Grootte banden-tandwielverhouding
-
Anoniem43235
- Quadrider

- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 25 mei, 2009 17:59
- Locatie: Limburg
Grootte banden-tandwielverhouding
Hallo,
Ik heb een KFX450R al een tijdje geleden gekocht en heb er direct banden bij gekocht voor op de weg.
Deze zijn een stuk kleiner dan de orginele crossbanden.
Ik hoorde laatst iemand zeggen dat als je de grootte van de banden verandert je ook de vertanding (tandwiel voor) moet veranderen omdat de motor anders overtoeren gaat draaien.
Graag reacties!
Alvast bedankt
Ik heb een KFX450R al een tijdje geleden gekocht en heb er direct banden bij gekocht voor op de weg.
Deze zijn een stuk kleiner dan de orginele crossbanden.
Ik hoorde laatst iemand zeggen dat als je de grootte van de banden verandert je ook de vertanding (tandwiel voor) moet veranderen omdat de motor anders overtoeren gaat draaien.
Graag reacties!
Alvast bedankt
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
Re: Grootte banden-tandwielverhouding
als je dat merkt dat hij teveel toeren maakt in de 5 dan zou je kleiner tand voor en grotere tand achter pakken 
w-tec club member
-
Anoniem43235
- Quadrider

- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 25 mei, 2009 17:59
- Locatie: Limburg
Re: Grootte banden-tandwielverhouding
Oke dat is duidelijk maar zit er geen toerenbegrenzer op? want als ik vol gas rij hoor ik dat hij niet meer toeren dan dat kan maken. Dan zit hij toch in de toerenbegrenzer?
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
Re: Grootte banden-tandwielverhouding
als hij blijft hangen bam bam bam soort van stotteren dan zit hij idd in toerenbegrenzer dan moet je zeker andere tandwielen 
w-tec club member
-
Anoniem43235
- Quadrider

- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 25 mei, 2009 17:59
- Locatie: Limburg
Re: Grootte banden-tandwielverhouding
Ja dat doet hij ook op de crossbanden want als je gewoon vol gas rijdt dan gaat hij altijd in de toerenbegrenzer toch?
Het is zeker niet goed als hij in de toerenbegrenzer gaat maar het kan toch niet zoveel kwaad of wel?
Het is zeker niet goed als hij in de toerenbegrenzer gaat maar het kan toch niet zoveel kwaad of wel?
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
- scoops
- Easy Quadrider

- Berichten: 223
- Lid geworden op: za 07 nov, 2009 13:09
- Locatie: Somewhere down de crazy river (z-o Brabant)
Re: Grootte banden-tandwielverhouding
Als je merk dat je motor in de toerenbegrenzer komt moet je de vertanding veranderen, Voor groter en achter juist kleiner.
Monteer je grotere banden, zet er dan voor kleiner en achter een groter tandwiel op.
Monteer je kleinere banden. dan is het andersom.
Monteer je grotere banden, zet er dan voor kleiner en achter een groter tandwiel op.
Monteer je kleinere banden. dan is het andersom.
YFZ450, It's a feeling
-
Anoniem43235
- Quadrider

- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 25 mei, 2009 17:59
- Locatie: Limburg
Re: Grootte banden-tandwielverhouding
Ja dat snap ik wel maar ik rij nu 50% on road en 50% offroad. Welke tandwielverhouding kan ik dan het beste nemen?
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
- scoops
- Easy Quadrider

- Berichten: 223
- Lid geworden op: za 07 nov, 2009 13:09
- Locatie: Somewhere down de crazy river (z-o Brabant)
Re: Grootte banden-tandwielverhouding
dat is een persoonlijke keuze, Zo rij ik bv met 15-36 en een maat van me met precies de zelfde yfz met 14-38. Als ik 80 rij maakt mijn yfz maar 5800 toeren en dat vind ik wel zo relax rijden, ga ik de baan op dan switch ik naar 14-38. Dus ik zou zeggen pas je keuze aan op je voorkeur
YFZ450, It's a feeling
-
Anoniem43235
- Quadrider

- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 25 mei, 2009 17:59
- Locatie: Limburg
Re: Grootte banden-tandwielverhouding
Oke dan laat ik de standaard vertanding denk ik staan. Ik vind het echt mooi als hij een goede acceleratie heeft. Dat heeft hij met deze vertanding en kleinere banden.
Bedankt voor je hulp
Bedankt voor je hulp
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R

