mja... lezen soms toch moeilijk
mijn teller gaat wel verder dan de 80 als het goed is. heb een X de quad van de grond afgehaald en paar keer ff flink laten knallen. toen kwam ik met men teller rond de 85 op mijn oude cilinder.
ben nu zelf aan het kijken of ik em ga verkopen of niet. aangezien ik over 9 maanden 18 ben. maar heb er wel heel veel plezier mee gehad
je hebt wel een toppie project egt heel mooi
Ik las net je update op scooter-freaks. Ga je hier op qfb ook je update's plaatsen ?
ik denk dat er veel mensen hier zijn die uw project voort willen volgen
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Wat een reacties allemaal! Wordt steeds enthousiaster, bedankt jongens!
Jullie hebben te lang moeten wachten, maar toen was het weer tijd voor de verse updates!
Om te beginnen gaan we het voorremsysteem afmaken.
De reden waarom we het systeem gaan ombouwen is de matige remkracht die de trommels geven, dit willen we optimaliseren door het voorremsysteem om te bouwen naar een dubbel schijfremsysteem.
Het systeem moet ontworpen, berekend, gemodelleerd en natuurlijk gemaakt worden. Om het allemaal nog leuker te maken doe ik dit deel samen met Michiel die ook werktuigbouwkundige studeert.
Huidige situatie met trommelremmen
De as waar heel het systeem op moet worden gemonteerd
Allereerst zijn we begonnen met de bestaande onderdelen te modelleren in SolidWorks 2009,
om netjes het geheel in 3D te kunnen bekijken.
De Stage-6 schijf..
De velg van de quad..
Nog 2 leuke renderingen van het wiel:
Toen na veel schets en denk werk zijn we aan het concept begonnen.
Deze hebben we in SolidWorks uitgetekend, omdat we de afmetingen altijd later,
na de berekeningen, nog kunnen aanpassen.
Hieronder een mooie exploded view van de wheelspacer met
de onderdelen:
Volgende updates berekenen we de minimale diameter van de wheelspacer
en beginnen we met het maken van het geheel.