Ltz 400 van 2003

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Plaats reactie
shuttle
Quadrider
Quadrider

Ltz 400 van 2003

Bericht door shuttle »

Hallo iedereen,
Ben pas nieuw op dit forum en wil even goeie dag zeggen tegen al de leden. Er staan enorme mooie quads op en enorm veel begaaide fotos van vuile quad. I love it.

Dit is mijn quadje, een suzuki ltz 400 van 2003. Heb hem nog niet zolang geleden 2de hands gekocht en ben toch maar eens aan de slag gegaan. Zo ben ik beschermplaten gaan maken voor men a armen en een bodemplaat. De foto's zijn gemaakt na verschillende keren crossen en erna gewoon af te spuiten, dus ze zijn niet super proper, Moet alles is mooi gaan polieren, maar dat is voor in de zomer als hij op wegmodus word gelegd.
Afbeelding

De voorfrontplaat en de beschermingsplaten

Afbeelding
Eeerste keer op parcour, bij men eerste rondje lag hij al op de kop. Damage: het linkse steuntje van de kap is afgebroken samen met mijn nummerplaat. Oplossing, maar een nieuw nummerplaatsteuntje maken.

Afbeelding
Bodemplaat, is zo gemondeerd dat je hem met vleugelmoeren snel kan losdraaien als de quad op de grond staat, even afspuiten en er terug op. En de quad is zuiver. Systeem is zo gemaakt dat de bouten mooi uitsteken zodat de plaat makkelijk terug gemonteerd kan worden. Bovenaan op de foto zie je beschermkapje van de achtervering.

Afbeelding
daar hangt hij dan

Een foto van de achterkant hoe ik er nog niet mee in het zand wou en nog alles mooi proper was.
Afbeelding

Ondertussen is er al een kettingkap gemaakt samen met een nieuwe achterbumper, hiervan moeten nog foto's gemaakt worden.

Groetjes
Afbeelding
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Re: Ltz 400 van 2003

Bericht door airwolf »

schoon quadje!
en schoon werk geleverd met je beschermingsplaatjes!
maar met je bodemplaat heb ik toch enige comentaar
je vleugelmoeren en uitstekende vijzen gaan niet lang leven hoor!
als je ergens een harde opervlakte(steen) raakt is je schroef of je moer geraakt en komt het niet meer los!
shuttle
Quadrider
Quadrider

Bericht door shuttle »

airwolf schreef:schoon quadje!
en schoon werk geleverd met je beschermingsplaatjes!
maar met je bodemplaat heb ik toch enige comentaar
je vleugelmoeren en uitstekende vijzen gaan niet lang leven hoor!
als je ergens een harde opervlakte(steen) raakt is je schroef of je moer geraakt en komt het niet meer los!
moest de moer afbreken, kan ik hem er vanaf slijpen, de draad waar de moer is opgedraait is op een boud gepast, die zo op de bevestigingspunten is vast gedraait, dus ik kan hem dan desnoods nog losdraaien. En van voor is het met een beugeltje vast gemaakt dus die krijg ik altijd los.
Volgend project is men voorste stuk van men uitlaat maken, Hiervoor wil ik een inox buis gebruiken. Ik hoop dat dat mag, en gaat?
Afbeelding
marius
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door marius »

Nee best niet doen. Inox geeft zeer slecht zijn warmte af waardoor motor heet gaat lopen met alle gevolgend van dien.
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

mooie quad, veel plezier op het forum :bier:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
shuttle
Quadrider
Quadrider

Bericht door shuttle »

marius schreef:Nee best niet doen. Inox geeft zeer slecht zijn warmte af waardoor motor heet gaat lopen met alle gevolgend van dien.
Hmmmmzz, best kut :( geen oplossing dus?
Afbeelding
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

en een uitlaat bocht is niet zomaar te maken hoor
shuttle
Quadrider
Quadrider

Bericht door shuttle »

airwolf schreef:en een uitlaat bocht is niet zomaar te maken hoor
dat is geen probleem, kunnen stukken plooien enzo, zonder het dubbel plooit. Maar had gehoopt dat het uit inox ging. Welk materiaal is een gewone uitlaat, ge hebt er uit staal, maar zijn er toch ook die niet roesten?

http://www.quadtuning.nl/wileyco-yamaha ... !!!1733!NL" onclick="window.open(this.href);return false;
voorbeeld van uitlaat, deze is toch uit RVS?
Afbeelding
rob de sloper
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door rob de sloper »

marius schreef:Nee best niet doen. Inox geeft zeer slecht zijn warmte af waardoor motor heet gaat lopen met alle gevolgend van dien.
Is dit niet juist een goede eigenschap? Waarom wordt er anders heath wrap rond een uitlaat gedaan? Net om de warmte binnen te houden. Dat inox die eigenschap bezit wist ik niet. Mijn uitlaat word roodgloeiend als m'n quad 10min stationair draait.(in de eerste bochten toch) Eerst was ik bang dat hij uit elkaar zou knallen, maar nu 2 maand verder zit hij er nog altijd onder zonder probs.
quadfreak90
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door quadfreak90 »

mijn akrapovic uitlaat op mijn moto is van inox . dus is er zeker geschikt voor

mvg mattieu
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

mijn powerbomb is ook inox waarom zou da nie gaan?
Plaats reactie