Protestrit Antwerpen 4 oktober '09 - M.A.G.: NIET MEEDOEN!
Re: Protestrit Antwerpen 4 oktober '09 - M.A.G.: NIET MEEDOEN!
Wel er was ook een yamaha 700 en die zat vast, eerder slipte weg in de modder (eventjes) en ik ging er met mijn 200tje perfect over.
Het is niet de aard van het beestje, maar wie er mee rijdt. En de echte diepe plassen moet ik gewoon mijden omdat ik anders verzuip samen met de quad. Ik had mss de kleinste van de hoop, maar dat heeft ons niet belet om legaal off-road te rijden. Waarom moet je het illegaal gaan doen als er tal van wegen zijn (als je ze weet te vinden) waar het mag.
Die ene staat wel dichter bij de Janssens dan de rest van ons. En aangezien Janssens zijn mening in het hoge vaandel draagt is er een kans.
Iedereen kan iedereen bereiken via 6 mensen. Maar je moet praten met de mensen
Het is niet de aard van het beestje, maar wie er mee rijdt. En de echte diepe plassen moet ik gewoon mijden omdat ik anders verzuip samen met de quad. Ik had mss de kleinste van de hoop, maar dat heeft ons niet belet om legaal off-road te rijden. Waarom moet je het illegaal gaan doen als er tal van wegen zijn (als je ze weet te vinden) waar het mag.
Die ene staat wel dichter bij de Janssens dan de rest van ons. En aangezien Janssens zijn mening in het hoge vaandel draagt is er een kans.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
good luck, you'll need it...cd_BE schreef:Wel er was ook een yamaha 700 en die zat vast, eerder slipte weg in de modder (eventjes) en ik ging er met mijn 200tje perfect over.
hier verschillen we van mening, wat voor jou off-road is, is voor mij greenlanen..
wat voor de een soft is , is hard voor de ander
schoon he , die jeugdige naïeviteit
Lol, brutus.
Dat van die 6 mensen klopt hoor. Probeer het maar uit. Iedereen kent wel iemand die iemand kent.
En wat het off-roaden betreft. Als je dingen hebt die legaal zijn MAG je daar al blij mee zijn. Het zwaardere werk is er legaal niet in België. En als het niet MAG, dan doe je het niet, toch?
Dat van die 6 mensen klopt hoor. Probeer het maar uit. Iedereen kent wel iemand die iemand kent.
En wat het off-roaden betreft. Als je dingen hebt die legaal zijn MAG je daar al blij mee zijn. Het zwaardere werk is er legaal niet in België. En als het niet MAG, dan doe je het niet, toch?
allez, kmoet blij zijn dak een veldwegske mag doencd_BE schreef:
5 jaar geleden konden we zonder probleem met 15 terreinwagens nachtritten en RB's rijden , nu bellen ze de flikken als er 3 auto's of quads door een bos rijden
mijn rhino kost praktisch zoveel als een middenklasse-wagen, ik wil dat gebruiken waar het voor dient he
Dat begrijp ik.
Maar als het verboden is en je gaat het toch doen, wat voor teken geef je dan? Dat de verdraagzaamheid ver te zoeken is valt niet te ontkennen. Maar als je blijft uitdagen moet je niet rekenen op begrip van de mensen. Maar je MAG blij zijn dat er hier en daar nog veldwegskes zijn waar je zonder dat je iets verkeerd doet MAG rijden. Ik ontken niet dat dit niet hetzelfde is als echt offroaden. Het lijkt er niet op, maar het is toch beter dan niets.
Waarom het in andere landen wel MAG en kan en in België niet is gewoon het politiek klimaat. De éne partij gunt de andere niets.
Het probleem is nochtans simpel op te lossen. Als er in elke provincie 2 of 3 terreinen zijn en je werkt met een buurtrol van welk terrein open is, dan hebben de mensen maar één keer in de maand om de 12 maanden "overlast". Dan is iedereen tevreden.
Maar wat doen ze? Ze openen één terrein in heel België. Iedereen gaat daar naartoe. Logisch want ze kunnen nergens anders naar toe. Dan klaagt de buurt van overlast. Je kan ze moeilijk ongelijk geven. Als er achter jou deur een terrein is en ze komen er elk weekend 24/24 rijden, dan MAG je zelf een rhino hebben, dan ga je toch ook iets hebben van dit is toch een beetje teveel van het goede.
Maar als het verboden is en je gaat het toch doen, wat voor teken geef je dan? Dat de verdraagzaamheid ver te zoeken is valt niet te ontkennen. Maar als je blijft uitdagen moet je niet rekenen op begrip van de mensen. Maar je MAG blij zijn dat er hier en daar nog veldwegskes zijn waar je zonder dat je iets verkeerd doet MAG rijden. Ik ontken niet dat dit niet hetzelfde is als echt offroaden. Het lijkt er niet op, maar het is toch beter dan niets.
Waarom het in andere landen wel MAG en kan en in België niet is gewoon het politiek klimaat. De éne partij gunt de andere niets.
Het probleem is nochtans simpel op te lossen. Als er in elke provincie 2 of 3 terreinen zijn en je werkt met een buurtrol van welk terrein open is, dan hebben de mensen maar één keer in de maand om de 12 maanden "overlast". Dan is iedereen tevreden.
Maar wat doen ze? Ze openen één terrein in heel België. Iedereen gaat daar naartoe. Logisch want ze kunnen nergens anders naar toe. Dan klaagt de buurt van overlast. Je kan ze moeilijk ongelijk geven. Als er achter jou deur een terrein is en ze komen er elk weekend 24/24 rijden, dan MAG je zelf een rhino hebben, dan ga je toch ook iets hebben van dit is toch een beetje teveel van het goede.
Ook http://www.bugriders.be" onclick="window.open(this.href);return false; stuurt zijn leden een oproep om mee te doen:
Beste leden, Op 4 oktober zal er te Antwerpen een protestactie gehouden worden tegen het omstreden Quadverbod in Antwerpen. Meer info kan je vinden in het Activ-Quadmagazine van sep-okt 09 (ligt nu in de winkel). zie ook de website van onze sponsor http://www.4x4activ.be" onclick="window.open(this.href);return false; Melding op http://www.bugriders.be/forum/showthrea ... #post60110" onclick="window.open(this.href);return false; en de discussietopic over deze kwestie op http://www.bugriders.be/forum/showthread.php?t=5081" onclick="window.open(this.href);return false; Mvg Bugxter admin BRC http://www.bugriders.be" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.bugriders.nl" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.bugriders.eu" onclick="window.open(this.href);return false; Breng eens een bezoekje aan onze sponsors; http://www.bugriders.be/index.php?page=sponsors" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door JBX op di 29 sep, 2009 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Eat my dust!
t'ja, niets aan te doen.
Als er leden zien van dit forum die daar ook lid zijn, dan kunnen ze misschien nog proberen om die mensen het bij hun verstand te brengen dat dit niet de oplossing is.
Protesteren brengt je nergens. Hoeveel is er geprotesteerd bij het sluiten van de terreinen? En hoeveel terreinen zijn er nog?
Toch leuk, lawaai maken en dan denken over de tijd van toen.
M.A.G. heeft al heel wat meer ervaring dat de mensen die dit organiseren. En de geen die daar gaan aan meedoen dat zullen de cowboys zijn die voor het verbod hebben gezorgd. Maar mij niet gelaten, als er dan toch een nationaal verbod komt dan weten de mensen waar ze moeten reclameren.
Code groen is trouwens ook van mening dat deze rit het domste is dat je nu kan doen. Dus 2 grote verengingen die het opnemen voor mensen met een helm, zeggen van het niet te doen. Hoe blind moet je dan zijn om toch door te doen???
Als er leden zien van dit forum die daar ook lid zijn, dan kunnen ze misschien nog proberen om die mensen het bij hun verstand te brengen dat dit niet de oplossing is.
Protesteren brengt je nergens. Hoeveel is er geprotesteerd bij het sluiten van de terreinen? En hoeveel terreinen zijn er nog?
M.A.G. heeft al heel wat meer ervaring dat de mensen die dit organiseren. En de geen die daar gaan aan meedoen dat zullen de cowboys zijn die voor het verbod hebben gezorgd. Maar mij niet gelaten, als er dan toch een nationaal verbod komt dan weten de mensen waar ze moeten reclameren.
Code groen is trouwens ook van mening dat deze rit het domste is dat je nu kan doen. Dus 2 grote verengingen die het opnemen voor mensen met een helm, zeggen van het niet te doen. Hoe blind moet je dan zijn om toch door te doen???
- cyberdrone
- Quadracer
tja, ieder zijn goesting zou ik zeggen, ik hoop dat we ongelijk gaan hebben om de mensen aan te manen om hier niet aan mee te doen, maar als we gelijk hebben hoop ik ook dat ze achteraf niet komen klagen ..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Ik ben persoonlijk ook voor protest, want ondertussen hebben ze in Antwerpen toch al een paar maanden hun goesting. Maar ik leg me neer bij de mening van MAG omdat zij ongetwijfeld meer ervaring hebben.
Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!
Eat my dust!
Volgens mij wil je zelf dat er niks aan gedaan wordt. Het is volledig geregeld met de politie daar enz. Dus goed gekeurd.cd_BE schreef:t'ja, niets aan te doen.
Een mens moet voor zijn rechten op komen!
Ga jij je ook netjes gedragen als je word overvallen en ze doen je vrouw/kinderen iets?
Want dat moet ook allemaal NETJES via de rechter lopen...
Je weet niet over wat je praat. Dat het verbod er nog niet door is in andere steden is omdat M.A.G. van zich laten horen heeft. Moest M.A.G. er niet zijn, dan was het quad verbod al in 20 steden in plaats van in 1.quad-racerrr schreef:
Volgens mij wil je zelf dat er niks aan gedaan wordt. Het is volledig geregeld met de politie daar enz. Dus goed gekeurd.
Een mens moet voor zijn rechten op komen!
Ga jij je ook netjes gedragen als je word overvallen en ze doen je vrouw/kinderen iets?
Want dat moet ook allemaal NETJES via de rechter lopen...
Denk je nu echt dat door met een bende heethoofden te gaan rondrijden in A, dat Janssens gaat zeggen: ooh, ik was verkeerd. We zullen het verbod intrekken.
Nee, als je wilt dat er iets aangedaan wordt dan moet het via een rechter lopen. Maar dat is iets dat vele mensen niet snappen. Het feit dat code groen het met M.A.G. eens is zou toch ook wat willen zeggen. Als er nu één verenging is die het beste voor heeft met off-roaders dan is het toch wel code groen.
Het voorbeeld dat jij aanhaalt, valt onder wettelijke zelfverdediging. Dus mag je perfect zelf actie ondernemen om jezelf en je gezin te beschermen.
dan weet ik niet hoe het bij jullie in belgie is. Maar als je hier een inbreker een been breekt en hij klaagt je aan moet je betalen! klaar. Laat staan je slaat hem dood kom je de bak in. Zo gaat dat hier. ( maar gelukkig begint de politie vaker op tuig te schieten )
Ik neem aan dat mensen die mee rijden zich er van bewust zijn dat dit een kans is en die niet verknalt moet worden.
Zo kun je perfect de ''verkeerde'' quad rijders er tussen uit plukken.
Ik neem aan dat mensen die mee rijden zich er van bewust zijn dat dit een kans is en die niet verknalt moet worden.
Zo kun je perfect de ''verkeerde'' quad rijders er tussen uit plukken.
T'ja soms staat er in onze grondwet iets nuttig.
De kracht van de pers moet je niet onderschatten bij zo'n dingen. De pers slaagt er haast altijd in om dingen te tonen die we niet willen laten zien. Weet over wat ik spreek, want heb de pers al enkele keren erop moeten wijzen dat wat ze vragen niet legaal was. Enkel op privé terrein, maar daar gaan ze dan niet in mee.
En de politie begint het hier ook door te krijgen. Eerst schieten en dan vragen stellen. In Antwerpen is er eentje neergeschoten. Het zal ze leren.Van oudsher hanteren alle rechtssystemen de notie wettige verdediging als een rechtvaardigingsgrond die op het natuurrecht is gebaseerd, nl. wie aangevallen wordt, heeft het recht zich te verdedigen. Een maatschappij heeft geen alternatief. Waar de mogelijkheid onbestaande is dat het rechtssysteem de slachtoffers van misdrijven beschermt, moet deze in de mogelijkheid gesteld worden zichzelf te beschermen.
De theorie van de wettige verdediging wordt uit de doeken gedaan in de art. 416 en 417 van het Strafwetboek. Beginnen we met art. 416: ‘Er is noch misdaad, noch wanbedrijf, wanneer de doodslag, de verwondingen en de slagen geboden zijn door de ogenblikkelijke noodzaak van de wettige verdediging van zichzelf of van een ander’.
Willen we van wettige verdediging kunnen spreken dan moeten volgende voorwaarden verenigd zijn:
1) Er moet een aanslag met geweld tegen personen of ten minste een nakend gevaar van aanranding bestaan. De aanranding mag niet voor doel hebben goederen of rechten op zaken te beschermen. De aanslag moet gericht zijn tegen personen en deze, hetzij in hun leven, hetzij in hun lichaam of in hun eerbaarheid bedreigen.
2) De aanranding moet onwettig zijn. Men mag zich niet te weer stellen tegen bijv. politieagenten die handelen in de regelmatige uitoefening van hun ambt. Weerstand zou enkel toegelaten zijn als ze klaarblijkelijk buiten alle recht en buiten elke bevoegdheid optreden.
3) De aanval moet ernstig zijn. De voorwaarde dat de aanval ernstig moet zijn is eveneens een verdere uitwerking van de noodzaak van de verdediging. Voor de beoordeling van die voorwaarde moet men zich in de toestand van de aangevallene plaatsen. Hij is immers die in de eerste plaats het ernstig karakter van de aanval moet afwegen. Zijn beoordeling dient echter redelijk te zijn.
Bron
De kracht van de pers moet je niet onderschatten bij zo'n dingen. De pers slaagt er haast altijd in om dingen te tonen die we niet willen laten zien. Weet over wat ik spreek, want heb de pers al enkele keren erop moeten wijzen dat wat ze vragen niet legaal was. Enkel op privé terrein, maar daar gaan ze dan niet in mee.
- Penguin
- Quadfanaat
- Contacteer:
Beter de 4de allemaal gaan spelen te Berneau (http://www.4x4festival.be" onclick="window.open(this.href);return false;)
Dat weekend mag er nog legaal gespeeld worden
28/02 - Loss of a good friend
One-Life-Live-IT!
If you don't get it, you probably shouldn't
One-Life-Live-IT!
If you don't get it, you probably shouldn't
Allen daar heen zou ik zo zeggen.Penguin schreef:Beter de 4de allemaal gaan spelen te Berneau (http://www.4x4festival.be" onclick="window.open(this.href);return false;)