Gescheiden remsysteem Bashan
Gescheiden remsysteem Bashan
Hallo allemaal,
Wie heeft z'n remsysteem van zijn Bashan 200 al gescheiden of weet hoe het moet? Handrem op de voorwielen en de voetrem op de achterwielen. Zoals op de motor.
Ik ben niet echt tevreden hoe de quad nu remt
Groeten,
Dennis
Wie heeft z'n remsysteem van zijn Bashan 200 al gescheiden of weet hoe het moet? Handrem op de voorwielen en de voetrem op de achterwielen. Zoals op de motor.
Ik ben niet echt tevreden hoe de quad nu remt
Groeten,
Dennis
-
- Quadrider
Re: Gescheiden remsysteem Bashan
hé dennis,
je moet eerst zorgen dat je een hydraulische remhendel heb
dan moet je nog een andere soort bout hebben voor de achterrempomp want daar zit een boutje in waar 2 leidingen op gaan..
http://www.quadfun.be/shop/catalog/prod ... ts_id=2992" onclick="window.open(this.href);return false;
zoiets dus,
dan haal je de remleiding die naar voor gaat eraf en dan draai je de bovenvermelde bout in de acherrempomp+natuurlijk de remleiding voor de achterrem.
zorg wel dat je dichtingsringen gebruikt anders kan je pomp gaan lekken
dan heb je in ieder geval al een losse achterrem.
dan ga je de remleiding van de voorkant monteren op je remhendel wat dan eie=genlijk hetzelfde gaat als je achterkant.
zorg wel dat je ook je remolie bijvult en je remmen goed ontlucht..
ik hoop dat dit je geholpen heeft.
grtz.
ATV-Rory#214
je moet eerst zorgen dat je een hydraulische remhendel heb
dan moet je nog een andere soort bout hebben voor de achterrempomp want daar zit een boutje in waar 2 leidingen op gaan..
http://www.quadfun.be/shop/catalog/prod ... ts_id=2992" onclick="window.open(this.href);return false;
zoiets dus,
dan haal je de remleiding die naar voor gaat eraf en dan draai je de bovenvermelde bout in de acherrempomp+natuurlijk de remleiding voor de achterrem.
zorg wel dat je dichtingsringen gebruikt anders kan je pomp gaan lekken
dan heb je in ieder geval al een losse achterrem.
dan ga je de remleiding van de voorkant monteren op je remhendel wat dan eie=genlijk hetzelfde gaat als je achterkant.
zorg wel dat je ook je remolie bijvult en je remmen goed ontlucht..
ik hoop dat dit je geholpen heeft.
grtz.
ATV-Rory#214
When The Gates Drops ,The Bullshit Stops ,No Fear ,No Friends ,Until The Race Ends
Dat Kan Sneller!!!!
Dat Kan Sneller!!!!
kijk, ik ben nu al een stuk wijzer!!!
Bedankt
Dennis
Bedankt
Dennis
ik heb het ook gedaan op mijn quad met de rempomp van een aerox, maar ik krijg het voor systeem niet ontlucht,
achter werkt het wel goed en hij remt nu ook stukke beter
achter werkt het wel goed en hij remt nu ook stukke beter
hey ik heb het ook gescheiden gemaakt remt veel beter en et beste is dat je de remme vooraan langs onder ontlucht ,
nu het gescheiden is kan de acherste remklauw makkelijk vast zetten heb hier iets voorgemaakt waardoor dit kan en tevens je de quad in stappen kan verlagen tot vooraan max8cm en achteraan 10cm
nu het gescheiden is kan de acherste remklauw makkelijk vast zetten heb hier iets voorgemaakt waardoor dit kan en tevens je de quad in stappen kan verlagen tot vooraan max8cm en achteraan 10cm
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
welke hydraulische rem heb jij genomen? wil het ook nog doen maar weet niet welke remhendel ik moet nemen
ik heb die van een aerox gebruikt de rempomp en ik had mazzel want de slang die eraan zat is precies lang genoeg voor van de hendel door me voorkap naar de verdeler voor.
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
en hoe heb jij dat gedaan met de aansluitingen? die bouten?
nou normaal heb je achter alleen een hydraulische rempomp waar 2 leidingen vanaf komen.
Dus zit er een banjobout in die 2 gaatjes erin heeft om de vloeistof doorheen te persen, de remleiding die onder je blok door loopt langs het frame kan je er tussen uit halen.
Dan haal je bij je plaatselijke scootershop een remhendel van een scooter of motor het liefst al met een leiding eraan die je vervangt voor de leiding die van je rempomp naar je verdeelblok voor zat.
Dan sluit je de remhendel die je gehaald heb op je verdeelblok voor aan en dan heb je een gescheiden remsyssteem.
Het enige nadeel hiervan is dat je parkeerrem vervalt maar daat zit ik niet mee.
Hoop dat je et snapt zal binnekort mijne is op internet zetten.
Dus zit er een banjobout in die 2 gaatjes erin heeft om de vloeistof doorheen te persen, de remleiding die onder je blok door loopt langs het frame kan je er tussen uit halen.
Dan haal je bij je plaatselijke scootershop een remhendel van een scooter of motor het liefst al met een leiding eraan die je vervangt voor de leiding die van je rempomp naar je verdeelblok voor zat.
Dan sluit je de remhendel die je gehaald heb op je verdeelblok voor aan en dan heb je een gescheiden remsyssteem.
Het enige nadeel hiervan is dat je parkeerrem vervalt maar daat zit ik niet mee.
Hoop dat je et snapt zal binnekort mijne is op internet zetten.
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
en wat heb je achter met die banjo gedaan? nieuwe gekocht of afgeslepen?
nee gewoon een nieuwe gehaald kost een euro of 2, afslijpen kan niet want dan heb je geen schroefdraad meer.
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
oke bedankt voor de info