Een paar vragen IVM een quad.
Een paar vragen IVM een quad.
Ik en van plan om een quad te kopen voor mee te gaan off roaden en dagelijks mee te rijden.
Maar ik zou nog graag een paar dingen willen weten.
Welke quad zou ik dan best kopen? Ik had gedacht aan een Yamaha Grizzly 700, en is dit een goede quad om dagelijks mee te rijden?
En kan ik hiermee rijden met mijn rijbewijs B?
En hoeveel verbruikt een quad in het dagelijks verkeer?
Hoeveel kost dit ongeveer aan taks en verzekering?
Maar ik zou nog graag een paar dingen willen weten.
Welke quad zou ik dan best kopen? Ik had gedacht aan een Yamaha Grizzly 700, en is dit een goede quad om dagelijks mee te rijden?
En kan ik hiermee rijden met mijn rijbewijs B?
En hoeveel verbruikt een quad in het dagelijks verkeer?
Hoeveel kost dit ongeveer aan taks en verzekering?
Re: Een paar vragen IVM een quad.
Zo'n grizzly is inderdaad goed voor offroad te rijden,naar wat ik hier lees en hoor.
Verbruik hangt af van chauffeur(sportief of cruisen)das zoals met een wagen rijden
Maar niet veel meer dan een benzineslurpende auto,ik zelf een 7a8 liter.
Taks:ik heb juist die van mij in de bus gekregen .Inverkeerstelling 61,50€ en 50€verkeersbelasting.Verzekering om en bijde 250€(hangt natuurlijk af van u statuus als bestuurder,leeftijd enz)voor nen raptor 700
Plus nen tip:als ge hem gebruikt voor naar het werk te rijden kunt ge het aftrekken van de belastingen min uw privekm dat ge er meerijdt natuurlijk.
Ikhoop dat ik wat geholpen heb
Verbruik hangt af van chauffeur(sportief of cruisen)das zoals met een wagen rijden
Maar niet veel meer dan een benzineslurpende auto,ik zelf een 7a8 liter.
Taks:ik heb juist die van mij in de bus gekregen .Inverkeerstelling 61,50€ en 50€verkeersbelasting.Verzekering om en bijde 250€(hangt natuurlijk af van u statuus als bestuurder,leeftijd enz)voor nen raptor 700
Plus nen tip:als ge hem gebruikt voor naar het werk te rijden kunt ge het aftrekken van de belastingen min uw privekm dat ge er meerijdt natuurlijk.
Ikhoop dat ik wat geholpen heb
low and fast
-
- Toeschouwer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: do 31 jan, 2008 17:15
- Locatie: Doorn NL.
Re: Een paar vragen IVM een quad.
Volgens mij zijn een grizzely en een raptor niet met elkaar te vergelijken.
Zowel het verbruik als verzekering/wegenbelasting.
eric
Zowel het verbruik als verzekering/wegenbelasting.
eric
- quadgirl82
- Quadrider
- Berichten: 314
- Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
- Locatie: Puurs (Breendonk)
Re: Een paar vragen IVM een quad.
En waarom denk je dat? Want als ik de taksen en verzekering van mijne 350 en mijne man zijne 700 vergelijk gaat het telkens maar om een vershil van een paar euro's, voor de taksen zelfs nog niet.
Ik (Yamaha 350) betaal aan taksen 49.63€ en mijne man (Yamaha 700) betaalt 49.37€.
Ik (Yamaha 350) betaal aan taksen 49.63€ en mijne man (Yamaha 700) betaalt 49.37€.
My Raptor and me, love at first sight.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: do 31 jan, 2008 17:15
- Locatie: Doorn NL.
Re: Een paar vragen IVM een quad.
Ten eerste is de grizzely 700 zwaarder (+/- 300 kg) dan een raptor 700 (+/- 185 kg).
Cardan aandrijving heeft meer weerstand dan een ketting aandrijving dus loopt duurder.
En in de verzekering is een raptor duurder omdat het een racertje is.(+/- 110 km/u tegenover +/- 160 km/u).
En de banden van de grizzely zijn ook groffer en dat is ook niet bevordelijk voor het benzine verbruik.
En welke 2 quads berijden jullie ??? Quadgirl82
Dat is wat ik ervan denk.
Eric
Cardan aandrijving heeft meer weerstand dan een ketting aandrijving dus loopt duurder.
En in de verzekering is een raptor duurder omdat het een racertje is.(+/- 110 km/u tegenover +/- 160 km/u).
En de banden van de grizzely zijn ook groffer en dat is ook niet bevordelijk voor het benzine verbruik.
En welke 2 quads berijden jullie ??? Quadgirl82
Dat is wat ik ervan denk.
Eric
-
- Quadrunner
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
Re: Een paar vragen IVM een quad.
eric, er is een verschil tussen belgie en nederland hé. Een raptor die 160 rijd ???
Re: Een paar vragen IVM een quad.
idd en een grizzly die 110 rijdtcyclonedriver schreef:eric, er is een verschil tussen belgie en nederland hé. Een raptor die 160 rijd ???
haha iig rijden ze standaard 103 dacht ik
Mijn extra grote KittyCat
-
- Toeschouwer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: do 31 jan, 2008 17:15
- Locatie: Doorn NL.
Re: Een paar vragen IVM een quad.
Het waren maar schattingen maar hoe hard loopt zo'n raptor 700 dan????
Laat maar lezen hoe hard ie dan loopt heren!!!!!!
De grizzely loopt dus 103 km/u.
Eric
Laat maar lezen hoe hard ie dan loopt heren!!!!!!
De grizzely loopt dus 103 km/u.
Eric
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
Re: Een paar vragen IVM een quad.
de rappy zal wel een 130 140 kmh lopen
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Re: Een paar vragen IVM een quad.
ligt eraan welk jaartal ej raptor is de 2009 is redelijk sloom op top tegenover de andere jaren ik geloof dat de 2007 het hardst ging
Mijn extra grote KittyCat
-
- Toeschouwer
- Berichten: 30
- Lid geworden op: do 27 nov, 2008 20:25
Re: Een paar vragen IVM een quad.
Het gaat over de Suzuki LTZ 400
Wat is het verbruik ervan als je gewoontjes rijdt.
En kosten voor verzekering en taks ( 2personen)
dank u
Wat is het verbruik ervan als je gewoontjes rijdt.
En kosten voor verzekering en taks ( 2personen)
dank u
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Een paar vragen IVM een quad.
normaal zit een rappie gemiddeld tussen 120/140 km/u
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: Een paar vragen IVM een quad.
En ik heb een suzuki kingquad 700 en die loopt 120 zonder eraan te prutsen en ik betaal 189 euro verzekering en wat betreft de baanligging heb ik helemaal geen last van door de onafhankelijke ophanging en ik dacht dat het bij de grizzly hetzelfde was.
Greetz Kwatter
Greetz Kwatter
-
- Quadrunner
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
Re: Een paar vragen IVM een quad.
om bochten te nemen is een onafhankelijke ophanging minder goed, tenzij je een torsiebaar hebt zoals bij kymco.kwatter schreef:En ik heb een suzuki kingquad 700 en die loopt 120 zonder eraan te prutsen en ik betaal 189 euro verzekering en wat betreft de baanligging heb ik helemaal geen last van door de onafhankelijke ophanging en ik dacht dat het bij de grizzly hetzelfde was.
Greetz Kwatter
Re: Een paar vragen IVM een quad.
Elk wiel is afzonderlijk aangedreven en zorgt voor een veel kortere draai zonder enige moeite want bij een vaste as achteraan wordt je vooruit geduwd omdat de twee achterste wielen hetzelfde aantal toeren doen hoe hard of hoe traag je ook rijdt,waarmee ik hier zeker geen nieuwe topic wil starten over wat nu het beste is he 4x4 of cross ieder moet rijden op wat hij het best aanvoelt.
Greetz
Greetz