KFX/Z400: Reiger Suspension

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
L.D.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 804
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 19:17
Locatie: Oosterzele België

Bericht door L.D. »

Beetje slijmen kan nooit kwaad :wink:
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

ja hé :)

de waarheid mag gezegd worden vind ik! Wat zeg ik, MOET gezegd worden!
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ik wacht nog steeds :lol:
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Te ambitieus of niet?

Afbeelding
White LTZ-450 - powered by MSD -
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Fré schreef:Te ambitieus of niet?

Afbeelding
Die ken ik van ergens :?:
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Idd zou goed kunnen, maar ik weet niet op welke ze meest lijken. Ze hebben veel weg van die van deliege en die van nikolas, maar das voor een groot deel door de drie veerbevestigingspunten.
Anderzijds lijken ze allemaal wel min of meer op elkaar natuurlijk.

Maar dit is voorlopig hoe ik ze zou maken.
Kben nog aan het twijfelen tussen de originele lagering, nu met smeernippel in de armen, of ineens teflon lagertjes.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

fre die stukken erin waar je de veer aan bevestigd gaan moeilijk te maken zijn hoor. Ben je van plan om dees zelf te maken?? Je kunt precies goe overweg met autocad 3D. Ken ook iemand die daar mee kan werken en hij laat zelf de onderdelen bewegen.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

tis met Solidworks gedaan, mijne mechanical desktop heeft zomerkuren.
Kwil binnenkort overschakelen naar Inventor, maar kan er nog niet goed genoeg mee werken.

Ik zie niet echt in waarom die veerbevestigingen moeilijk te maken zouden zijn? Misschien zie ik hier het 1 en het ander over het hoofd. Kan je wat duidelijker zijn? Het zijn toch maar 2 plaatjes met relatief simpele vorm? En die kunnen we bevestigen door ze (1) schuin tussen de 2 dwarsbuizen door te wringen, of (2) door te wachten met het vastlassen van één van de twee dwarsbuizen.

Ik zou het zelf maken, behalve het lassen zou ik over laten aan echte vaklui, dit lassen is te delicaat.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

Fré schreef:tis met Solidworks gedaan, mijne mechanical desktop heeft zomerkuren.
Kwil binnenkort overschakelen naar Inventor, maar kan er nog niet goed genoeg mee werken.

Ik zie niet echt in waarom die veerbevestigingen moeilijk te maken zouden zijn? Misschien zie ik hier het 1 en het ander over het hoofd. Kan je wat duidelijker zijn? Het zijn toch maar 2 plaatjes met relatief simpele vorm? En die kunnen we bevestigen door ze (1) schuin tussen de 2 dwarsbuizen door te wringen, of (2) door te wachten met het vastlassen van één van de twee dwarsbuizen.

Ik zou het zelf maken, behalve het lassen zou ik over laten aan echte vaklui, dit lassen is te delicaat.

Nee ik denk als je dit zelf gaat maken maken moeten in die plaatjes uitsparingen gemaakt worden he zodat die dan over de buis gaan, die uitsparingen denk ik dat het moeilijk te doen. indien je in het bezit bent van freesmachine dan is het geen enkel pb en dan kan je nauwkeurig te werk gaan. Als je dit met de vijl moet doen hmmmm. Is geen aanval he.
In welk materiaal ga je dit maken?? Ik had er ook aan gedacht om die zelf te maken twijfel enkel aan de bevestigen omdat die echt perfect moeten staan en het plooien van die buizen aangezien ik nie in het bezit ben van zoiets.

greetzzz
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

ja freesmachines en draaibanken genoeg hier, das geen probleem. Indien ik enkel veilen had dan zou ik hier niet eens over willen nadenken.

Materiaal: hangt ervan af. Misschien het wijdverspreide CrMo staal, maar ik sluit geen exotischere materialen uit (oa titanium, dat ik hier relatief goedkoop kan krijgen).
White LTZ-450 - powered by MSD -
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Het grote probleem zit hem niet in het ontwerpen en lassen van de armen, de uitdaging zit hem in het vinden van goede ball joints die voldoende kunnen bewegen met de armen mee (die van auto's kunnen meestal niet voldoende links/rechts bewegen) en het vinden van goede bussen om te bevestigen aan het chassis.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Ja, maar die moet ik niet zelf maken hé. Die balljoints zijn geen geheimzinnige spoken, ze zijn gewoon te bestellen. Desnoods zelf bij Deliège :)

En de scharnieren aan het chassis: das het simpelste dat je je maar kan inbeelden, want je kan gewoon de originele lagers gebruiken.
White LTZ-450 - powered by MSD -
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Zijn idd geen spoken, maar is niet zo dat alle ball joints geschikt zijn, ze moeten genoeg "uitslag" kunnen geven.

Trouwens, voor die 650 € kan je ze zelf niet maken, tegen dat je wat getest hebt, een mal hebt gemaakt voor het lassen, het lakken, de ball joints en stuurstang en de bussen zit je daar al fel boven volgens mij.

Nikolas
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
bart
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 01 okt, 2003 16:56
Locatie: honolullu

Bericht door bart »

en nog een kleine 100 euro voor andere remleidingen............
www.kicker.nl
car audio power
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Ja, wel, ik ga het toch proberen als ik de tijd vind, en het zal zowieso goedkoper uitvallen.
Tenzij die balljoints 500 euro gaan kosten.

Voor 600 euro kan je ze volgens mij zeker zelf maken, toch indien het concept zou werken. Ik reken geen 20 euro per uur aan mezelf aan :lol:

Mallen voor het lassen zijn niet nodig aangezien het niet over serieproductie gaat.

Maar euh, we zullen wel zien. Momenteel heb ik het geld niet om nieuwe armen te kopen. Dus proberen we het op een andere manier. Lukt het, wel dan is dat gigantisch leuk, lukt het niet, dan weten we het tenminste ipv erover te moeten speculeren.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie