KUT flikken

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

KUT flikken

Bericht door AdlyRS »

Ik was net met men maatje aan het crossen op een weiland...
en ja hoor na een uurtje komen er (hom*') politie aangereden ik denk zal netjes blijven (alhoewel we weten dat dat niet helpt)
we mochten daar niet crossen
ik: en waarom dan wel niet is prive eigendom en ik kom niet op de openbare weg?
Flik: het is geen afgesloten terrein want we kunnen er zo oplopen (het is omringd door sloten op 2 meter na)
ik: oke dan haal ik een paar paaltjes en afzet lint en dan ga ik weer verder
flik:nee dat mag ook niet afzetlint is niet genoeg het moet een hekwerk zijn:S
ik: :braak: maarja als het dan als openbar eweg telt mag me maatje er wle rijden want die heeft rijbewijs + kenteken
flik: nee mag ook niet...en als je hier nog een keer rijd krijg je boete voor rijden zonder rijbewijs(dat zou me 2e al zijn) onverzekerd rijden, en illegaal crossen en de quad in beslag
Ik: waar mag ik hier in de buurt wel crossen?
flik: nergens!

als je wta te vragen hebt vraag maar raak ik was er tenslotte zelf bij...

gr een illegale crosser schijnbaar
Mijn extra grote KittyCat
scoops
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: KUT flikken

Bericht door scoops »

De politie heeft het volgens mijn in dit geval fout , als ik aanneem dat het een weiland/akkerland was waar ja aan het crossen was, en je hebt toestemming van de eigenaar, dan mag je daar gewoon crossen. Hij kan je dan geen boete geven voor rijden zonder rijbewijs en onverzekerd rijden. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je geen boete gekregen had. Maar om het 100% zeker te weten moet je het opzoeken.
YFZ450, It's a feeling
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

scoops schreef:De politie heeft het volgens mijn in dit geval fout , als ik aanneem dat het een weiland/akkerland was waar ja aan het crossen was, en je hebt toestemming van de eigenaar, dan mag je daar gewoon crossen. Hij kan je dan geen boete geven voor rijden zonder rijbewijs en onverzekerd rijden. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je geen boete gekregen had. Maar om het 100% zeker te weten moet je het opzoeken.
Idd.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AdlyRS »

scoops schreef:De politie heeft het volgens mijn in dit geval fout , als ik aanneem dat het een weiland/akkerland was waar ja aan het crossen was, en je hebt toestemming van de eigenaar, dan mag je daar gewoon crossen. Hij kan je dan geen boete geven voor rijden zonder rijbewijs en onverzekerd rijden. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je geen boete gekregen had. Maar om het 100% zeker te weten moet je het opzoeken.
het is idd een weiland en er word daar niks imgezaaid ofzo
ik hoop dat ze eht fout hebben zodat ik weer lekker kan crossen
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

:lol:
dan zou ik al vaak bekeurd moeten zijn.
op een eigen terrein, en als je toestemming hebt mag je er gewoon rijden! :afgestudeerd:

en dat verhaaltje van dat het met hekwerk moet worden afgezet is ook maar bras. :?
ooit gekeken naar mais,aardappel,bieten grond etc... :idea:
denk eerder dat jij als 16 jaarige daar op een dikke ltz rond rijd jaloers is. en dat ie jou "probeert"weg te jagen :chagarijn:
Laatst gewijzigd door dieseltank op wo 23 dec, 2009 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AdlyRS »

oke;) als iemand een artikel kan vinden hierover zou ik graag een linkje hebben zodat ik bewijs bij me heb voordat ze me quad meenemen (ook al krijg je hem dan terug ) ik wil hem gewoon thuis hebben staan nergens anders;)
scoops
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scoops »

Ik denk dat je het iemand op zou moeten laten zoeken die strafrecht studeerd ofzo, of misschien ff de politie bellen in Oss ofzo en vragen (al zullen deze misschien niet het juiste antwoord geven, maar wel ff naam noteren van de persoon die je gesproken hebt mocht die toch het juiste antwoord geven)
Ik heb zelf ff een half uurtje gezocht maar wat is het wetboek onduidelijk zeg
YFZ450, It's a feeling
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AdlyRS »

daar had ik ook last van:P
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

dieseltank schreef::l
dan zou ik al vaak bekeurd moeten zijn.
op een eigen terrein, en als je toestemming hebt mag je er gewoon rijden! :a
en dat verhaaltje van dat het met hekwerk moet worden afgezet is ook maar bras.
ooit gekeken naar mais,aardappel,bieten grond etc...
denk eerder dat jij als 16 jaarige daar op een dikke ltz rond rijd jaloers is. en dat ie jou "probeert"weg te jagen ::
Vergeet dat maar ;-)
Men pa is ook landbouwer en heeft 90 hectaren akkers / weiland ...
Ik mag volgens de wet NERGENS op rijden , want die akkers/ weiland zijn AGRARISCH grondgebied.

Op agrarisch grondgebied mag je enkel en alleen met landbouwvoertuigen rijden ! :verymad: :?
Dus is je quad ingeschreven als landbouwvoertuig, ben je wel volledig inorde :lol:

Dat is de Belgische wet.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AdlyRS »

ik ben van Nl sorry
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

ja ze kunnen wel van geluid overlast gaan zeuren, maar daarom produceer niet te veel lawaai. :wink:
of als je een dag organiseert met een paar man dat je een vergunning moet vragen. :roll:

ik heb hier gelukkig geen last van 2-takt denderd niet zo luid door, en ik ken de buurt goed en zij kennen mij ook :wink:

( ps, ik rij wel op eigen terein, jij rijd op ander terein ik denk dat er iemand heeft opgebeld wandelaars of fietsers ofsoo...? :roll: )
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
RteBrake
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door RteBrake »

Schelden op de politie helpt je niet de regels worden er niet anders van.... Wees blij dat hij er op deze manier mee omgaat want voor alle door hem genoemde feiten had je bekeurd kunnen worden.

Als een terrein niet duidelijk is afgebakend of voorzien van verbodsborden (verboden toegang Art 461 bijvoorbeeld) wordt een terrein door de politie als openbare weg aangemerkt, hierop is dan de normale wetgeving evenals eventuele APV's van toepassing.

Een mooi voorbeeld was er enige tijd terug te zien in weg misbruikers of blik op de weg. Een groep stunt rijders is met motoren aan het oefenen op een terrein van een bouwmarkt. De politie ziet dit en neemt op grond van artikel 5 het rijbewijs in beslag vanwege "roekeloos" rijgedrag. De groep dacht dat ze zich op een afgesloten terrein bevonden ....

De omschrijving van ART 461 (onbevoegd aanwezig zijn) geeft wat beter weer wanneer iets een afgesloten terrein is of wanneer het bij de openbare weg hoort:

Afbeelding

Een weiland waar een sloot om zit met een "brug" over de sloot valt onder de openbare weg, een weiland met een brug waar een hek voor zit valt onder een afgesloten gebied.

Het door jouw genoemde rood witte lint volstaat dus inderdaad niet. Wat zou je wel kunnen doen? Als het terrein van familie of een bekende is kun je bij alle toegangswegen een duidelijk bord plaatsen met verboden toegang. Als het terrein over de hele breedte toegankelijk is zul je aan de gang moeten met bouwhekken of dranghekken wat een hoop extra kosten met zich mee brengt.

Maar let op, als je nu denkt we huren met een club van een man of 5 of 10 een paar honderd meter bouwhekken en we zetten dit om een weiland om vervolgens te gaan crossen kan het door de politie worden aangemerkt als een evenement. Afhankelijk van de APV van de gemeente waarin je aan het crossen bent zul je dus moeten zorgen voor een vergunning (je mag er vanuit gaan dat de meeste gemeentes dit soort zaken al op voorhand in hun APV hebben staan)

Al met al zijn er een heleboel regels waar ze je mee kunnen confronteren.....

En als je er nog over denkt om de schelden op de politie: dat heeft geen zin, de politie handhaaft het geen in Den Haag wordt bedacht. Ik weet niet hoe oud je bent maar, vanaf je 18e heb je zelf "inspraak" op het geen er in Den Haag gebeurd.
craptor
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door craptor »

tja als je een stok zoekt vindt je altijd wat :x
RteBrake
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door RteBrake »

craptor schreef:tja als je een stok zoekt vindt je altijd wat :x
Begrijp me goed, ik verdedig de politie niet, ik kom alleen beroepsmatig zeer regelmatig met dit soort zaken in aanraking. Als je een stok zoekt vind je die altijd ... maar vergeet niet dat politie, boa's, beveiligers etc. altijd in de "line of fire" staan, ze kiezen er zelf voor hoor ik nu een hoop mensen denken, dat is ook zo maar zonder handhaving zou het een enorme chaos worden in onze landjes, dus laten we blij zijn dat er nog mensen zijn die dit werk willen doen.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

RteBrake schreef:
craptor schreef:tja als je een stok zoekt vindt je altijd wat :x
Begrijp me goed, ik verdedig de politie niet, ik kom alleen beroepsmatig zeer regelmatig met dit soort zaken in aanraking. Als je een stok zoekt vind je die altijd ... maar vergeet niet dat politie, boa's, beveiligers etc. altijd in de "line of fire" staan, ze kiezen er zelf voor hoor ik nu een hoop mensen denken, dat is ook zo maar zonder handhaving zou het een enorme chaos worden in onze landjes, dus laten we blij zijn dat er nog mensen zijn die dit werk willen doen.
Verstandige woorden.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie