aankoop quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Timmer
Toeschouwer
Toeschouwer

aankoop quad

Bericht door Timmer »

gegroet iedereen.

ik ben niet echt een kenner wat quads betreft, maar zou in de loop van volgend jaar toch overwegen er één aan te schaffen.
Ik ben een 4x4-rijder in hart en nieren. Ben ooit begonnen met een toyota bj40. Die heb ik met zeer veel pijn in het hart moeten weg doen. Daarna heb ik met een toyota 4-runner gereden. Deze is ondertussen ook al verkocht.
Opnieuw beginnen met jeeps is me iets te kostelijk (uit eigen ervaringen gebleken).
Vandaar de ontstane obsessie voor quads. Ik heb kort geleden al een paar keer met een quad gereden. Eerst met een grizzly van ne maat van mij. Daarna met een Kymco mxu500 via rent-a-quad.
Ik zit echter met volgende situatie. Heb een weddenschap met mijn vrouw, en als ik win (wat ongetwijfeld moet lukken), betaald zij mij een quad. (kwestie om van mijn gezaag vanaf te zijn.
Budget is max €8000. Woon in België. Zou wel een 4x4 moeten zijn liefst voor 2 personen.

Heb al geruime tijd dit forum doorzocht, maar weet nog niet goed wat te doen. Heb zo al gekeken naar een Kymco MXU 500 en een CF-moto 500-A. Zou wel liefst een nieuwe kopen, kwestie van wat gerust te kunnen starten. Moet ook niet te licht zijn van motor, ik ben veel gewoon. Liefst een 500 of meer.

Wat zijn jullie suggesties en/of adviezen?

Greetz
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Re: aankoop quad

Bericht door AdlyRS »

met een bedrag van 8000 euro zou ik niet voor cf moto gaan
je kan dan beter naar demo quad kijken van suuzki oid
een grizzly en kingquad zijn niet extra lang (voor 2 personen) maar met een koffer er achterop gaat het heel goed
en dan zijn die 2 toch wat goedekoper
een suuzki kingquad 750 moet je wel kunnen vinden van 2008 oid als demo model
Mijn extra grote KittyCat
Timmer
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Timmer »

waarom niet kiezen voor die cf moto? Graag meer uitleg.

heb daarnet een filmke op you tube gezien van een kymco mxu 500 4x4 irs. Daar stond op het achterste rek een koffer met een extra zitplaats op. Het zou maar de bedoeling zijn om af en toe mijn kids eens mee te kunnen nemen. Zit da wel gemakkelijk?

graag jullie reactie.

Greetz
eddy1
Quadrider
Quadrider

Bericht door eddy1 »

:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door eddy1 op zo 17 okt, 2010 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door libie »

De CF is zeker een goede keuze, heel goeie ervaringen mee. Je kan kiezen voor CF500-X5 (sportief model) of de lange versie .
Prijs/kwaliteit goeie keuze en 2j garantie. Je kan op een korte versie perfect zo'n koffer plaatsen met een zit.
Cf moto heeft 3 modellen allemaal verkrijgbaar in korte of lange versie CF500 CF500-2 CF500-X5 bij de lange versie staat na het type een A.
Meer info vind je bij http://www.flandersquadshop.be" onclick="window.open(this.href);return false;
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AdlyRS »

cf -moto is zeker niet slecht maar als het vochtig weer is krijg je watm kleine elektra problemen zelf ervaring mee....
maar jij zegt alleen dat cf goed is omdat je er dealer van bent (net zoals je in bijna iedere post reclame zet)
maar met een bedrag van 8000 euro kan je veel beter een suzuki kopen oid want dat is eenmaal gewoon beter!

gr
aalpegbru
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door aalpegbru »

ewel moet zeggen dat mijne cf nog geen enkel elektra probleem heeft gehad.
en rij hiermee iedere dag weer of geen weer . 8) woon werk verkeer
en mijn laatste rit off road was zeker plonsen in het water en nog geen problemen.
kan maar zeggen hij doet het schitterend. :crosser:
CF500-X5
Timmer
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Timmer »

en wat met de kymco mxu500? 'k Heb daar al eens mee gereden via rent-a-quad.
Wat zijn de grote verschillen met de CFmoto naar betrouwbaarheid?
Ik weet dat de kymco wel wa duurder is maar blijkt dat dan ook in het kwaliteitsverschil?
Wat betreft suzuki ed, binnen het budget is gaat het steeds om een tweedehands. Ik heb nog geen demo-versie gevonden van die merken voor €8000.

Ik heb nog even tijd dus laat de reacties maar komen.

Greetz
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door libie »

Ook al ben ik dan een CF dealer dan toch ben ik ten volle overtuigd van de kwaliteit van CF. Ik heb zelf een grizzly 450 dit van voor ik CF dealer ben geworden. Als ik de vergelijking maak met de CF's dan moet ik constateren dat de CF' zeker niet moeten onderdoen voor m'n grizzly. De service na verkoop van CF is stukken beter dan die van bijvoorbeeld yamaha. Eerst en vooral bedraagd de garantie 2j, is stukken goedkoper, en kwa uitrusting vollediger. Als je bij yamaha een dichting stuk hebt dan wil men deze niet vervangen onder garantie want de dichting gaat zomaar niet kapot , dit komt omdat je in het veld hebt gereden. Naar mijn mening is het voertuig daar toch voor gemaakt ? Bij CF zuert men er niet over deze wordt gewoon vervangen onder garantie. Ik heb dit weekend een ritje gemaakt ( ik met de grizzly) en 3 klanten met hun CF, ik kan u verzekeren het was echt baggeren, de CF's hebben hebben het grandioos doorstaan. Laat ze maar lullen dat CF slecht is en geen A-merk is , wij weten wel beter.
In elke merk zal er wel eens een minder goeie tussen zitten , dit is in de auto's zo , quads en zo verder.......
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AdlyRS »

ik zei al
cf-moto is zeker niet slecht
maar het is zeker niet zo goed als een yamaha de prijs zit hem ook ergens in natuurlijk
Timmer
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Timmer »

Als ik dan zou kijken naar een goede, jonge occasie, wat is dan zo de gemiddelde km-stand die aanvaardbaar is?
Waarop moet men zoal letten
hensns
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door hensns »

Ik heb sinds een aantal maanden een cf en ondertussen al 3000km gedaan. Er heeft daar nog niks aan gemankeerd en moet zeker niet onderdoen voor en ander. Drie weken geleden een rit gedaan met een 25 tal quads van alle merken(waaronder nog 3 cf 's) met een gemengd parcour van modder, baan , water, beken,...en heb geen millimeter moeten toegeven aan een ander. Op terrein wordt je dat niet gewaar. Enkel in uwen portemonee. Maar dat is mijn mening....
CF 500. ALU VELGEN. DURO POWERGRIP BANDEN + KENDA SPEEDRACER BANDEN.
andre verzijl
Quadrider
Quadrider

Bericht door andre verzijl »

volgens mij gaan de duurdere merken ook wel regelmatig stuk!!.ik heb dit jaar een suzuki kingquad 750 gekocht hij verbruik zoveel olie een olie tanker zou er jaloers op worden 4liter olie op 5600 km . bij een niet eens zoon hoog sprongetje in het zand frame krom.ik stap weer over waar ik vroeger op reed. tgb blade 525 4x4 .verbruikte nooit een spat olie. service en garantie ook zeer goed.ik denk zelfs bij de hele duure merken gaat nog wel eens wat goed fout.ik ken een verhaal van een can-am 800 outlander splinter nieuw gekocht bij het eerste ritje zakt die door zijn schokbrekers .en nog meer irietante dingen heeft hij er al mee gehad.zo zie je maar met elke quad A B of C merk maakt niet uit kun je wel pech krijgen. groet andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

andre verzijl schreef:volgens mij gaan de duurdere merken ook wel regelmatig stuk!!.ik heb dit jaar een suzuki kingquad 750 gekocht hij verbruik zoveel olie een olie tanker zou er jaloers op worden 4liter olie op 5600 km . bij een niet eens zoon hoog sprongetje in het zand frame krom.ik stap weer over waar ik vroeger op reed. tgb blade 525 4x4 .verbruikte nooit een spat olie. service en garantie ook zeer goed.ik denk zelfs bij de hele duure merken gaat nog wel eens wat goed fout.ik ken een verhaal van een can-am 800 outlander splinter nieuw gekocht bij het eerste ritje zakt die door zijn schokbrekers .en nog meer irietante dingen heeft hij er al mee gehad.zo zie je maar met elke quad A B of C merk maakt niet uit kun je wel pech krijgen. groet andre
4liter olie op 5600 km ???? Dus jij reed meer dan 5000 km met dezelfde olie ? Normaal rij je max.2000 km of, indien je niet veel rijd, om de 6 maanden met je olie.
andre verzijl
Quadrider
Quadrider

Bericht door andre verzijl »

ik bedoelde dat ik buiten de beurten die mijn kingquad 750 gehad heeft er 4 liter olie bij moest gooien .dat vind ik heel veel.mijn dealer en ik hebben het ook nooit kunnen vinden waar de olie bleef .groet andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
Plaats reactie