Welke banden???
- Stefmeister
- Quadfanaat
Welke banden???
Hallo,
Ik ben aan het uitzoeken welke banden ik ga leggen op mijn Outty. Nu liggen er nog de originele Carlisle's op, welke zo goed als op zijn. Het liefst van al ploeter ik in de modder, dus daar mogen ze me zeker niet in de steek laten. verders krijgen ze allerhande terrein te verduren, en ook stukken harde weg (omdat t nie anders kan), dus zouden ze ook wel wat slijtvast moeten zijn.
De dealer raadt me de Bighorns aan. heeft er iemand hier ervaring mee in modder? daar lijken ze me wat tegen vallen volgens profiel??
Zelf was ik aant kijken voor Mudzilla's of dergelijke, maar ben bang dat die weer snel op gaan zijn...
Greetzzz
Ik ben aan het uitzoeken welke banden ik ga leggen op mijn Outty. Nu liggen er nog de originele Carlisle's op, welke zo goed als op zijn. Het liefst van al ploeter ik in de modder, dus daar mogen ze me zeker niet in de steek laten. verders krijgen ze allerhande terrein te verduren, en ook stukken harde weg (omdat t nie anders kan), dus zouden ze ook wel wat slijtvast moeten zijn.
De dealer raadt me de Bighorns aan. heeft er iemand hier ervaring mee in modder? daar lijken ze me wat tegen vallen volgens profiel??
Zelf was ik aant kijken voor Mudzilla's of dergelijke, maar ben bang dat die weer snel op gaan zijn...
Greetzzz
- Danny
- Quadrider
Re: Welke banden???
Ik heb bighorns eronder liggen en die zijn redelijk goed op de weg en heeel goed in de modder.
Ik geraak door veel stukken door waar andere blijven steken.
Alleen bij een nat wegdek zouden ze niet veel grip meer hebben.
Ze zijn ook heel slijtvast. Ik kan niet zeggen hoeveel km ze meegaan want ik heb ze 2de hands gekocht.
Ik blijf bij mijn bighorns. Ook ondanks de redelijk dure prijs (vind ik toch)
Ik raad u ook aan niet groter dan 25inch te gaan want ik heb de 26inch eronder liggen en hij kantelt nu veel te snel om. Maar dit is nu mijn mening.
Ik geraak door veel stukken door waar andere blijven steken.
Alleen bij een nat wegdek zouden ze niet veel grip meer hebben.
Ze zijn ook heel slijtvast. Ik kan niet zeggen hoeveel km ze meegaan want ik heb ze 2de hands gekocht.
Ik blijf bij mijn bighorns. Ook ondanks de redelijk dure prijs (vind ik toch)
Ik raad u ook aan niet groter dan 25inch te gaan want ik heb de 26inch eronder liggen en hij kantelt nu veel te snel om. Maar dit is nu mijn mening.
2008 Can am outlander 800 max
- Stefmeister
- Quadfanaat
Ik heb standaard al 26" op mijn outty liggen... (650 xt) dus denk toch dak het zelfde ga houden van diameter...
Tnx voor de reactie...
Greetzzz
Tnx voor de reactie...
Greetzzz
- cyberdrone
- Quadracer
Ikzelf heb geen ervaring met bighorns, maar weet wel veel mensen die ze hebben opliggen, en ik heb er nog geen enkele horen van klagen, zzer goede grip off-road en zeer slijtvast, en ook zeer stevige zijwanden. Het enige wat ik al gehoord heb is dat ze soms moeten uitgelijnd worden bij het plaatsen. Die mudzilla's & mudlights geven naar het schijnt heel veel vibratie boven de 70km/u.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Hi Stefmeister,
Ik rij ook met een outty 650 XT (max)van 2009, mijn originele Carlisle's zijn +/- 50% op.
ik heb pas 1 nieuwe achterband moeten leggen (175€)
Ik heb er ook al over zitten denken maar hoogst waarschijnlijk zullen het ook bighorns worden. (+/- 133€)
Ik heb ook al eens naar Artrax Countrax gekeken (+/- 100€) maar hier vindt ik geen reviews van, iemand ervaring mee?
prijzen heb ik van http://www.quadtuning.nl
quadgroeten
Erik
Ik rij ook met een outty 650 XT (max)van 2009, mijn originele Carlisle's zijn +/- 50% op.
ik heb pas 1 nieuwe achterband moeten leggen (175€)
Ik heb er ook al over zitten denken maar hoogst waarschijnlijk zullen het ook bighorns worden. (+/- 133€)
Ik heb ook al eens naar Artrax Countrax gekeken (+/- 100€) maar hier vindt ik geen reviews van, iemand ervaring mee?
prijzen heb ik van http://www.quadtuning.nl
quadgroeten
Erik
Bighorns zijn inderdaad heel goed maar duur.
Indien je hoofdzakelijk off-road gaat zou ik zeggen Mudlight XL, deze geven natuurlijk meer vibratie daar deze grote klauwen heeft. Prijs van de bighorns (+/- )lijkt mij toch wel wat duur .
Moet eens informeren bij info@flandersquadshop.be
Indien je hoofdzakelijk off-road gaat zou ik zeggen Mudlight XL, deze geven natuurlijk meer vibratie daar deze grote klauwen heeft. Prijs van de bighorns (+/- )lijkt mij toch wel wat duur .
Moet eens informeren bij info@flandersquadshop.be
Artrax niet aan te raden voor straat gebruik veel te recht. (geen radiaal band)
goed en goedkopere alternatief zijn de banden van Duro (powergrip, lijken sprekend op de Bighorn)
voor de 4 slechts 360 euro dacht ik... (heb ze ook besteld voor mijn Quad bij Brabant Quads)
goed en goedkopere alternatief zijn de banden van Duro (powergrip, lijken sprekend op de Bighorn)
voor de 4 slechts 360 euro dacht ik... (heb ze ook besteld voor mijn Quad bij Brabant Quads)
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
- cyberdrone
- Quadracer
Er is ook nog een andere band die blijkbaar wel een radiaal band is, en de gelijke vorm heeft de GBC dirt tamer : http://www.gbcmotorsports.com/products/dirt_tamer.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; maar ik heb geen idee of je die hier kan krijgen ..
Of er is ook nog de itp terracross, blijkbaar ook een redelijk goed bandje .. http://www.itptires.com/utilityatv/terracross.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Of er is ook nog de itp terracross, blijkbaar ook een redelijk goed bandje .. http://www.itptires.com/utilityatv/terracross.html" onclick="window.open(this.href);return false;
GBC heeft inderdaad ook heel goeie banden, maar de prijs is voor achterover te vallen. De bighorn is niet goedkoop maar de GBC is nog 30% duurder.
- cyberdrone
- Quadracer
Hallow, nog 30% duurder ??libie schreef:GBC heeft inderdaad ook heel goeie banden, maar de prijs is voor achterover te vallen. De bighorn is niet goedkoop maar de GBC is nog 30% duurder.
Jep, ik was ook op zoek naar bandjes zoals de mudgear, mudlite en kwam uit op GBC .
180 euro voor een bandje is voor GBC nie abnormaal.
180 euro voor een bandje is voor GBC nie abnormaal.
- Danny
- Quadrider
Ik had ook standaard 26" banden op mijne outlander liggen maar de 26" bighorns zijn veel groter dan de originele 26" banden. En het scheelt best veel hoor.Stefmeister schreef:Ik heb standaard al 26" op mijn outty liggen... (650 xt) dus denk toch dak het zelfde ga houden van diameter...
Tnx voor de reactie...
Greetzzz
De 25" bighorns zijn evengroot dan de 26" banden die er standaard op liggen.
2008 Can am outlander 800 max
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Duro zijn zelfde banden als de artrax ook niet radiaal dus zit geen verschil in muv prijs.PeRReWePS schreef:Artrax niet aan te raden voor straat gebruik veel te recht. (geen radiaal band)
Zelf rij ik ook rond op de Countrax en ben er wel tevree over, heb er nu zo'n 4000km opstaan en profiel is nog voor de helft.
Ja ze zijn stugger als een niet radiaal maar op de weg is dit JUIST fijn want hij rolt amper over in de bochten, maar in het terrein zijn ze stugger ja.
Kwailiteit van duro/artrax maakt helemaal geen verschil,
- raptor350
- Quadracer
kenda bear claw goede prijs-kwaliteits verhouding
90-100 euro per band , bieden naar schijnt zeer veel grip + slijtvast
90-100 euro per band , bieden naar schijnt zeer veel grip + slijtvast
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
- Stefmeister
- Quadfanaat
Voila, de bandjes liggen. Het zijn de ITP Mudlite XTR's geworden... Heb er een 10 km mee gedaan nu, en moet zeggen: WOW
op de weg vallen ze goed mee, maar in de modder.... echt WOW en qua uitzicht idem, lekker agressief!!!
zo gauw ik wat meer heb kunnen testen zal k nog en korte review schrijven hier...
allemaal bedankt voor de reacties
Grtzzzzz
op de weg vallen ze goed mee, maar in de modder.... echt WOW en qua uitzicht idem, lekker agressief!!!
zo gauw ik wat meer heb kunnen testen zal k nog en korte review schrijven hier...
allemaal bedankt voor de reacties
Grtzzzzz