Ik ben nieuw hier, en ik dacht dat jullie dit wel weten: Ik heb even een vraagje over het parkeren van een quad in een parkeervak met blauwe streep: Waar laat ik de parkeerschijf, en moet ik die uberhaupt wel gebruiken? De wet zegt dat een motorvoertuig met méér dan 2 wielen een parkeerschijf moet gebruiken. Motoren hoeven dit dus niet. Iemand een idee?
Vraagje over parkeren
-
Wildcat250
- Toeschouwer

Vraagje over parkeren
Goeiemorgen quad-enthousiastelingen,
Ik ben nieuw hier, en ik dacht dat jullie dit wel weten: Ik heb even een vraagje over het parkeren van een quad in een parkeervak met blauwe streep: Waar laat ik de parkeerschijf, en moet ik die uberhaupt wel gebruiken? De wet zegt dat een motorvoertuig met méér dan 2 wielen een parkeerschijf moet gebruiken. Motoren hoeven dit dus niet. Iemand een idee?
-
Wicked Force
- Quadfanaat

Re: Vraagje over parkeren
Dat vroeg ik mij ook eigenlijk af... Is er iemand die dit weet?
Greetz Wicked Force
//peace to al bboys and bgirls\\
//peace to al bboys and bgirls\\
-
Wildcat250
- Toeschouwer

Ik kom vanmiddag langs het politiebureau, ik wilde het even gaan vragen vanmiddag. Als ik 't weet, weten jullie het ook
Maar als iemand het antwoord al weet, schroom niet 
Ik weet niet van waar jij komt maar in Leuven moeten moto's en quad sinds kort met sms betalen.
Maar voor de rest dacht ik dat quad zoals motos waren.
Maar voor de rest dacht ik dat quad zoals motos waren.
-
Wildcat250
- Toeschouwer

Oké, ik ben even op onderzoek uit gegaan. De resultaten:
- Elke gemeente schijnt weer andere regels te hebben (welkom in Nederland)
- Motorvoertuigen met méér dan twee wielen moeten een parkeerschijf gebruiken
- Dat betekent ook dat wij quadrijders gebruik moeten maken van de normale (auto)parkeervakken (motoren hoeven dit niet)
In principe is het zo dat als jij in een parkeervak met blauwe streep parkeert, jij een parkeerschijf (en evt een bonnetje) zichtbaar moet aanbrengen op de quad. Doe je dit niet, dan loop je het risico een prent te ontvangen. Je moet dus je parkeerschijf en je bonnetje op de quad leggen.
Wat als het dan natregent? Politieagent: "Het klinkt lullig, maar officieel is dat dan jouw probleem. Je kunt ook een parkeerschijf kopen die tegen water kan." En wat als 'ie eraf waait? Politieagent: "Ook dat is dan jouw probleem. Maar gezien het aantal keer dat wij een foutgeparkeerde quad tegenkomen, is de kans klein dat je een boete krijgt." Als je kunt aantonen dat je parkeerschijf eraf gewaaid is, zo zegt de agent, dan kunnen we dit wel door de vingers zien. Politieagent: "De tweede keer niet!"
Waar laat je dan je parkeerschijf? Bij sommige gemeenten kun je een soort hoesje ophalen, die je op je quad kan plakken (oorspronkelijk bedoeld voor motoren). Daar kun je je papieren in stoppen. Ook is er een bord van plexiglas ofzo, waar je alles tussen stopt. Daar zit dan weer een slot op tegen grijpgrage vingers (of de wind natuurlijk).
Gelukkig was ik niet van plan veel te gaan parkeren achter een blauwe streep
TIP: voor details die van jouw voor toepassing zijn, vraag het na bij je eigen gemeente of regiopolitie. Deze informatie heb ik van de politie Zwolle, politie Ommen en gemeente Ommen.
- Elke gemeente schijnt weer andere regels te hebben (welkom in Nederland)
- Motorvoertuigen met méér dan twee wielen moeten een parkeerschijf gebruiken
- Dat betekent ook dat wij quadrijders gebruik moeten maken van de normale (auto)parkeervakken (motoren hoeven dit niet)
In principe is het zo dat als jij in een parkeervak met blauwe streep parkeert, jij een parkeerschijf (en evt een bonnetje) zichtbaar moet aanbrengen op de quad. Doe je dit niet, dan loop je het risico een prent te ontvangen. Je moet dus je parkeerschijf en je bonnetje op de quad leggen.
Wat als het dan natregent? Politieagent: "Het klinkt lullig, maar officieel is dat dan jouw probleem. Je kunt ook een parkeerschijf kopen die tegen water kan." En wat als 'ie eraf waait? Politieagent: "Ook dat is dan jouw probleem. Maar gezien het aantal keer dat wij een foutgeparkeerde quad tegenkomen, is de kans klein dat je een boete krijgt." Als je kunt aantonen dat je parkeerschijf eraf gewaaid is, zo zegt de agent, dan kunnen we dit wel door de vingers zien. Politieagent: "De tweede keer niet!"
Waar laat je dan je parkeerschijf? Bij sommige gemeenten kun je een soort hoesje ophalen, die je op je quad kan plakken (oorspronkelijk bedoeld voor motoren). Daar kun je je papieren in stoppen. Ook is er een bord van plexiglas ofzo, waar je alles tussen stopt. Daar zit dan weer een slot op tegen grijpgrage vingers (of de wind natuurlijk).
Gelukkig was ik niet van plan veel te gaan parkeren achter een blauwe streep
TIP: voor details die van jouw voor toepassing zijn, vraag het na bij je eigen gemeente of regiopolitie. Deze informatie heb ik van de politie Zwolle, politie Ommen en gemeente Ommen.
Muah dr valt denk ik wel iets op te maken voorop ergens op de quad (bij het 'dashboard').
Een hoesje of iets met een slotje of iets er aan, met daarin een parkeerschijf of een bonnetje
Een hoesje of iets met een slotje of iets er aan, met daarin een parkeerschijf of een bonnetje
-
Wildcat250
- Toeschouwer

Inderdaad, in mijn geval (ik heb 'n utilityquad) kan ik simpel genoeg zo'n ding van plexiglas onder de bagage-rekken monteren.Bartr schreef:Muah dr valt denk ik wel iets op te maken voorop ergens op de quad (bij het 'dashboard').
ik zette mijn quad altijd op de stoep voor de zaak/winkel/bedrijf waar ik moest zijn aan de lantaarn paal die het dichtste bij stond
nooit geen problemen mee gehad (centrum eindhoven=veel controle door de blauwe)
nooit geen problemen mee gehad (centrum eindhoven=veel controle door de blauwe)
2017 raptor 700 SE