quad breder ?
quad breder ?
meeste van jullie weten dat al:
sommige velgen zijn "offset" dwz dat het hart van de velg niet in het midden zit.
zo kun je bijvorbeeld bij een blaster de voorwielen omdraaien, zo ben je ineens 4 cm per kant breder (=stabieler), trouwens bij heel veel quads!
dit geeft wel wat extra "stress" op je spindel-as en je vering zakt sneller door.
maar is wel goedkoper dan spacers !!!!!!
mark
sommige velgen zijn "offset" dwz dat het hart van de velg niet in het midden zit.
zo kun je bijvorbeeld bij een blaster de voorwielen omdraaien, zo ben je ineens 4 cm per kant breder (=stabieler), trouwens bij heel veel quads!
dit geeft wel wat extra "stress" op je spindel-as en je vering zakt sneller door.
maar is wel goedkoper dan spacers !!!!!!
mark
Inderdaad, had dat bij mn Blaster ook. Alleen bij de meeste quads met hydraulische remmen gaat dat niet zonder meer omdat dan je ventiel de remschijf raakt. Dit kan wel maar dan moet je de band eraf halen, een gat in de velg boren aan de andere kant, en het gat waar eerst de ventiel zat dichtstoppen.
Het helpt wel enorm bij de stabiliteit, maar andere armen zijn beter omdat je het kantelpunt verlegt als je de velg omdraait, dus spoort hij minder goed.
Het helpt wel enorm bij de stabiliteit, maar andere armen zijn beter omdat je het kantelpunt verlegt als je de velg omdraait, dus spoort hij minder goed.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadrunner
-
- Quadrunner
-
- Quadrunner