Kwatter, no offense, maar dit klopt niet, onafhankelijk of niet, de wielen worden aangedreven door een haakse overbrenging, niet door een differentieel zoals bij een auto.kwatter schreef:Elk wiel is afzonderlijk aangedreven en zorgt voor een veel kortere draai zonder enige moeite want bij een vaste as achteraan wordt je vooruit geduwd omdat de twee achterste wielen hetzelfde aantal toeren doen hoe hard of hoe traag je ook rijdt,waarmee ik hier zeker geen nieuwe topic wil starten over wat nu het beste is he 4x4 of cross ieder moet rijden op wat hij het best aanvoelt.
Greetz
Een paar vragen IVM een quad.
-
- Quadrunner
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
Re: Een paar vragen IVM een quad.
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Een paar vragen IVM een quad.
ben ik niet helemaal mee eens want bijv. sommige atv,s hebben toch echt zelfs een limited slip diff.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quadrunner
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
Re: Een paar vragen IVM een quad.
dat zijn uitzonderingen en ik denk dat er niet zoveel zijn die op deze manier aangedreven zijn.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 30
- Lid geworden op: do 27 nov, 2008 20:25
Re: Een paar vragen IVM een quad.
Het gaat over de Suzuki LTZ 400
Wat is het verbruik ervan als je gewoontjes rijdt.
En kosten voor verzekering en taks ( 2personen)
dank u
Wat is het verbruik ervan als je gewoontjes rijdt.
En kosten voor verzekering en taks ( 2personen)
dank u
-
- Toeschouwer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: do 31 jan, 2008 17:15
- Locatie: Doorn NL.
Re: Een paar vragen IVM een quad.
ik dacht dat de meeste 4X4 atv's een mechanische inschakelbare sper hadden in de vooras
die dan 100% spert??????
Eric
die dan 100% spert??????
Eric
-
- Toeschouwer
- Berichten: 30
- Lid geworden op: do 27 nov, 2008 20:25
Re: Een paar vragen IVM een quad.
Hallo
ik heb een vraagje, ik heb een mooie occasie ltz 400 van 2005 op internet zien staan voor 3500 euro
Ik was curieus naar de km, maar hij had geen kmteller. Is er iets aan wat je kan zien of hij al redelijk gereden heeft ofzo?
Zodat hij me niet iets kan wijsmaken?
grtz
ik heb een vraagje, ik heb een mooie occasie ltz 400 van 2005 op internet zien staan voor 3500 euro
Ik was curieus naar de km, maar hij had geen kmteller. Is er iets aan wat je kan zien of hij al redelijk gereden heeft ofzo?
Zodat hij me niet iets kan wijsmaken?
grtz
Re: Een paar vragen IVM een quad.
awel ik kan de 4 maal 4 rijders toch een beetje gelijk geven.het is te zien wa je wil.Ik ga je zeggen ik kom van ne raptor 660 en kan je vertellen als je alleen gaat rijden en je rijdt je vast dan heb je een probleem.Ik rij nu met ne utility en ik moe zeggen!!!HIER KOMT GENE KETTING AANGEDREVEN KOFFIEMOLEN MEER OP MIJNE HOF!echt het verschil is groot en even sportief.
groetjes!
groetjes!
Re: Een paar vragen IVM een quad.
Daar kan ik mij helemaal mee verzoenen hier ook geen ketting meer ,maar ik blijf erbij ieder rijdt met wat hem het best ligt.
Sommigen vinden een 4x4 sloom en tam maar ik heb nog geen moment gedacht aan terug naar een cross kopen.
Zoals je zegt marteijn even sportief en ik voel er mij veel vaster en veiliger op dan op mijn ex crosssss-en.
Hey tjeuten dude ,mijne maat verkoopt ook zijn ltz en die heeft echt weinig gelopen,hij verkoopt hem wegens aankopen bouwgrond of zoiets maar stuur eens een bericht naar zipcode hier opt forum ,zijn quad is nog maar één jaar oud en is echt een coole quad,met redelijk wat opties en ik dacht niet te duur.
Greetz Kwatter
Sommigen vinden een 4x4 sloom en tam maar ik heb nog geen moment gedacht aan terug naar een cross kopen.
Zoals je zegt marteijn even sportief en ik voel er mij veel vaster en veiliger op dan op mijn ex crosssss-en.
Hey tjeuten dude ,mijne maat verkoopt ook zijn ltz en die heeft echt weinig gelopen,hij verkoopt hem wegens aankopen bouwgrond of zoiets maar stuur eens een bericht naar zipcode hier opt forum ,zijn quad is nog maar één jaar oud en is echt een coole quad,met redelijk wat opties en ik dacht niet te duur.
Greetz Kwatter
-
- Toeschouwer
- Berichten: 30
- Lid geworden op: do 27 nov, 2008 20:25
Re: Een paar vragen IVM een quad.
kwatter schreef:Daar kan ik mij helemaal mee verzoenen hier ook geen ketting meer ,maar ik blijf erbij ieder rijdt met wat hem het best ligt.
Sommigen vinden een 4x4 sloom en tam maar ik heb nog geen moment gedacht aan terug naar een cross kopen.
Zoals je zegt marteijn even sportief en ik voel er mij veel vaster en veiliger op dan op mijn ex crosssss-en.
Hey tjeuten dude ,mijne maat verkoopt ook zijn ltz en die heeft echt weinig gelopen,hij verkoopt hem wegens aankopen bouwgrond of zoiets maar stuur eens een bericht naar zipcode hier opt forum ,zijn quad is nog maar één jaar oud en is echt een coole quad,met redelijk wat opties en ik dacht niet te duur.
Greetz Kwatter
Waar kan ik die zipcode vinden?
Re: Een paar vragen IVM een quad.
in de lijst van de leden bovenaan rechts in de balk van het gebruikerspaneel.
Anders neem ik effe kontakt met hem op.
Laat ik u iets weten.
Greetz Kwatter
Anders neem ik effe kontakt met hem op.
Laat ik u iets weten.
Greetz Kwatter
Re: Een paar vragen IVM een quad.
Ik vind een utility echt niet zo sportief als een sportquad.
Een utility is erg log en lijkt heel erg rechtdoor te gaan als je gas geeft in een bocht, ook kun je niet zo goed hangen in de bochten. Ook springen gaat lastiger en schakelen geeft toch een sportiever gevoel...
Een utility is erg log en lijkt heel erg rechtdoor te gaan als je gas geeft in een bocht, ook kun je niet zo goed hangen in de bochten. Ook springen gaat lastiger en schakelen geeft toch een sportiever gevoel...
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Re: Een paar vragen IVM een quad.
100% met boncari eens
ik heb het allebij gehad eerst 4x4 nu een sportquad en op een 4x4 rijd je echt niet sportief tegenover een sportquad en ja ik sprong er ook gewoon mee
op een 4x4 quad kan iedereen rijden en op een sportquad eist wat meer ervaring/skills
ik heb het allebij gehad eerst 4x4 nu een sportquad en op een 4x4 rijd je echt niet sportief tegenover een sportquad en ja ik sprong er ook gewoon mee
op een 4x4 quad kan iedereen rijden en op een sportquad eist wat meer ervaring/skills
Mijn extra grote KittyCat
Re: Een paar vragen IVM een quad.
Da is nog te bezien ,ik rij met ne zware king 700 en moet ni in het minst onderdoen als het erop aankomt als we gaan crossen.
Het hangt gewoon van de rijder af de ene kan of durft gewoon veel verder te gaan dan de andere.
En dat op beide soorten quads,ik heb ze ook allebei gehad en geef de 4x4 nooit meer op voor een cross,maar dat is ieder zijn zin hé.
Greetz Kwatter
Het hangt gewoon van de rijder af de ene kan of durft gewoon veel verder te gaan dan de andere.
En dat op beide soorten quads,ik heb ze ook allebei gehad en geef de 4x4 nooit meer op voor een cross,maar dat is ieder zijn zin hé.
Greetz Kwatter
Re: Een paar vragen IVM een quad.
Uiteindelijk is het gewoon een questie van smaak. Als mijn budget het toelaat dan stap ik ook graag over op een 4x4, maar dan wel een zware. Nu ik nog op een lichte machine rij geef ik de voorkeur aan een sportquad omdat dat gewoon lekkerder van zijn plaats komt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Een paar vragen IVM een quad.
hey ,
sportief en sportief zijn er 2 ,
heb in het verleden al eens verloren met trekken van een 4x4 ( 500 cc ), en rij met een 660 raptor
( in die periode enkel mijn voorste tandwiel aangepast voor de baan , van 13 naar 15 tanden )
en dit bij stoplichtsprintjes in franrijk , een 4x4 kan even snel optrekken als de meeste sportquads ,
moet je met je sportquad maar eens naast de nieuwste generatie 4x4 quads gaan staan .
de meeste zware 4x4 gaan niet onderdoen voor een standaard sportquad .
( denk maar eens aan de renegade 800 x van 2010 met zijn 71 pk )
grtz fazerke
sportief en sportief zijn er 2 ,
heb in het verleden al eens verloren met trekken van een 4x4 ( 500 cc ), en rij met een 660 raptor
( in die periode enkel mijn voorste tandwiel aangepast voor de baan , van 13 naar 15 tanden )
en dit bij stoplichtsprintjes in franrijk , een 4x4 kan even snel optrekken als de meeste sportquads ,
moet je met je sportquad maar eens naast de nieuwste generatie 4x4 quads gaan staan .
de meeste zware 4x4 gaan niet onderdoen voor een standaard sportquad .
( denk maar eens aan de renegade 800 x van 2010 met zijn 71 pk )
grtz fazerke
http://www.quadrebels.be" onclick="window.open(this.href);return false;