Maar wat is de werktemperatuur van die blokken? Die dingen hebben altijd koeling genoeg.... lijkt me dat de koeling op het land een stuk moeilijker gaat worden?
Hebben ze trouwens een gesloten koelcircuit of open?
bedrijftemperatuur is ongeveer 90 graden!
in een jetski lopen ze met open koeling, water wordt via de jetaandrijving in een fitting gestuwd en komt
zo in de motor en gaat via de uitlaat er weer uit, als je dit systeem dicht zou maken en de uitlaat
niet meer laat koelen , is ook niet meer nodig bij een quad, dan zou het met twee radiateurs een pompje
en miscchien nog een kleine ventilator wel moeten lukken denk ik!
I can't find the pictures anymore but I remember seeing a Banshee with Sea-Doo cylinders on it . . . . . .
They used the Banshee bottom end for the transmission and water pump and had cut the cases to except the Seadoo cylinders. It was a drag quad that ran on methanol with a 46mm MRD fuel injection unit if I remember correctly. . . . . .
Stock Banshees are 350cc's, this cylinder swap brought it up to 800cc !
I can't find the pictures anymore but I remember seeing a Banshee with Sea-Doo cylinders on it . . . . . .
They used the Banshee bottom end for the transmission and water pump and had cut the cases to except the Seadoo cylinders. It was a drag quad that ran on methanol with a 46mm MRD fuel injection unit if I remember correctly. . . . . .
Stock Banshees are 350cc's, this cylinder swap brought it up to 800cc !
Dit is wel niet eventjes een jetskiblok omgooien naar quad, dit is een volledige blok "maken" . Maar alles is mogelijk (toch bijna ) en RESPECT als je zoiets kan bouwen, maar dan is een ombouw van een sneeuwscooter makkelijker en hebt ge gelijk genoeg cc's.
Wild & Wicked Air is for coolin & boostin! Speed doesn't kill, mistakes do!
sneeuwscooter blokje in een quad leggen is in theorie zeker makkelijker ja, maar
probeer maar eens een snowmobile te vinden en als ik er een zou vinden zou ik hem NOOIT
slopen voor een experiment, veel te zonde, snowmobile doet het namelijk ook prima zonder sneeuw!
jetfreak schreef:sneeuwscooter blokje in een quad leggen is in theorie zeker makkelijker ja, maar
probeer maar eens een snowmobile te vinden en als ik er een zou vinden zou ik hem NOOIT
slopen voor een experiment, veel te zonde, snowmobile doet het namelijk ook prima zonder sneeuw!
Dat is natuurlijk ook weer waar
Wild & Wicked Air is for coolin & boostin! Speed doesn't kill, mistakes do!
Ik ben een paar weekends terug naar Mettet SuperBiker weest zien...
Daar reed er een supermotard quad rond met een jetski motor, 800 cc 2-takt
Moet zeggen dat die aardig vooruit ging
800cc blokje ligt er nu ook in mij ski, zijn 2cilinder blokjes die nog tot 950cc opgeboord kunnen worden,
lijkt mij wat te overdreven voor een quad maar zou zeker wel lachen zijn!!
Xlt is een drie cilinder en een beetje groot voor een quad, als een
1200cc dan wel een waterdawg 1200 2cilinder!
Hier een filmpje voor de echte 2takt liefhebbers: