shineray sport 250

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
afl
Toeschouwer
Toeschouwer

shineray sport 250

Bericht door afl »

ik ben nieuw hier op dit forum en krijg volgende week een nieuwe chinees binnen. ik weet t het zijn niet de beste quads maar voor mijn gebruik moet t wel voldoende zijn. :D

ik kon hem voor 1599 incl nederlands kenteken ook niet laten staan.......(opruiming 2009 modellen) er stond ook nog een spider voor 1699 maaar die past niet door mijn poort (spider 128 breed, sport 108 breed vandaar).

ook weet ik dat je handig moet zijn met sleutelen als je een chinees koopt en laat ik dat nou toevallig zijn met 35 jaar sleutel ervaring aan brommers en motoren.

wie kan mij de tips geven van zaken waar direct aandacht voor nodig is als ik hem van de aanhanger haal? bouten nalopen dat weet ik maar is er nog meer? ik lees olie vervagen? en wat nog meer?

mijne heeft gewoon handgas dus dat is vast klaar want dat stomme duimgas daar heb ik het niet op, ik rij zelf 30 jaar motor dus dat duimen gaat t niet worden.

graag jullie adviezen! :crosser:
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Re: shineray sport 250

Bericht door Haagje »

Gewoon even alles voor de zekerheid checken.

- Olie.
- Batterij opmeten. ( deze zou wel eens problemen kunnen geven )
- Inderdaad even de bouten na lopen.
- Kijken of de ketting goed staat gespannen.
- Of grotendeels de draden goed lopen en alles op het blok goed is afgewerkt zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Daarna hem even rustig in rijden en na een 500 km eens flink testen. Flink remmen enz. Zodat je weet hoe die reageert en eventueel bijstellen mits dit nodig is.

Maar als het een beetje dealer is zal alles in orde moeten zijn.

Wens je veel rij en speel plezier :applaus:

En natuurlijk even foto's posten he :D
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Re: shineray sport 250

Bericht door Boncari »

Welkom op het forum!! :crosser:

Er is een heel mooi topic, met alle aanpassingen die iemand gedaan heeft, en dat inclusief foto's :applaus: , is er iemand die dat topic kan vinden??
Anders kun je in dit topic veel info vinden: viewtopic.php?f=16&t=24195&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
en anders kun je ook nog de zoekfunctie gebruiken!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Plaats reactie