verschil tussen de 700 en de 660 naast de cilinder inhoud :idea:
- Een kleine 10 pk meer... ?
- Injectie
- Nieuwer
- Betere bouw..
- Prijs
No Can't Do!
Robert J
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Robert J »

oké wordt de 700 dus :D