heey,ik zit met een vraagje,,
ik bne van plan om men blokje wat aan te passen,maar blijft hij dan heel?
ik zou dit doen:
kop polieren + flowen
480 cilinder
andere acceleratiepomp
hpi cdi(10000 toeren)
hinson koppeling(maar heeft wijnig te maken met houden of niet denk ik )
zou dit houden?
en hoelang?
grtz
2010 sponsors: Topslager De Clerck~W Ten Ham~Technoflex suspension~SteelMX~Monster Energy~ Eurol lubricants~Schuurman BV~Jos Dolphijn~mcg-racing~kenny~D.I.D. chains~CL Brakes~Fibe Industries Racing
hoe hoger je de toeren opschroeft, hoe sneller je last krijgt van slijtage. Met het polijsten van je in/uitlaat zul je niet veel winnen (geen pk en je verbruik zal wel drastisch omhoog schieten omdat er al zulke stompe nokkenassen in zitten vanwegen een goede spoeling) misschien wel een idd om i.p.v. polijsten je uitlaat te laten berekenen (wat wel pk's op kan leveren).
scoops schreef:hoe hoger je de toeren opschroeft, hoe sneller je last krijgt van slijtage. Met het polijsten van je in/uitlaat zul je niet veel winnen (geen pk en je verbruik zal wel drastisch omhoog schieten omdat er al zulke stompe nokkenassen in zitten vanwegen een goede spoeling) misschien wel een idd om i.p.v. polijsten je uitlaat te laten berekenen (wat wel pk's op kan leveren).
komen waarschijnlijk hotcams nokkenasjes in ook,heeft da dan wel meer nut?
grtz
2010 sponsors: Topslager De Clerck~W Ten Ham~Technoflex suspension~SteelMX~Monster Energy~ Eurol lubricants~Schuurman BV~Jos Dolphijn~mcg-racing~kenny~D.I.D. chains~CL Brakes~Fibe Industries Racing
Het is natuurlijk niet heel veel werk, maar vergeet niet dat het ook niet spiegel glad moet worden, misschien verstandig om bij je inlaat een lichte kras (met een kleine staalborstel) erin zet als een soort spiraal voor een werveling bij binnentreden van de lucht in de cilinder.
Heb hier zelf geen ervaring mee met rijden maar heb 2 jaar in de mechanische tuning gewerkt. Ik weet niet waar je je yfz het meest voor gebruikt, maar als het op de crossbaan is zal je blokje geen seizoen mee gaan met die aanpassingen. als je hem hebt voor recreatief rijden kun je er lang mee doen.
Hier kan je makkelijk 1jaar mee rijden mits alles goedgedaan is.
Je moet namelijk niet je cylinder laten opboren want dan wordt de wand te dun en krijgt hij niet genoeg koeling.
Als je er een cylinder opzet die gemaakt is voor grotere diameter zuigers dan is er niks aan de hand.
Zet er gelijk een iets hogere compressie zuiger in, en laat de toeren standaard.
Je meeste koppel heb je toch rond de 9000 toeren en niet bij 11000...
De kop flowen moet wel door iemand gedaan worden die er verstand van heeft want ze kunnen er meer aan verkloten dan dat er vermogenswinst uit gehaald word.
En mijn ervaring met hotcams zijn niet super, ik zou voor webbs+5 gaan of voor mx webbs+2.5
MVG Ronald
Ik raad een 480 af. Te fragiel volgens mij.
Een degelijke uitlaat + filterbak (Doma, Akrapovic, Yoshi,...), stage 2 Hotcams, een geflowde pistonkop en aangepaste carbu die zijn afgesteld op een testbank ben je al heel ver.
Meesten nemen dit ook altijd verkeerd aan.
Begin eerst met verbreding en stabilisatie. A-armen, achteras, stuurdemper en veren. Hier ligt veel meer winst! En het kost geld genoeg, als je het goed wenst te doen.
Een cylinder van Max Power is even sterk zo niet sterker dan een oem cylinder.
Ik geef je gelijk als het om veren en a-armen en stuurdemper gaat, daar is het meest uit te halen.
MVG Ronald
JR schreef:Ik raad een 480 af. Te fragiel volgens mij.
Een degelijke uitlaat + filterbak (Doma, Akrapovic, Yoshi,...), stage 2 Hotcams, een geflowde pistonkop en aangepaste carbu die zijn afgesteld op een testbank ben je al heel ver.
Meesten nemen dit ook altijd verkeerd aan.
Begin eerst met verbreding en stabilisatie. A-armen, achteras, stuurdemper en veren. Hier ligt veel meer winst! En het kost geld genoeg, als je het goed wenst te doen.
ik rijd al 2 jaar breed en met fabrieksvering rond met stuurdemper enzo erop heb het laatte half jaar in de wedstrijden het laatste uit men 450 blokje gehaald,dus wil ik nu wat meer vermoge
grtz
Een setje goeie veren kan wonderen doen in Lille.
Maar als je voelt dat je een volledige reeks kan volhouden met een zwaardere motor, dan moet je hem zeker bewerken.
JR schreef:Een setje goeie veren kan wonderen doen in Lille.
Maar als je voelt dat je een volledige reeks kan volhouden met een zwaardere motor, dan moet je hem zeker bewerken.
jah,kheb 3 jaar terug in lille gerede met standaart vering en 2 jaar terug me teehnoflex,een wereld van verschil,vorig jaar in de vlm
grtz