Yamaha Blaster Startprobleem

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

Yamaha Blaster Startprobleem

Bericht door Jeroen1991 »

Dag forummers!
(of hoe je dat ook noemt)

Ik heb voorbije zomer een occasie Blaster gekocht van bj.2000
Maar nu zit ik met het probleem dat hij niet start als hij koud is, ondanks we thuis nogal doe-het-zelvers zijn ivm motors van allerlei voertuigen en enige basiskennis hebben is een quad toch nieuw voor ons. :afgestudeerd:

Dus het probleem: hij start niet als hij koud is, hij start wel als hij aangetrokken word en na een tijdje gedraaid te hebben.
Mogelijke oorzaken volgens ons en via-via:
-Te weinig compressie: nieuwe zuiger+dichtingen gestoken
-Bougie: Nieuwe bougie gestoken
-Luchtfilter: Luchtfilter eruit gehaald
-Carburator: Proper gemaakt
-Reed valve: Nagekeken door iemand van Quadshop, was ook niks mis mee

--> Na dit alles systematisch gedaan te hebben start hij nog steeds niet!

Ik heb het internet en dit forum al afgezocht maar ik vind niet wat het probleem nog kan zijn...Wie kan helpen? :?

En dan heb ik nog een probleem: als hij echt heet is, als er lang mee gereden is blijft precies de gas ofzo hangen. Hij maakt namelijk ZEER hoge toeren (om de stuipen van op het lijf te krijgen, want dat ding gaat nog eens ontploffen zo :shock: ), en hij kan dan niet meer uitgeschakeld worden met het contact????!!!!! Ik heb dat toen opgelost door hem in versnelling te zetten en de koppeling los te laten waardoor hij wel een schok krijgt maar het toerental wel terug lager is waarna ik hem kan uitschakelen. Liefst wil ik dit voorkomen, maar hoe?

Alvast veel dank van een beginnende quadrijder en nieuw forum member! :D
Yamaha Raptor 660R!
michaelcross
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: Yamaha Blaster Startprobleem

Bericht door michaelcross »

Jeroen1991 schreef:Dag forummers!
(of hoe je dat ook noemt)

Ik heb voorbije zomer een occasie Blaster gekocht van bj.2000
Maar nu zit ik met het probleem dat hij niet start als hij koud is, ondanks we thuis nogal doe-het-zelvers zijn ivm motors van allerlei voertuigen en enige basiskennis hebben is een quad toch nieuw voor ons. :afgestudeerd:

Dus het probleem: hij start niet als hij koud is, hij start wel als hij aangetrokken word en na een tijdje gedraaid te hebben.
Mogelijke oorzaken volgens ons en via-via:
-Te weinig compressie: nieuwe zuiger+dichtingen gestoken
-Bougie: Nieuwe bougie gestoken
-Luchtfilter: Luchtfilter eruit gehaald
-Carburator: Proper gemaakt
-Reed valve: Nagekeken door iemand van Quadshop, was ook niks mis mee

--> Na dit alles systematisch gedaan te hebben start hij nog steeds niet!

Ik heb het internet en dit forum al afgezocht maar ik vind niet wat het probleem nog kan zijn...Wie kan helpen? :?

En dan heb ik nog een probleem: als hij echt heet is, als er lang mee gereden is blijft precies de gas ofzo hangen. Hij maakt namelijk ZEER hoge toeren (om de stuipen van op het lijf te krijgen, want dat ding gaat nog eens ontploffen zo :shock: ), en hij kan dan niet meer uitgeschakeld worden met het contact????!!!!! Ik heb dat toen opgelost door hem in versnelling te zetten en de koppeling los te laten waardoor hij wel een schok krijgt maar het toerental wel terug lager is waarna ik hem kan uitschakelen. Liefst wil ik dit voorkomen, maar hoe?

Alvast veel dank van een beginnende quadrijder en nieuw forum member! :D
ten eerste het start probleem:

trekt u shoke gans open en zoek dan met u kickstarter compressie dat hard stampen ( als hij dan niet start moet je je afstelling veranderen meestal kan je dat gemmakkelijk doen als jeje zadel eraf pakt zit er links naast de luhtinlaat een schroef en daar mee moet je hem wat afstellen links- lage toeren rechts draiien hoge toeren) als hij dan niet start moet je hem in de basis afstelling zetten en dan starten en dan wat zoeken naar een goede afstelling . oei nog iets vergeten meschien je sproeiers vernieuwen ( als hij dan nogniet start weet ik iets anders heb dit nogmaar 1 keer gedaan met een cross honda camino deo of start gas aan je piston kop spuiten en dan is starten

ik denk dat je hem nu wel in gang zal krijgen

dan ten 2de het uitschakelprobleem ik denk aan een slecht contact meet is met een doormeet toestel dat hij nergens is onderbroken
jep
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door jep »

Als hij na het rijden teveel toeren maakt trekt hij valse lucht
Ik denk dat je de membraam klepjes moet vervangen die kosten 9.15 euro per stuk gaan er 4 in
Heb het zelfde gehad met de blaster van mn zoon
yamaha of toch een can-am
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

jep schreef:Als hij na het rijden teveel toeren maakt trekt hij valse lucht
Ik denk dat je de membraam klepjes moet vervangen die kosten 9.15 euro per stuk gaan er 4 in
Heb het zelfde gehad met de blaster van mn zoon
* gaan er 2 in. :idea: :wink:

dat doet wonderen idd.
check ook even of je valse lucht hebt, inderdaad.

wat heb je met de luchtfilter gedaan? er ook uit gelaten? :?
maak deze schoon met filter cleaner, of een zeep sopje en goed schoon maken niet uit wringen..
en olie deze opnieuw in ( dit houd stof buiten de filter ipv dat het er door heen gaat :wink:
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

-De luchtfilter ga ik nog proper maken, maar ik had hem eruit gehaald om te kijken of hij dan zou starten, niet om zo te rijden natuurlijk, maar dat hielp ook niet.
-Die membraanklepjes, waar zitten die?
-Die schroef voor het afstellen zal ik morgen eens gaan zoeken dan :)

Maar nu blijkt dat mijn broer (met al wat meer ervaring met kickstarters) hem wel aankrijgt (na het zetten van nieuwe dichtingen aan de cilinderkop), dus het zal voor mij wat zoeken zijn naar het moment om te trappen ofzo... Dus mijn startprobleem raakt wel opgelost, dankjewel! :idea:

Maar dat met die hoge toeren, als het contact onderbroken is zou het toch ook niet moeten werken bij lage toeren?
Want ik kan dat contact heel normaal gebruiken, totdat het toerental de lucht in vliegt als hij heet is. :?:
Yamaha Raptor 660R!
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

dat is gewoon valse lucht. ( dan krijgt hij te veel lucht...en een te arm mengesel dus)
kan zijn de pakking bij het membraam, de slang klem na de carb, allse wat daar tussen zit :p
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer

michaelcross schreef: ten eerste het start probleem:

trekt u shoke gans open en zoek dan met u kickstarter compressie dat hard stampen ( als hij dan niet start moet je je afstelling veranderen meestal kan je dat gemmakkelijk doen als jeje zadel eraf pakt zit er links naast de luhtinlaat een schroef en daar mee moet je hem wat afstellen links- lage toeren rechts draiien hoge toeren) als hij dan niet start moet je hem in de basis afstelling zetten en dan starten en dan wat zoeken naar een goede afstelling . oei nog iets vergeten meschien je sproeiers vernieuwen ( als hij dan nogniet start weet ik iets anders heb dit nogmaar 1 keer gedaan met een cross honda camino deo of start gas aan je piston kop spuiten en dan is starten

ik denk dat je hem nu wel in gang zal krijgen

dan ten 2de het uitschakelprobleem ik denk aan een slecht contact meet is met een doormeet toestel dat hij nergens is onderbroken
Wat is de basis afstelling daarvan?
Yamaha Raptor 660R!
Monsterman
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Monsterman »

Ik heb na transplantatie van een donorblok ook zeer hoge toeren als ik de koppelingshendel intrek.
Hij lekt wel wat brandstof/olie bij de bout aan de bovenblok waar de koppelingskabelhouder bij vast hangt.
Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben ook? De rest is ok: reedmembramen, klemmen voor en achter de carbu, slangetjes van de carbu....
Plaats reactie