raptor tdm850 turbo
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo
die busjes moeten nog worden afgelast .
maar ik wil eerst alles op de plek hebben , als er wel wat verplaatst moet worden gaat dat wat gemakkelijker .
maar ik wil eerst alles op de plek hebben , als er wel wat verplaatst moet worden gaat dat wat gemakkelijker .
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: raptor tdm850 turbo
Ben benieuwd! Komt je achterbrug nog wel direct vast te zitten aan je blok?
No Can't Do!
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo
vanavond weer even bezig geweest .zoeken naar een plek voor de accu ,benzinetank en de olie tank , accu komt onder het blok
in de opening achter /onder het blok.de olie tank waarschijnlijk op de plek van de oude benzine tank en dan voor de carburateurs
en de bezinetank onder het kontje
in de opening achter /onder het blok.de olie tank waarschijnlijk op de plek van de oude benzine tank en dan voor de carburateurs
en de bezinetank onder het kontje
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo
Moet de blok niet nog wat naar voor gekanteld (gezien de yamaha-tekst ten opzichte van de onderste frame-buizen)? Niet dat ge problemen gaat krijgen met vlotterbak niveau's en shit. Normaal staat de "merk" tekst ongeveer evenwijdig met de grond. Bij mijn eerste gsx750 blok zat ik ook scheef maar dan teveel naar voor en had dit gelukkig op kunnen lossen met de vlotternaald een beetje hoger te stellen, maar veel kan je niet foetelen.
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo
dat moet eigelijk wel maar dan komt het blok weer zover naarvoren dat we de stand van de carburateurs gaan aan passen (als blijkt dat het nodig is ) maar nu hangt het blok wel het mooist
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo
Zij niet alleen de carbu's hé; olieniveau ten opzichte van de pomp is nog zoiets, olieniveau in versnellingsbak voorzijde t.o.v. achterzijde, bij te weinig toevoer van olie gaat ge nog viezere dingen tegenkomen als alleen wat stotteren (been there ), ik heb zelfs xtra schotjes geplaatst in het carter om de olie niet teveel te laten klotsen bij het optrekken. Blok moet dus zo orgineel mogelijk hangen das alles
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo
dan moeten we toch maar wat anders gaan verzinnen om het verder te laten kantelen zit niks anders op . we moeten niet hebben dat het blok kapot loopt . bedankt voor de tip
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
Re: raptor tdm850 turbo
heb dit blok niet een drysump smeer systeem?
zo ja dan hoef je voor het olie nivo niet zo heel druk te maken
en bij mijn warrior staat het blok ook niet perfect gewoon iets meer olie er in
en dan komt het allemaal wel goed
zo ja dan hoef je voor het olie nivo niet zo heel druk te maken
en bij mijn warrior staat het blok ook niet perfect gewoon iets meer olie er in
en dan komt het allemaal wel goed
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo
het blok is een drysump smeersysteem met een dubbelepomp (een aanvoer en een pomp vcoor de afvoer).ik dacht zelf dat het niet een probleem was en dat dit wel moet kunnen maar voor de zekerheid ga ik wel proberen om het blok nog wat te kantelen en ga ik even na vragen bij een TDM expere wat die er over zegt . beter zeker zijn van de zaak .en anders moet het onderste frame buis worden verplaatst (verbreed)dan kan ik het blok wel kantelen
we gaan er vanavond nog maar een goed naar kijken
we gaan er vanavond nog maar een goed naar kijken
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo
Geen probleem, ik probeer wat mee te denken.klaas136 schreef:dan moeten we toch maar wat anders gaan verzinnen om het verder te laten kantelen zit niks anders op . we moeten niet hebben dat het blok kapot loopt . bedankt voor de tip
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo
Perfect hoeft niet maar zo'n 10° is toch ruim dacht ik zo.mobydirk schreef:heb dit blok niet een drysump smeer systeem?
zo ja dan hoef je voor het olie nivo niet zo heel druk te maken
en bij mijn warrior staat het blok ook niet perfect gewoon iets meer olie er in
en dan komt het allemaal wel goed
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo
ik ben blij dat er mensen mee denken .en vooral mensen die ook wat anders hebben gebouwd en dus uit ervaring kunnen spreken . maar dat is ook het mooie van een forum dat mensen mee denken en voorkomen dat je fouten maakt .
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
Re: raptor tdm850 turbo
als je ons er maar niet aan op hangt als het toch nog fout gaat
@flipmode 10* is zeker niet ideaal maar denk niet dat het een drama is
10* is iets van 5a8 mm hoogte verrschil van voor en achter
het verschil van min en max olie is hoger
@flipmode 10* is zeker niet ideaal maar denk niet dat het een drama is
10* is iets van 5a8 mm hoogte verrschil van voor en achter
het verschil van min en max olie is hoger
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: raptor tdm850 turbo
Juist maar hij gaat turbo draaien, die heeft ook olie nodig en vereist al een vulling net boven niveau. Als je er nog meer gaat indoen en de gearing gaat de olie opkloppen krijg je gasbellen in de olie en dat kan de smering nadelig beïnvloeden (zeker voor de turbo bij 100 000 rpm). Nu kan proberen nooit geen kwaad, ik heb mijn Turbo's ook niet 100 procent hangen voor de gravity drain, maar het loopt. Proberen is de enige manier om het te weten, het is alleen als het ECHT niet anders gaat (estetisch of motor-technisch) dat ik nog afwijk van de standaard positie van de motor, het is niet voor niets zo ontworpen hé.mobydirk schreef:als je ons er maar niet aan op hangt als het toch nog fout gaat
@flipmode 10* is zeker niet ideaal maar denk niet dat het een drama is
10* is iets van 5a8 mm hoogte verrschil van voor en achter
het verschil van min en max olie is hoger
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!