yamaha banshee olieprobleem
yamaha banshee olieprobleem
ik heb een yamaha banshee en elke keer als ik rij dan gooit hij olie van de versnellingsbak via de ontluchting eruit
iemand hier ervaring mee
iemand hier ervaring mee
Re: yamaha banshee olieprobleem
heb je er niet teveel in gedaan?
want dan spuwt hij dat teveel terug uit
want dan spuwt hij dat teveel terug uit
-
- Pro Quadrider
heb ik nog nooit gehad, wss heb je er teveel ingedaan en anders zou ik het niet weten
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
ofwel teveel olie erin gedaan ofwel is de dichting op de krukas aan de koppelingskant slecht.
zal het nog eens goed napeilen voor de zekerheid
en de krukas keering is nieuw heb net het hele blok gereviseerd
nieuwe krukas,zuigers noem maar op
en de krukas keering is nieuw heb net het hele blok gereviseerd
nieuwe krukas,zuigers noem maar op
als het pas gereviseerd is, zou ik toch eventueel een lektest doen.
en kun je mij vertellen hoe ik dat moet doen?
Daarvoor heb je een lektester nodig, die zet luchtdruk op bv. je cilinder.
Als er dan een pakking of dichting is die niet goed meer is, dan neemt de druk af.
Om je dichtingen op de krukas te testen kan je ook zeepsop op de dichtingen smeeren en dan druk erop zetten.
Als je dan zeepbellen uit de dichtingen ziet komen dan dichten ze niet volledig.
Als er dan een pakking of dichting is die niet goed meer is, dan neemt de druk af.
Om je dichtingen op de krukas te testen kan je ook zeepsop op de dichtingen smeeren en dan druk erop zetten.
Als je dan zeepbellen uit de dichtingen ziet komen dan dichten ze niet volledig.