Probleempjes met Bashan 200s-7
- Bashan crosser
- Toeschouwer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 19:43
Probleempjes met Bashan 200s-7
Hallo,
Ik heb in de kerstvakantie een Bashan 200cc gekocht, en ben nu al aardig wat probleempjes tegen gekomen.
Hier de problemen + oplossingen:
Speling op het stuur
Speling op wielen
Quad wil niet meer starten
Schroefjes kwijt
Olie vervangen
Speling op het stuur:
Bij mijn bashan kon je het stuur naar links en rechts sturen zonder dat de wielen draaiden.
Ik zag bij de stuurkogels, dat er speling op zat. Hoe is dat te verhelpen?
Nadat ik de stuurstang eraf heb gehaald, heb ik de stuurkogels los gehaald. Die kun je openmaken door de splitpen er uit te halen en de schroef die er boven opzit eruit te draaien. Je ziet dan een soort wit plastic plaatje. Die moet je eruit halen. Je ziet dan de stuurkogel zitten waar helemaal geen vet in zit!! Nu moet je er wat vet op de kogel doen, het platte schroefje er weer goed, aardig strak(zat namelijk niet zo vast), op doen, splitpen erdoor heen en klaar is kees! En zo doe je alle stuurkogels. Het resultaat is erg goed.(tenminste, als je het goed doet)
Speling op de wielen
Na een tijdje rijden zat er iets speling op de wielen. Wat moet je doen? Simpelweg de wielmoeren aandraaien en je bent klaar.
Als de speling bij de voorwielen niet over gaat, zullen waarschijnlijk de lagers kapot zijn.
Quad wil niet meer starten
Nadat ik mijn quad een keer had schoongemaakt met de hogedrukspuit, wilde de bashan niet meer starten. Ik had alle elektrische bedrading nagekeken, daar zat het niet in. Toen heb ik de benzineslang nagekeken of hij wel benzine kreeg, en dat was ook in orde. Ik heb toen de bougie eruitgehaald, en wat bleek, de bougie was niet vet. Dat is dus een teken dat hij geen benzine krijgt. Ik heb de carburateur er toen afgehaald en daarna losgehaald. Wat bleek nou, er zat geen benzine in maar water!! Bij het schoonmaken is er water in de luchtfilter gekomen en met het starten heeft de carburateur het aangezogen. Gelukkig zat er bij mij geen water in de cilinder. Let dus goed op met schoonmaken, dek voor de zekerheid het luchtfilter af met een plastic zak.
Schroefjes kwijt
Na een tijdje rijden was ik wat schroeven kwijt. Door het trillen van de quad trillen de schroeven er zo uit! Trek dus alle schroeven en moertjes in het begin goed na!
Olie vervangen
Als je met je Bashan de eerste 100km erop hebt zitten, moet je gelijk de olie vervangen. Er zit namelijk inrij olie in. Die moet na 100km vervangen worden door gewone olie. Er moet 4takt 10W40 olie in. Je zult merken dat de quad daarna erg mooi loopt.
Ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben met wat enkele probleempjes. Heb je nog meer problemen ontdekt, plaats dan een berichtje.
Groeten Joris
Ik heb in de kerstvakantie een Bashan 200cc gekocht, en ben nu al aardig wat probleempjes tegen gekomen.
Hier de problemen + oplossingen:
Speling op het stuur
Speling op wielen
Quad wil niet meer starten
Schroefjes kwijt
Olie vervangen
Speling op het stuur:
Bij mijn bashan kon je het stuur naar links en rechts sturen zonder dat de wielen draaiden.
Ik zag bij de stuurkogels, dat er speling op zat. Hoe is dat te verhelpen?
Nadat ik de stuurstang eraf heb gehaald, heb ik de stuurkogels los gehaald. Die kun je openmaken door de splitpen er uit te halen en de schroef die er boven opzit eruit te draaien. Je ziet dan een soort wit plastic plaatje. Die moet je eruit halen. Je ziet dan de stuurkogel zitten waar helemaal geen vet in zit!! Nu moet je er wat vet op de kogel doen, het platte schroefje er weer goed, aardig strak(zat namelijk niet zo vast), op doen, splitpen erdoor heen en klaar is kees! En zo doe je alle stuurkogels. Het resultaat is erg goed.(tenminste, als je het goed doet)
Speling op de wielen
Na een tijdje rijden zat er iets speling op de wielen. Wat moet je doen? Simpelweg de wielmoeren aandraaien en je bent klaar.
Als de speling bij de voorwielen niet over gaat, zullen waarschijnlijk de lagers kapot zijn.
Quad wil niet meer starten
Nadat ik mijn quad een keer had schoongemaakt met de hogedrukspuit, wilde de bashan niet meer starten. Ik had alle elektrische bedrading nagekeken, daar zat het niet in. Toen heb ik de benzineslang nagekeken of hij wel benzine kreeg, en dat was ook in orde. Ik heb toen de bougie eruitgehaald, en wat bleek, de bougie was niet vet. Dat is dus een teken dat hij geen benzine krijgt. Ik heb de carburateur er toen afgehaald en daarna losgehaald. Wat bleek nou, er zat geen benzine in maar water!! Bij het schoonmaken is er water in de luchtfilter gekomen en met het starten heeft de carburateur het aangezogen. Gelukkig zat er bij mij geen water in de cilinder. Let dus goed op met schoonmaken, dek voor de zekerheid het luchtfilter af met een plastic zak.
Schroefjes kwijt
Na een tijdje rijden was ik wat schroeven kwijt. Door het trillen van de quad trillen de schroeven er zo uit! Trek dus alle schroeven en moertjes in het begin goed na!
Olie vervangen
Als je met je Bashan de eerste 100km erop hebt zitten, moet je gelijk de olie vervangen. Er zit namelijk inrij olie in. Die moet na 100km vervangen worden door gewone olie. Er moet 4takt 10W40 olie in. Je zult merken dat de quad daarna erg mooi loopt.
Ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben met wat enkele probleempjes. Heb je nog meer problemen ontdekt, plaats dan een berichtje.
Groeten Joris
Re: Probleempjes met Bashan 200s-7
tof dat je deze oplossingen deelt met andere forumgebruikers,
Minder tof is dat het keer op keer weer hetzelfde blijkt te zijn met die bashans, ze blijven dezelfde problemen vertonen en het lijkt alsof er vanuit fabriek gewoon niets aan gedaan wordt om dit te voorkomen...
Minder tof is dat het keer op keer weer hetzelfde blijkt te zijn met die bashans, ze blijven dezelfde problemen vertonen en het lijkt alsof er vanuit fabriek gewoon niets aan gedaan wordt om dit te voorkomen...
-
- Toeschouwer
- Berichten: 2
- Lid geworden op: di 14 jul, 2009 16:19
Re: Probleempjes met Bashan 200s-7
hallo
mijn bashan heeft een probleem telkens als ik het contakt aanzet en hem wil starten valt mijn display weg gister kon ik er nog mee rijden maar vandaag gaat mijn display amper aan ook toen ik gister reed en ik mijn licht aan zetten ging mijn display uit ik heb de accu al na laten meten en ze zijde dat hy goed was gaf 13,14 aan en dat was ged weet iemand wat het kan zijn
mijn bashan heeft een probleem telkens als ik het contakt aanzet en hem wil starten valt mijn display weg gister kon ik er nog mee rijden maar vandaag gaat mijn display amper aan ook toen ik gister reed en ik mijn licht aan zetten ging mijn display uit ik heb de accu al na laten meten en ze zijde dat hy goed was gaf 13,14 aan en dat was ged weet iemand wat het kan zijn
Re: Probleempjes met Bashan 200s-7
Kijk alle stekker verbindingen eens na. Bij mij was het de stekker aan de cdi waardoor de display weg viel en de quad slecht reed.
Voor verdere info check wwww.chinaquad.nl . Daar word je ook niet afgezeken omdat je een chineesje rijdt
Voor verdere info check wwww.chinaquad.nl . Daar word je ook niet afgezeken omdat je een chineesje rijdt
-
- Quadfanaat
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 27 aug, 2008 20:01
Re: Probleempjes met Bashan 200s-7
Bij de mijne was het contactslot kapot.Deze had slecht kontact voor het elektrische gedeelte.Dus hij starte wel maar ook het display viel weg.
Mvg:
Martijn
Mvg:
Martijn
Re: Probleempjes met Bashan 200s-7
Afegezeken waar slaat dat dan op iedereen weet dat je bij een chineesje problemen gaat krijgen, het forum staat er vol van en dan wordt dat meteen afzeiken genoemdblackjack schreef:Kijk alle stekker verbindingen eens na. Bij mij was het de stekker aan de cdi waardoor de display weg viel en de quad slecht reed.
Voor verdere info check wwww.chinaquad.nl . Daar word je ook niet afgezeken omdat je een chineesje rijdt
het is toch te gek voor woorden wat je binne korte tijd al allemaal moet doen bijn zon chinaquadje, en dan de verhalen van geen garantie etc etc
bezint eer ge begint
en wie zich brand moet op de blaren zitten...
Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK
http://www.swracing.nl
Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets
Kijk ook eens bij
www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
- hardcorechaam
- Quadracer
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
- Locatie: Chaam
- Contacteer:
Re: Probleempjes met Bashan 200s-7
voor iemand die van sleutelen houdt is het een uitkomst hoor en omdat alles wel is kapot gaat kun je alles aan je eigen smaak aanpassen
Re: Probleempjes met Bashan 200s-7
Klopt ook dat is waar, zo hoef je je nooit te vervelen en kan je je quad helemaal naar wens aanpassen
mooie opmerking
mooie opmerking
Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK
http://www.swracing.nl
Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets
Kijk ook eens bij
www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
Re: Probleempjes met Bashan 200s-7
het mag aan mij liggen, maar volgens mij zijn alle onderwerpen onder item werkplaats, toch PROBLEMEN met GEEN chineesjes dussssssss........... en volgens mij kosten die GEEN chineesjes toch ook veeeeeeelee malen meer dan die chineesjes. en volgens mij zijn het over het algemeen kleinigheden bij die chineesjes , die eenvoudig te verhelpen zijn voor weinig geld. en omdat die chineesjes zoveel minder kosten is dat helemaal geen probleem!!!!!! want na een paar eenvoudige aanpassingen heb je dan een mooie quad voor relatief heeeel weinig geld!!!!!!!!! en niet zo'n saai geval die duizenden euro's kost en qua reparaties ook nog eens veel duurder zijn. en dan dat gezeik over dat je niet aan onderdelen kan komen voor die chineesjes nou, hoeveel willen jullie er hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!hardcorechaam schreef:voor iemand die van sleutelen houdt is het een uitkomst hoor en omdat alles wel is kapot gaat kun je alles aan je eigen smaak aanpassen
Re: Probleempjes met Bashan 200s-7
Was die opmerking nou nodig? Op deze manier hou je die discussie zelf in stand en loop je Joris zijn topic te verpesten. Zijn startpost had van mij wel een stickie mogen worden maar gaat nu weer de bekende kant op...blackjack schreef:Voor verdere info check wwww.chinaquad.nl . Daar word je ook niet afgezeken omdat je een chineesje rijdt
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Probleempjes met Bashan 200s-7
Dat vraag ik me op dit forum vaak genoeg af als er iemand wat over een chineesje vraagt. Dan krijg je
ook vaak niet relevante opmerkingen. Misschien was deze opmerking van mij niet nodig. Maar vraag je af waarom zo'n opmerking wordt geplaatst.....
ook vaak niet relevante opmerkingen. Misschien was deze opmerking van mij niet nodig. Maar vraag je af waarom zo'n opmerking wordt geplaatst.....
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Probleempjes met Bashan 200s-7
nou sorry hoor, maar er is een tijdje geweest dat er inderdaad allemaal lullig gedaan werd over chineesjes maar daar hebben we toch echt een stokje voor gestoken en hard tegen opgetreden.
het is sindsdien lekker rustig en de vragen worden gewoon normaal beantwoordt.
dus houd a.u.b het negatieve commentaar voortaan voor u.
u kunt altijd nog naar chinaquads als u dit forum niet aanstaat.
lees eerst dit maar eens en dan verder praten,
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 16&t=28910
pls. back ontopic.
het is sindsdien lekker rustig en de vragen worden gewoon normaal beantwoordt.
dus houd a.u.b het negatieve commentaar voortaan voor u.
u kunt altijd nog naar chinaquads als u dit forum niet aanstaat.
lees eerst dit maar eens en dan verder praten,
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 16&t=28910
pls. back ontopic.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: Probleempjes met Bashan 200s-7
Hallo allemaal ,
Nu ik ben eigenlijk met deze geweldige hobby begonnen een 3 tal jaar geleden ,en wel met een bashan 200 ,gewoon omdat het zoals men weet een goedkoop alternatief is.
Maar ik zeg wel alternatief ,daarmee bedoel ik dat ik niet veel minder plezier heb gehad dan ik nu beleef ,zij het wel dat ik nu met een kingquad 700 4x4 rijdt.(als je daarvoor bent hé)
Maar buiten de topsnelheid en het gekende 4x4 gevoel is er écht wel veel plezier te beleven met die machientjes.
Ik heb namelijk die bashan nieuw gekocht voor 1600 euro met één jaar garantie en na 1 jaar weer verkocht voor exact dezelfde prijs , en het enige wat ik heb moeten doen is de achterbrug verstevigen.
De digitale snelheidsmeter heb ik in garantie kunnen laten vervangen door een nieuwe,dus ik heb er echt geen kwaad woord voor over.
Daarna ben ik overgestapt op kymco kxr 250 en de mxu 250(de tussenin quad)ook fantastische machientjes voor hun geld waarvan ik nog steeds één heb voor mijn vrouw.
En dan nu een kingquad ,dus ik heb de ladder helemaal beklommen en ben blij dat ik onderaan ben kunnen beginnen want drie jaar geleden kon ik mij dat ook niet zomaar permitteren,en ben blij dat ik mijn rij-ervaring heb kunnen opdoen van licht naar zwaar zonder direkt mijn nek te breken met de veel zwaardere monsters(zoals er zovelen zijn).
Ik wou mijn verhaal even kwijt want ik vond ook wel dat het er begon over te gaan met de commentaren maar ben blij dat iedereen nu weer aan één zeel trekt want geloof mij we hebben dat nodig om onze hobby te beschermen.
Ik ben namelijk één van de 19 aangeslagenen in Lummen laatstleden en weet dat elke quad licht of zwaar gelijk wordt behandeld voor de wet dus waarom niet hier opt forum.
Greetz Kwatter
Nu ik ben eigenlijk met deze geweldige hobby begonnen een 3 tal jaar geleden ,en wel met een bashan 200 ,gewoon omdat het zoals men weet een goedkoop alternatief is.
Maar ik zeg wel alternatief ,daarmee bedoel ik dat ik niet veel minder plezier heb gehad dan ik nu beleef ,zij het wel dat ik nu met een kingquad 700 4x4 rijdt.(als je daarvoor bent hé)
Maar buiten de topsnelheid en het gekende 4x4 gevoel is er écht wel veel plezier te beleven met die machientjes.
Ik heb namelijk die bashan nieuw gekocht voor 1600 euro met één jaar garantie en na 1 jaar weer verkocht voor exact dezelfde prijs , en het enige wat ik heb moeten doen is de achterbrug verstevigen.
De digitale snelheidsmeter heb ik in garantie kunnen laten vervangen door een nieuwe,dus ik heb er echt geen kwaad woord voor over.
Daarna ben ik overgestapt op kymco kxr 250 en de mxu 250(de tussenin quad)ook fantastische machientjes voor hun geld waarvan ik nog steeds één heb voor mijn vrouw.
En dan nu een kingquad ,dus ik heb de ladder helemaal beklommen en ben blij dat ik onderaan ben kunnen beginnen want drie jaar geleden kon ik mij dat ook niet zomaar permitteren,en ben blij dat ik mijn rij-ervaring heb kunnen opdoen van licht naar zwaar zonder direkt mijn nek te breken met de veel zwaardere monsters(zoals er zovelen zijn).
Ik wou mijn verhaal even kwijt want ik vond ook wel dat het er begon over te gaan met de commentaren maar ben blij dat iedereen nu weer aan één zeel trekt want geloof mij we hebben dat nodig om onze hobby te beschermen.
Ik ben namelijk één van de 19 aangeslagenen in Lummen laatstleden en weet dat elke quad licht of zwaar gelijk wordt behandeld voor de wet dus waarom niet hier opt forum.
Greetz Kwatter
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Probleempjes met Bashan 200s-7
exact!
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
- hardcorechaam
- Quadracer
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
- Locatie: Chaam
- Contacteer:
Re: Probleempjes met Bashan 200s-7
precies!